[SBS2003+2003Server][RRAS] Demand-dial wil niet werken

Pagina: 1
Acties:

• WubboZ
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 26-12-2025

WubboZ

Evil Inside

Topicstarter
Hoi
Ik heb nu na een tijdje windows small business server en windows server 2003 te hebben geevalueert ze toch bijden maar gekocht (werkt toch wat beter dan linux, en je heb geen support op je systeem). Het idee is dat de sbs server altijd aan staat en als call accepting router van de router-to-router vpn werkt. De server 2003 staat op een andere locatie, bijden verbonden met het internet via een tweede netwerkkaart op een adsl modem. Ik had op de microsoft site (en in de help) een aantal whitepapers gevonden over het principe en de configuratie van een router-to-router vpn, oa deze.
Deze stappen heb ik uitgevoerd (aangpast aan eigen omgeving natuurlijk ;) ), waarna als ik de vpn probeer te starten van de 'client' side ik deze foutmelding krijg:
code:
1
2
3
4
An error occured during connection of the interface.
No more connections can be made to this remote computer at this time
because there are already as many connections as
the computer can accept

Small business server heeft een client limit of zo ('stimultainious client limit' dacht ik), maar op dat moment is die verbinding de enige, ook al start ik de server opnieuw op, zodat er helemaal geen clients zijn krijg ik nog die boodschap.
Ik kan ook nergens in de RRAS manager instellen hoeveel verbindingen er tegelijk mogen zijn (of ik zie iets over het hoofd).
Ik heb alles wat ik kan bedenken al geprobeerd, en op Got en met google ook gen antwoorden gevonden ,alleen ongeveer die foutemelding, maar dan met IIS, of win2000, maar daar stond niet nuttigs bij...

(\__/)
(='.'=)
This is Bunny. Copy and paste bunny into your
(")_(") signature to help him gain world domination

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Je moet even kijken wat voor VPN connectie je op probeert te zetten - als het bv. PPTP connecties zijn meot je genoeg PPTP queues (ik kom even niet op het juiste woord) hebben om die connecties aan te kunnen. Heb je die richting al eens uitgezocht? :)

• richard_kraal
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 24-03-2025
check bij beide servers of op de server eigenschappen "remote access server" vinkje aanstaat

ook mot je ff kijken of je zowel "inbound" als "outbound" toe staat

zet hem eerst open, en timmer hem daarna dicht

check ook je "basic firewall" of er nog wel genoeg poorten/protocols open staan

• WubboZ

WubboZ

Evil Inside

Topicstarter
Alles staat open, maar de richtig van die 'queues' is denk ik wel het idee (ik kan ze alleen niet vinden |:( ) en wat dat vinkje routing and remote access, denk ik dat dat wel aan staat: ik heb de routing and remote access server al een aantal keer opnieuw geconfigged, volgens de whitepaper in de eerste post, misschien zit daar een fout in? (lijkt me sterk...)

Ik zal eerst nog eens op zoek gaan naar die 'queues' :)

(\__/)
(='.'=)

• WubboZ

WubboZ

Evil Inside

Topicstarter
Ik heb iets gevonden wat op die 'queues' lijkt: In routing and remote acces, en dan onder ports, daat staat een hele lijst met allemaal WAN miniport adapters met de naam WAN Minisport Adapter (PPTP) (VPN5 [en dan een nummer van 1 tot 150]). Er zijn er ook zoveel met L2TP: WAN Minisport Adapter (L2TP) (VPN4 [en dan een nummer van 1 tot 150]). Allenmaal device: VPN en status op inactive, weggooien kan niet (als ik dat al zou willen...)

(\__/)
(='.'=)

• WubboZ

WubboZ

Evil Inside

Topicstarter
Nou jah, ik heb het opgelost, het werkt een beetje. Waarschijnlijk heb ik een foutje gemaakt met een domeinnaam: de server 2k3 was alleen member van de werkgroep (hij heeft geen eigen domein server) en dus was het domein voor dat netwerk gewoon de pc naam. Daarmee was ik er nog niet helemaal, ik kan nu alleen de verbinding op gang brengen vanaf de sbs kant (en dat is niet de bedoeling, nu moet het helemaal met rdp en dat soort onveilige dingen), maar goed waarschijnlijk ligt het aan sbs.

[ Voor 119% gewijzigd door WubboZ op 12-09-2004 19:48 ]

(\__/)
(='.'=)

Pagina: 1