Stotterend/Haperend geluid in WinME

Pagina: 1
Acties:

• CyberSnooP
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 31-03 16:47

CyberSnooP

^^^^ schrijft --->

Topicstarter
Dag allemaal.. ik kon niks vinden met de search, dus neem het met niet kwalijk als het al gevraagd is.

Ik heb een PII-233 + SB AWE 64 (<-- niet gold, niet value :)

Ik heb altijd Win98 gehad, en lekker geluid gehad uit m'n WinAmp. Nu heb ik geupgrade naar Windows ME, en nu happert het geluid heel vaak. Dit komt niet alleen voor in WinAmp, maar bij allerlei geluids software.
Ik heb wel de indruk dat het alleen voorkomt als de PC meer te doen heeft, maar dan toch bij het minste of geringste (zeg een .txt file openen ofzo).

Wat is 't probleem? Of beter: Hoe ontdek ik waar het zit? Ik snap dat het 10-tallen dingen kunnen zijn zoals HD, Processor, RAM, Drivers etc...

PLZ HELP (en niet zeggen dat ik in winamp de priority moet opschroeven en dat soort onzin)

|_____vakje______|

Verwijderd

Lijkt mij dat iets teveel CPU vreet. 10 tegen 1 dat het System Restore is van Win Me. Kill StateMgr.exe, PCHealth.exe en Pstore.exe.

Verwijder de betreffende registry keys in:
HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Run
en (RunServices)

Kan natuurlijk ook zijn dat je andere applicaties draait die veel processorkracht vreten, maar bij mij scheelde het verwijderen van system restore zo'n 40-50% CPU load.

Verwijderd

Ik had laatst hetzelfde probleem (met AWE64 ISA). Bij mij ben ik er nog steeds niet uit, zelf het weghalen van de hiervoor besproken tips werken niet. WIN Me opnieuw installeren leverd ook niets beters op. Hierna werkte de hele kaart niet meer. Ik denk dat er een probleem is met de drivers die ME uitzichzelf installeerd(WMA drivers).

• CyberSnooP
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 31-03 16:47

CyberSnooP

^^^^ schrijft --->

Topicstarter
En het herinstalleren van de oude drivers? Helpt dat? Overigens bestaat er volgens mij helemaal geen SB AWE 64 ISA? (toch :))

|_____vakje______|

• WFvN
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16-08 17:44

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

Geluid stottert niet, maar WinME :r stottert..... ;)

• fransf
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 03-03 19:41
Dit probleem had ik ook nadat ik DMA had ingeschakeld op mijn harddisk D waar al mijn muziek bestandjes op staan.
Daarna weer DMA uitgeschakeld en het geluid was weg.
maar of het daar aan ligt is de vraag.

Verwijderd

Die ISA versie bestaat dus wel! Was zelfs de eerste versie van creative na de AWE32.

Verwijderd

is geheid een IRQ probleem verander je IRQ'S
maar eens in je bios.
Bios niet op plug and play zeten.

Verwijderd

YES, het werkte weer door in het Bios P&P OS uit te zetten! Thanks, ik had bijna een nieuwe kaart gekocht!

Verwijderd

he cybersnoop,
ben je er nog uit gekomen?? heb kwam deze draad tegen op mijn zoektocht naar hetzelfde probleem.
ik weetúm: bij apparaten het vinkje van digitaal weghalen bij je cdrom. wordt hij volgens mij wel analoog van maar dat hoor je niet hoor...
Pagina: 1