Toon posts:

Wanadoo ADSL delen met router

Pagina: 1
Acties:
  • 32 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb problemen om internet te delen via een sweex adsl modem router. Er zitten twee pc's op aangesloten, 1 met win98 de andere met winxp. Een probleem is dat ik niet weet of het een PPPoE/PPPoA verbinding is (en de specifieke daarvan ook niet). Als ik alles probeer, en naar PPP (waar staat dat eigenlijk voor?) ga, onder status, staat er constant "not connected". Heeft iemand advies of ideeen waarmee jullie me kunnen helpen?

Alvast bedankt

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Wat heb je zelf zoal onderzocht en geprobeerd?

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

Verwijderd

Topicstarter
Ik kan nu niet snel kijken bij de instellingen (ik internet nu via de eigenlijke modem), maar ik heb volgens het boekje wat dingen ingesteld (ik ben geen digibeet ofzo, maar een hij doet het gewoon niet :)).

Ik heb de Per VC Settings ingesteld:
VPI: 8 VCI:48 Static IP Address: 0.0.0.0 Subnet Mask: 255.255.255.0 Gateway: 0.0.0.0

Nat Configuration:
NAPT

Verder heb ik op de win98 pc wat dingen via dos gedaan, namelijk "winipcfg"

Nog meer informatie nodig?

Verwijderd

De eerste vraag is of het ook een modem is (dat zeg je wel maar ik vind op de Sweex site geen router+modem). Als het alleen een router is dan vind de handleiding voor Com21. Dan is er nog deze handleiding die ook info heeft over het instellen van een Wanadoo verbinding :)

Verwijderd

Topicstarter
Het is zeker ook een modem...

Verwijderd

Ik zie nu op de site van Sweex dat er inderdaad routers/modems zijn. Welk modem heb je precies? Als het goed is moet je dan via de site van Sweex de juiste instellingen kunnen opzoeken. Heb je trouwens nog software van Wanadoo/Casema op je pc geinstalleerd? Heb je je pc zo geconfigureerd als in het boekje staat?

[ Voor 39% gewijzigd door Verwijderd op 07-09-2004 20:23 ]

Verwijderd

Op de site van sweex even de handleiding downloaden in een pdf file en alles staat er op voor verschillende providers

• dr snuggles
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Het zal wel PPPoE zijn. In dit geval hoef je geen wachtwoord of username op te geven. Tenminste, zo was het bij Demon.

Verwijderd

Topicstarter
Het is deze

Bij Encapsulation staan er meerdere PPPoE's, PPPoE VC-Mux, PPPoE LLC en PPPoE None, ik heb ze allemaal geprobeerd, maar zonder resultaat (maar het hoeft niet hieraan te liggen, dus zou nogsteeds graag willen weten welke ik moet gebruiken).

Bij ADSL-configuration:
Trellis: Enabled
Handshake-protocol: Autosense - G.dmt first
Wiring selection: TIP/RING
Bit-swapping: Disabled

Wat moet ik met...

MAC spoofing
ATM
Bridge
IGMP

doen?

Verder, bij ADSL status krijg je wel de bitrates te zien, ze worden ook ge-update. Dus er is een connectie lijkt mij, alleen connect hij toch op een of andere manier niet aan het internet

Verwijderd

Instelling 2: Tiscali, HCC-Net, XS4ALL, Planet Internet, HetNet, Zonnet-Basic, Zonnet-Lite, Wanadoo ADSL
(waarbij het wachtwoord en username voorheen uit het modem kwam)
Het configureren van WAN:
Klik in de linker kolom op WAN (onderdeel van Configuration gedeelte).
Zorg ervoor dat het Per VC Settings gedeelte zoals bovenstaand voorbeeld geconfigureerd wordt.
Enabled: Yes; VPI 8; VCI 48; Static IP Adress 0.0.0.0; Subnetmask 255.255.255.0; Gateway 0.0.0.0
Ga daarna op dezelfde pagina naar het PPP gedeelte
Vul bij het PPP gedeelte uw username in MET het @-teken en wat daarachter komt, zoals u deze van uw provider heeft ontvangen.
Vul bij Password het paswoord dat bij uw gebruikersnaam hoort, zoals u deze van uw provider heeft ontvangen
-----> Ga daarna op dezelfde pagina naar het DHCP gedeelte, vink deze aan en verwijder de eventuele Hostname
.
Scroll daarna naar het einde van de pagina (onderin) en klik op de knop submit.
Het configureren van NAT
Klik in de linker kolom op NAT.
In het bovenste gedeelte van NAT Configuration stelt u de NAT optie in op NAPT (zie bovenstaand voorbeeld).
Klik daarna op de knop die hier bijna direct onder te vinden is:
Klik daarna in de linkerkolom (onderdeel configuration) op SAVE SETTINGS klikken gevolgd door de knop Submit aan te klikken. Na
ongeveer 30 seconden komt de melding Your settings have been saved and the modem has rebooted.
Controleren of U verbinding heeft:
Ga naar PPP (onderdeel van Status gedeelte) en u zult zien dat de status CONNECTED is. Als hier Disconnected staat, is het mogelijk
dat u te snel op PPP heeft klikt. Wacht dan een seconde of 30 en klik nogmaals op PPP. Er moet nu Connected staan. U heeft nu
internet.

uit de pdf

Verwijderd

Topicstarter
Ja, dat heb ik dus gedaan (anders zou ik het hier niet posten). Het werkt gewoon niet. Het wachwoord en username is goed, want inbellen met modem lukt wel met dezelfde wachtwoord en username...

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 25-04 15:04

job

je gebruikt met het analoge modem hetzelfde wachtwoord en username als waarmee je het probeerd met je adsl modem??
lijkt me niet helemaal de bedoeling

Verwijderd

Topicstarter
Het is niet van mij eigenlijk (ben sinds kort op kamers gegaan). Met de modem, bedoel ik de modem die je krijgt bij het ADSL abbo (een adsl modem dus). Met dit abbo moet je nog inbellen voor adsl, dus natuurlijk moet ik dan dezelfde gegevens gebruiken voor de router/modem (welke zou ik anders moeten gebruiken? :s)

Verwijderd

ik haal deze oude toppic ff naar boven dit geld ook voor mij. Ik heb avndaag een sweex modem/router gehaald en ik krijg het ook niet voormekaar. Heb precies zelfde als topicopener en heb alles volgens dat pfd filetje gedaan en volgens het boekje. Maar hij blijft op disconnected staan.
Ik heb by the way zonnet-lite

• Tropos
  • Registratie: November 2004
  • Niet online
Zonnet (Versatel) en Wanadoo ADSL worden beiden op verscheidene netwerken aangeboden. Zowel op het KPN als op (ik dacht) het BBNed netwerk, afhankelijk van het netwerk moet je dus kiezen voor de correcte protocollen.

• chim0
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 03:57
Als deze router enkel PPPOE ondersteunt, zal het niet werken omdat we in Nederland PPPOA gebruiken.

Verwijderd

Start hiervoor maar een eigen topic volgens de regels. Dit gaat een beetje ver van dit topic.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.