Toon posts:

Samsung SyncMaster 193P 2 dode pixel in midden naast elkaar

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb net €785 betaald voor een nieuw tft scherm. Ik heb het direct uitgepakt om te testen of er dode pixels zijn. Bij het aanzetten viel er mij direct een grijze vlek op. Als je van dichtbij kijkt zie je dat er twee dode pixels vlak naast elkaar zijn.

De vlek is een cm onder en een centimeter echts van het middelpunt van mijn scherm. De vlek is op alle achtergronden duidelijk zichtbaar (buiten zwart).

In de winkel zeggen ze dat ze de policy van samsung volgen. Na een telefoontje naar samsung zeggen ze dat ik er maar mee moet leren leven.

Nu is mijn vraag wat kan ik doen? Ik ben van plan van terug naar de winkel te stappen en het scherm terug te geven. Als ik me niet vergis mag je in België toch van een aankoop afzien binnen de 7 dagen (als er natuurlijk geen schade is en het product volledig is).

Ondertussen hebben ze mij doorgestuurd naar een onafhankelijke reparateur. Hij zegt ook dat hij het niet mag maken tenzij er meer dode pixels zijn. Deze man heeft is wel zo vriendelijk om de mail naar de servicedirecteur te sturen. Ik ben benieuwd wat de baas van de afdeling gaat zeggen :?

Als er iemand is die weet wat ik in dit geval kan doen?

Verwijderd

Ik neem aan dat je geen pixelgarantie hebt genomen? Dat zou ik, als het zo is, niet echt slim vinden. Als je 785 euro aan een scherm uitgeeft dan kan die pixelgarantie er toch ook wel vanaf? Het is bekend dat TFT schermen last kunnen hebben van dode pixels, als je geen pixelgarantie neemt dan bega je gewoon een grote gok.

Maargoed, als de winkel het scherm niet terug wil nemen, en Samsung er niets aan doet, dan kun je a.) het scherm houden of b.) een rechtzaak aanspannen. Volgens de Nederlandse consumentenbond heb je recht op een foutloos (dus dode pixelloos) scherm, ik weet niet hoe dit in België zit.

Verwijderd

Topicstarter
Pixelgarantie nemen terwijl zowel op de site van de producent als de winkel niets over te vinden is gaat niet.

Kan iemand mij zeggen of ik idd mijn scherm binnen de zeven dagen terug mag brengen of niet? Ik dacht toch dat er zo een wet was da ge dat moogt doen?

• TheBorg
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 08-08 17:17

TheBorg

Resistance is futile.

Als er dode pixels zijn dan proberen ze meestal de pixel "wakker" te masseren. Als dit te hard gebeurd krijg je een verkleurde plek op je scherm. Dode pixels in het midden van het scherm is zeer irritant en ik zou het scherm voor geen goud willen hebben.
Meestal staat er op de aankoopbon toch "ruilen binnen 7 dagen in originele verpakking". Gewoon ruilen dus. Niet miepen over de pixel, gewoon zeggen dat het scherm niet aan je wensen voldoet.
Ben erg tevreden met de Samsung 19" schermen. Ik zou een nieuwe aanschaffen bij een tent waar je pixelgarantie kan krijgen of het scherm mag testen in de winkel :)

Verwijderd

Verwijderd schreef op 07 september 2004 @ 16:25:
Pixelgarantie nemen terwijl zowel op de site van de producent als de winkel niets over te vinden is gaat niet.

Kan iemand mij zeggen of ik idd mijn scherm binnen de zeven dagen terug mag brengen of niet? Ik dacht toch dat er zo een wet was da ge dat moogt doen?
Volgens mij mag dat alleen als de verpakking nog niet open is geweest. Als je de verpakking netjes dicht kan maken dan is er niets aan de hand denk ik.

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben het scherm gaan halen in de winkel. Ben het direct op mijn kot gaan testen. Nog geen half uur erna stond ik terug in de winkel om te klagen. De verkoper zei dat hij er nu direct niets kon aan doen maar dat ik een mailtje moest sturen naar hun rma dienst en naar samsung.

De winkel weet dus wel dat ik het schem al getest heb.

• kleefding
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 06-08 14:06
maakt niets uit, ze hebben je een *kapot scherm verkocht en het is dus hun probleem* om de consumentenbond maar eens te quoten :)

dus ik had er absoluut geen genoegen mee genomen, die 7 dagen geld volgens mij alleen voor aankopen via internet

Verwijderd

Topicstarter
Hmm, ik denk wel niet dat ik zomaar de winkel kan binnen stappen om een nieuw scherm te eisen >:)

Ik ga morgen afwachten of ik nog iets hoor van samsung maar ik heb zo mijn twijfels. Als ik er niets van hoor morgen avond nog eens een mailtje naar de winkel dat ik een ander wil ...

Verwijderd

Topicstarter
Ik mag mijn scherm terug naar de winkel doen heb ik net te horen gekregen. Omdat de winkel goede klant is wil samsung toch een uitzondering maken om te wisselen. _/-\o_ :*)
Pagina: 1