[Alg] webcam streamen op website

Pagina: 1
Acties:

• Maverick
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 07:09
Sinds vorige week heb ik een webcam, en even zo lang ben ik bezig om hem op me site te krijgen. opzich is dat een koud kunstje, er zijn tig programma's voor. in 100 verschilleden smaken. Alleen wil ik het zonder programma doen, die werken namelijk met hun eigen webserver (of ze verversen een plaatje wat je moet laten zien maar ik wil het streamen, dus niet om de X seconde een plaatje verversen, anders had ik geen probleem) en dan moet ik daar dus een andere poort voor gaan gebruiken dan 80. (anders kom ik in de problemen met m'n eigen webserver die al op poort 80 zit) en die poort staat niet overal open. Ook zijn de meeste van de progjes nogal crashgevoelig heb ik gemerkt.

Nu ben ik dus op zoek naar een manier om m'n webcam zonder een extern programma op m'n site te krijgen. het beeld zit ergens in m'n pc, dus die moet ik er op de een of andere manier toch uit kunnen trekken of ben ik nu zo gek? Ik kan iig geen oplossing vinden. (er zijn 100en manieren om een jpeg te updaten heb ik wel gezien, maar das dus niet de bedoeling.)

Ben hier op GoT wel op "Ming" gestuit bij het zoeken, maar heb niet kunnen vinden hoe dat me kan helpen.

Iemand suggesties in welke hoek ik dit moet zoeken?

PSN: DutchTrickle PVoutput

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22-05 23:07

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

OS, programmeertaal ?

Ik zou iig even kijken naar DirectMedia (een onderdeel van DirectX), daarmee kun je de beelden wel van je cam lezen in omzetten in een bepaalde stream. Dan moet je alleen nog zorgen dat iemand die stream kan accessen via je webserver dmv een script oid.

[ Voor 91% gewijzigd door .oisyn op 07-09-2004 16:16 ]

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

• Maverick
sorry :X

Taal: tja wat moet ik daar op zeggen? (vandaar dat het hokje ontbreekt ;) ) in principe zit ik in php te werken, maar als het dmv Java oid kan maakt het mij niet uit, als het maar kan :)

ah kijk, direct media gooien we even door de google molen, alvast bedankt :)

[ Voor 12% gewijzigd door Maverick op 07-09-2004 16:16 ]

• .oisyn
  • Laatst online: 22-05 23:07

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

php weinig kans, Java *wellicht*, maar ik denk dat je beter kunt kijken naar C++ of Delphi
(zie ook mijn vorige edit trouwens)

[ Voor 18% gewijzigd door .oisyn op 07-09-2004 16:16 ]

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

• ajhaverkamp
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22-05 23:32

ajhaverkamp

gewoon Arjan

Geen mooie oplossing, maar ik ben zelf niet verder gekomen dan de webcam software elke seconde een plaatje te laten wegschrijven, met steeds dezelfde naam. BV met http://www.snapfiles.com/get/wcapture.html, die kan elke seconde een plaatje wegschrijven me steeds de zelfde naam.

Vervolgens op de pagina waar de cameroutput getoond moet worden, een img-tag naar daar plaatje. En in die pagina een tag tussen de head-tags met zoiets:
<meta http-equiv="refresh" content="1;url=http://url-vandepagina"> (uiteraard de juiste URL neerzetten).
Hierdoor wordt de pagina/het frame elke seconde ververst. En aangezien er dan een nieuw plaatje met de zelfde naam staat, toont hij die.

Niet mooi, maar dan gebruikt je website maar 1 poort, bv poort 80. Er wordt namelijk geen verbinding tussen de webcam(software) en bezoeker van de site gemaakt. Tevens is het niet echt streamend.

[ Voor 5% gewijzigd door ajhaverkamp op 07-09-2004 16:31 ]

This footer is intentionally left blank

• Maverick
.oisyn schreef op 07 september 2004 @ 16:16:
php weinig kans, Java *wellicht*, maar ik denk dat je beter kunt kijken naar C++ of Delphi
(zie ook mijn vorige edit trouwens)
Pff, ik heb ff gekeken naar die sdl (smart media libary) maar das echt een stapje te ver voor mij. het feit dat je c++ en delphi noemt dat schept al weinig moed bij me, want ik ben nog maar pas begonnen met php, en veel anders ken ik nog niet en heb ook nog veel hulp nodig, dus een andere taal erbij is wat veel zo ineens. Maar denk je dat er weinig kans is dat er een "webtaal only" oplossing voor is?
In princiepe doen die talen toch niet onder voor "normale" ? Dus als andere progjes bij de stream kunnen moeten zij dat ook kunnen, of denk ik nu te makkelijk :?
Nee idd, dit is ook wat ik tussen zo goed als alle zoekresultaten tegen ben gekomen. misschien als alle pogingen stranden kan ik het alsnog doen.

• 12_0_13
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 12-02 13:19
Kijk eens naar OpenCV, intels gratis copmuter vision toolkit. zit ook camera support in.

Als je het echt goed wil doen, moet je vrees ik toch naar DirectX/DirectShow kijken, met filtergraphs enzo.

Plaatjes die je eruit krijgt kan je dan ergens heen uploaden ;)

btw:
"Webtalen" of scripting talen worden vaak geinterpreteerd en kunnen vaak niet direct met het OS communiceren. Webcams worden via drivers en het OS aangesproken, dus als je met een webcam wilt praten moet je op een of andere manier een library/package met een API voor je scripttaal zien te bemachtigen, of toch maar eens wat dieper in bijv c++ duiken.
---
DirectX is niet echt makkelijk trouwens :/

[ Voor 44% gewijzigd door 12_0_13 op 07-09-2004 16:50 ]

• ajhaverkamp
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22-05 23:32

ajhaverkamp

gewoon Arjan

Je kunt natuurlijk wel poort 443 gebruiken voor die webcamsoftware. Poort 443 wordt gebruikt voor HTTPS en die staat dus in 99,9999999 van de 100 gevallen gewoon open op firewalls bij bedrijven.
Blijft het probleem van de instabiele software nog over.

This footer is intentionally left blank

• Soultaker
  • Laatst online: 23-05 18:13
Ik zou gewoon de Windows Media Encoder gebruiken om de stream te serven. Vervolgens moet je webserver die data maar doorsturen via poort 80. Dat kan zelfs PHP nog wel (al moet je dan wel een beetje moeilijk doen met het parsen van HTTP headers)

• Soultaker
  • Laatst online: 23-05 18:13
Ik denk trouwens dat het niet zo heel vaak voorkomt dat uitgaande TCP poorten beperkt worden. Eigenlijk alleen in de situatie die je al schetst, waarin het echt niet de bedoeling is dat speciale dingen (waar een webcam ook onder valt) bekeken wordt; het is de vraag of je daar per se iets tegen moet gaan doen. Ik denk dat in de meeste 'kantoor'-situaties (en zeker alle thuis-situaties) HTTP requests op een andere poort dan 80 gewoon doorgelaten worden.
Pagina: 1