Toon posts:

VPN vanaf server stoort rest van netwerk

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Situatie:

Windows 2003 server PC in een werkgroep, 3 andere PC's aangesloten waarvan 1 draadloos.

Vanaf de server PC wordt ook gewoon gewerkt, en staat vrij vaak voor lange tijd een VPN verbindig open met een as400 systeem. Op het moment dat deze VPN verbinding open staat stort de performance van de rest van het netwerk in. Dat wil zeggen, bij handelingen waarbij de server betrokken is (account view oa.)

Ik kan me er wat bij voorstellen dat de server het niet leuk vind dat er twee verschillende netwerken over 1 lan adapter werken en daarom moeilijk doet. Maar het lijkt me dat dit wel op te lossen moet zijn?

Het zal waarschijnlijk heel logisch en simpel zijn, maar ik ben niet zo'n ster in VPN's :)

• SSH
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

SSH

. . . . . . . .

Misschien trekt de server het niet? Kijk eens naar het CPU en geheugen gebruik.

• StevenK
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 09:20
Is 't een VPN met een default gateway ?

Was advocaat maar vindt het juridische nog steeds leuk. Doet tegenwoordig iets in de metaal.

Verwijderd

Topicstarter
De server zelf is er zwaar genoeg voor, en draaid verder ook probleemloos.

Ik heb de verbinding zowel met als zonder de optie om de default gateway van het externe netwerk te gebruiken uitgeprobeerd, beide hetzelfde resultaat. Als deze uit staat werkt de As400 verbinding niet goed, dus uiteindelijk moet die optie wel aan bliven staan.

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 08-09-2004 12:50 ]