[Win98] Kan niet meer opstarten in Normale Modus.

Pagina: 1
Acties:

• BlackWhizz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 14-04 11:21
Hoi allemaal,
Ik heb een probleem. :'( Ik heb echt overal gekeken op HP.com maar ik kan er niks van vinden. Ik heb het over mijn HP Vectra VE5, ik vertel eventjes er wat over. Nou, het begon toen ik deze pc had gekocht, tweedehandsje. Leuk prijsje maar dat terzijde. Eerst deed die het al supergoed maar toen ik een van de netwerkinstellingen heb veranderd werkte hij niet meer, nou ja, ik krijg het normale piepje en dan kan ik hem niet meer normaal opstarten, als ik dat doe dan kom ik na mijn wachtwoord ingetypt te hebben niet veel verder want de startbalk komt er niet te staan. Voor de rest komen de ikoontjes er niet te staan en ik heb al een hele tijd Gegoogled maar het kaan aan van alles liggen. Ik kan hem nog wel in de veilige modus opstarten maar ik snap er eigenlijk niet zoveel van.
Zelf lijkt mij het opnieuw installeren van windows een klus wat ik zelf eigenlijk niet zo goed durf.

De netwerkkaart is een ouwe 3com Etherlink ISA III in PnP modus

Ik heb alles naar het gewone teruggezet maar nog steeds doet ie het niet.
DE PC
Is een HP Vectra VE 5 met 64 mb ram, en voor de rest is er niets aan veranderd.

Wie helpt mij, ik snap er niets meer van _/-\o_

[ Voor 6% gewijzigd door BlackWhizz op 07-09-2004 17:13 ]

Verwijderd

windows 98 installeren is helemaal geen klus om angst voor te hebben... het enige dat je daarvoor nodig hebt, is een cd'tje met windows 98 derop :)

maar dat daargelaten...
in veilige modus kom je nog wel in windows? mooi zo.
verwijder daar eens al je netwerkaparaten
en herstart... dan zou hij ze opnieuw moeten vinden, en kan je ze weer installeren. Ik vermoedt dat er iets niet helamaal haaks is met je drivers...

• BlackWhizz
Kun je dan nog wel voor zo'n ouwe netwerkkaart drivers vinden en waar???

• MADG0BLIN
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20:26
www.driverguide.com is wel een goede site daarvoor. Als je daar niets kan vinden koop je toch gewoon een nieuwe pci netwerk kaart. Zo duur zijn die niet. :)

• BlackWhizz
Maar het is een ISA netwerkkaart! is dat wel Plug en Pleey

• BlackWhizz
Nou, ik heb de netwrkkaart geprobeerd en dat lukte... De computer vroeg naar de cd. Dat heb ik erin gedaan en toen vroeg de pc om hem opnieuw op te starten. Dat deed die heel leuk en keurig. Maar toen hij weer opniew opstartte ging hij aan. Hij vroeg naar mn wachtwoord en toen heeft ie dat gekregen. Hij gaf weer niks aan. Geen start balk. Geen icoontjes. Alleen de achtergrond. 8)7

Maar normaal geven de boxen een geluidje. Maar dat deden ze dus niet meer.
Groetjes Koen _/-\o_
Pagina: 1