Lenovo Legion 9i 18IAX10 5090 en een 9800X3D met Astral 5090 OC voor als het toch beter moet.
Het nut van IPX/SPX zit vooral in compatibiliteit met Novell-spul en andere software die over dat protocol wenst te communiceren (Carmageddon
Een mogelijke verklaring voor je snelheidsproblemen zit in het feit dat je wireless werkt, en dus nogal wat gegevens onderweg kwijtraakt. Nu is IPX een connectionless (of stateless, wat was het ook alweer) protocol, dat van zichzelf geen errorcorrectiemechanisme heeft (dit itt TCP/IP). SPX verhelpt daar wel het een en ander aan, maar kennelijk is TCP/IP toch even wat efficienter met foutcorrectie. Maar da's een vermoeden, wellicht dat iemand hier meer van weet.
Speaking of which: ik denk dat die iemand eerder in Network Troubleshooting gevonden kan worden, dit topic is sowieso eerder Software Algemeen dan Windows Operating Systems
...al zou ik dan eerst even je sig aanpassen
[ Voor 4% gewijzigd door Rataplan op 07-09-2004 21:03 ]
Journalism is printing what someone else does not want printed; everything else is public relations.
Het rare is dat het upload gedeelte dan gaat over IPX/SPX en de download vie TCP/IP.
Anyway, effe mijn sig aanpassen maar
Lenovo Legion 9i 18IAX10 5090 en een 9800X3D met Astral 5090 OC voor als het toch beter moet.
btw; probeer eens een tooltje als windows commander om de snelheid van de filetransfer te meten ipv de tcp/ip waarden.
(je moet met total commander (aka wincmd) gewoon een file kopieren van je ene pc naar de andere, geeft hij gelijk de snelheid op ... www.ghisler.com)
Volg BoGy's Visie op http://dcnet.be/praten. Op deze blog kan je eens wat anders lezen als op een ander...
Het is vreemd genoeg WEL zo dat ik mijn upload niet kan zien op de ene PC (wat blijkbaar via IPX gaat), maar dezelfde transfer op de andere PC dus WEL kan zien binnen komen via DUmeter.
Dit zou dus blijkbaar niet moeten kunnen.... hetgeen het alleen maar vreemder maakt.
Post je netwerkspullenspex even - misschien dat die nog aan 1 of andere manier van protocolverminking doen, al dan niet opzettelijkTijgert schreef op 07 september 2004 @ 21:25:
Dit zou dus blijkbaar niet moeten kunnen.... hetgeen het alleen maar vreemder maakt.
Journalism is printing what someone else does not want printed; everything else is public relations.
Hardware:
nVidia nForce Ultra 400 MCP on-board netwerkkaart.
Software:
XP Pro SP1
Zelf IPX/SPX/Netbios protocol geinstalleerd (standaard XP, niet extern).
Zelf Network monitor protocol geinstalleerd (zelfde standaard XP spul).
IP 192.168.1.100
SN 255.255.255.0
Gateway en DNS blablala
Dit loopt via een UTP kabel naar een Topcom WBR-654 draadloze SuperG router.
Die zend en ontvangt via een antenne naar mijn laptop.
Laptop.
Hardware:
Dell Inspiron 8600 met Atheros 5100 series SuperA+G kaart.
Software:
XP Pro SP2
Zelf IPX/SPX/Netbios protocol geinstalleerd (standaard XP, niet extern).
Zelf Network monitor protocol geinstalleerd (zelfde standaard XP spul).
IP 192.168.1.110
SN 255.255.255.0
Gateway en DNS blablala
Niks extra's behalve DUmeter, bijna een boring systeem (maar via TCP/IP wel max 6MByte/sec door de lucht
Anyway, snap er nog geen hol van wat er nu gebeurt.
[ Voor 13% gewijzigd door Tijgert op 08-09-2004 12:13 ]
Windows Operating Systems >> Software Algemeen