nieuwe videokaart werkt niet

Pagina: 1
Acties:

• plakbandrol
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 12-02 12:36
Aangezien mijn Radeon 9600 kapot is gegaan heb ik een nieuwe gekocht, een Asus geforce fx-5900. Toen ik deze in m'n pc monteerde begon hij rare beelden te geven, gelijk na het aanzetten al.

Afbeeldingslocatie: http://4aal.nl/temp/beeld2.jpg

Afbeeldingslocatie: http://4aal.nl/temp/beeld1.jpg

Ik heb een asus a7n8x-x met 512mb geheugen

waar zou dit aan kunnen liggen?

• EvilWhiteDragon
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 06-08 12:23
misschien is het apg slot stuk? aangezien je r9600 ook al dood gegaan is ? en idd dat soort beelden zie je met een kaart die (behoorlijk) gaar is (tja mn gf4 ti4600 is ook met dat soort beelden dood gegaan

LinkedIn
BlackIntel

• DaannO
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 03-08 16:19
plakbandrol schreef op 07 september 2004 @ 17:41:
Aangezien mijn Radeon 9600 kapot is gegaan heb ik een nieuwe gekocht, een Asus geforce fx-5900. Toen ik deze in m'n pc monteerde begon hij rare beelden te geven, gelijk na het aanzetten al.

[afbeelding]

[afbeelding]

Ik heb een asus a7n8x-x met 512mb geheugen

waar zou dit aan kunnen liggen?
pruductie fout misschien of je drivers eraf gooien van je oude kaart?!?! en anders effe je bios na lopen dat die ook is goed ingesteld maar ik denk dat je beter je oude drivers eraf kan kikken?!

1: zit hij er goed in want zo iets had ik ook kwestie van een beetje doordrukken..
2: pruductie fout misschien effe de kaart na kijken en anders terug naar de winkel?!

• diederik77
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 07-12-2025
Heb je hem ver genoeg in je agp slot geduwd? Bij agp sloten MOET hij in elk geval helemaal erin zitten

• plakbandrol
DaannO schreef op 07 september 2004 @ 17:44:
pruductie fout misschien of je drivers eraf gooien van je oude kaart?!?! en anders effe je bios na lopen dat die ook is goed ingesteld maar ik denk dat je beter je oude drivers eraf kan kikken?!
Hoe? hij begint gelijk met deze rare beelden..
1: zit hij er goed in want zo iets had ik ook kwestie van een beetje doordrukken..
al gedaan, zit erg stevig nu
2: pruductie fout misschien effe de kaart na kijken en anders terug naar de winkel?!
ja dat was ook mijn idee, maar misschien dat het ergens anders aan ligt, vandaar dit topic

• gws24
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 23:58

gws24

Thinking is hard!

la maar, verkeerd gelezen

[ Voor 92% gewijzigd door gws24 op 07-09-2004 17:47 ]

I accept no liability for the content of this post, or for the consequences of any actions taken on the basis of the information provided.

• plakbandrol
ThaKiller schreef op 07 september 2004 @ 17:44:
misschien is het apg slot stuk? aangezien je r9600 ook al dood gegaan is ? en idd dat soort beelden zie je met een kaart die (behoorlijk) gaar is (tja mn gf4 ti4600 is ook met dat soort beelden dood gegaan
r9600 doet het nog wel, maar presteert ineens erg slecht, maar ik krijg wel beeld

• DaannO
plakbandrol schreef op 07 september 2004 @ 17:47:
[...]

r9600 doet het nog wel, maar presteert ineens erg slecht, maar ik krijg wel beeld
dus dan nu effe met die oude kaart de drivers eraf kikken.. moet wel lukken en anders effe opnieuw xp installeren en je agp na kijken kan t ook zijn.. en de bios ook heel belangerijk!?

• plakbandrol
DaannO schreef op 07 september 2004 @ 17:50:

dus dan nu effe met die oude kaart de drivers eraf kikken.. moet wel lukken en anders effe opnieuw xp installeren en je agp na kijken kan t ook zijn.. en de bios ook heel belangerijk!?
ik kan niet in windows of de bios komen als hij zulk raar beeld geeft

• Egg
  • Laatst online: 10-01 15:24

Egg

In der Schweiz jah!

ik had precies hetzelfde met me POV 6800 ultra }) 8)7 |:(
maar pas nadat ik een paar dagen flink had gespeeld
na het bellen van de uber-hotline van Point of View zeiden ze dat toch deze of geen onrepareerbaar defect betekend in een bepaald component, zal wel je ramdac weze...? :/

MSI GX660R for the win!

• Puppetmaster
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 09:35
plakbandrol schreef op 07 september 2004 @ 17:47:
[...]

heb je dat wel uitgezocht voordat je een nieuwe kaart hebt gekocht?

wel raar natuurlijk dat een gfx-kaart ineens slechter gaat presteren terwijl hij het verder goed doet. lijkt mij software probleem, dus vreemd (imo) om daar een andere kaart voor te kopen? :?

It seems that males are allowed to exist after all, because they help females get rid of deleterious mutations...

• DaannO
plakbandrol schreef op 07 september 2004 @ 17:52:
[...]

het wordt je er niet makkelijker opgemaakt... das knap lastig?!
hmm ik denk dan maar inruilen en effe je mobo door laten scannen door de winkel of de agp het nog wel doet denk ik en ben ik bang?! mijn ideeen zijn op |:( ... suc6

• plakbandrol
Puppetmaster schreef op 07 september 2004 @ 17:57:
heb je dat wel uitgezocht voordat je een nieuwe kaart hebt gekocht?
heb andere drivers, andere instellingen geprobeerd maar geen enkel resultaat.. waarschijnlijk is er iets doorgebrand

• Bossie
  • Registratie: Juli 2001
  • Nu online
plakbandrol schreef op 07 september 2004 @ 17:52:
[...]

oftewel, je hebt dit beeld dus meteen als je de pc aanzet (bios/post)

dan zou ik de videokaart ff testen in een andere pc , zelfde resultaat dan rma

als de nieuwe videokaart het in de andere pc wel goed doet, kan je je oude r9600 ook ff proberen en zou ik het moederbord vervangen

We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
plakbandrol schreef op 07 september 2004 @ 17:46:
[...]

al gedaan, zit erg stevig nu
nu? en daarvoor zat ie nog niet stevig? Ik bedoel, als je de kaart er eerst scheef in doet oid kan ie al doorgebrand zijn. Als je hem daarna nog even goed aandrukt heeft dat geen zin meer :P

• plakbandrol
Palomar schreef op 07 september 2004 @ 18:20:
[...]

nu? en daarvoor zat ie nog niet stevig? Ik bedoel, als je de kaart er eerst scheef in doet oid kan ie al doorgebrand zijn. Als je hem daarna nog even goed aandrukt heeft dat geen zin meer :P
hij zat er wel stevig in, maar toen ik hem indrukte hoor ik wel een klik (had m'n vorige videokaart niet)
in ieder geval lijkt ie brak te zijn en ga ik hem morgen ruilen..

• Bitmaster
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 17-02 16:17

Bitmaster

Hardcore Tweaker

maar toen ik hem indrukte hoor ik wel een klik (had m'n vorige videokaart niet)
Een klik of een krak? :P
Als je hem niet in een andere computer kan proberen moet je gewoon bij de winkel vragen of zij hem kunnen proberen. Werkt ie daar ook niet kan ie daar gelijk blijven. Op veel videokaarten staat 2 jaar fabrieksgarantie, misschien kan je die oude ook terugsturen als ze echt kapot zijn. Mijn 'oude' Asus Gf4 Ti4400 (heb nu FX5900), gaf na 1 jaar en 10 maanden ook ineens dit beeld. Vorige week is ie terug naar Asus gegaan.

• d0s
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 09:30

d0s

sssst

Heb het gehad met mijn oude GF3 Ti200. Die dee het wel in andere computer, AGP slot was kapot :(

• n00bs
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10-08 22:50

n00bs

Het is weer Zomer!

Heb je wel de molex stekkertjes aangesloten? en anders gewoon terugbrengen naar de winkel

• Bossie
  • Registratie: Juli 2001
  • Nu online
n00bs schreef op 07 september 2004 @ 22:24:
Heb je wel de molex stekkertjes aangesloten? en anders gewoon terugbrengen naar de winkel
dan geeft de videokaart toch helemaal geen beeld :?

We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919

Verwijderd

Exact hetzelfde beeld wat je op jouw monitor ziet, zag je in een topic van gisteren, maar dan zie je dat beeld op een TFT.

De overeenkomst is zo gelijkend, dat ik denk aan een verband.

Ik kan dat artikel met die jongen en die tft die exact zo'n beeld laat zien als die van jou niet vinden, als ik zoek op defect tft zoveel te vinden.....

• n00bs
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10-08 22:50

n00bs

Het is weer Zomer!

Bij mijn ATI 9700 wel toen ik de molex een keer vergat aan te sluiten ;)
Pagina: 1