[Foto/ Website] "Web Photo Gallery" in photoshop cs [/Stuff]

Pagina: 1
Acties:

• Mastakilla
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17-05 19:47
Dag allemaal

ik heb sinds kort een digitale camera, en wou op makkelijke manier de foto's omzetten in een website...

na een beetje zoeken ontdekte ik dat dit in Photoshop zeer gemakkelijk kon, nl door "File - Automate - Web Photo Gallery" te kiezen...

Nu is er 1 probleem dat ik niet opgelost krijg... Photoshop veronderstelt blijkbaar dat iedereen nog 640x480 schermpjes heeft, en ik krijg op geenenkele manier de foto's op een fatsounlijke grootte

afhankelijk van de style die je kiest, is er een maximum aantal pixels dat de grote foto's kunnen zijn... Zo heb ik intussen al wel een stijl gevonden waar er geen beperking is op het aantal pixels, MAAR de kader rondom de foto's is blijkbaar van een vaste grootte (640x480 ofzo, iig veeeeeeeeeeeeeeeeeeel te klein)
Dit zorgt ervoor dat de foto's nu misschien wel groot genoeg zijn, maar dat je enkel een stukje van die foto kan zien omdat de kader veel te klein is....

Mijn vraag is dan ook: bestaat er een programma/manier waarmee op een heeeeel simpele manier van een map foto's een website kan maken met thumbnails en als je daar op klikt een grote versie van die foto?

De grote foto's wou ik zeker 1024x768 laten zijn, anders heb je er weinig aan vind ik...

Bij voorbaat dank

[ Voor 3% gewijzigd door Mastakilla op 07-09-2004 15:53 ]

• MADG0BLIN
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19:44
Zijn heel veel gallery's die dit kunnen. Degene die ik gebruik is coppermine gallery, maar daar heb je sql en php hosting voor nodig. Er zijn er nog veel meer te vinden op hotscripts.com. :)

• Mastakilla
het gaat erom dat het zo simpel mogelijk is, mijn ouders zouden het nl ook moeten kunnen (dit houd in dat ze eigelijk alleen maar op "ok" kunnen klikken, anders wordt het al snel te ingewikkeld)

in photoshop zat het wat dat betreft wel ok, aangezien hij de settings van vorige keer altijd onthoud...

[ Voor 25% gewijzigd door Mastakilla op 07-09-2004 15:57 ]

• RwD
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

RwD

kloonikoon

Gebruik de Actions in Photoshop (is een Macro-functie. 1 keer opnemen, en dan afspelen zo vaak je wilt) Verder zijn er nog wat mogelijkheden, maar ik heb PS CS niet, dus ik weet niet hoe de webgallery er hier in uit ziet....

Met PS 7 moet je het dan wel lukken in ieder geval.

• MaDDoG
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 24-11-2025

MaDDoG

De brakste schakel

Je kan ook in photoshop instellen hoe je groote foto's moeten zijn. Staat bij de instellingen van je photogallery. Daar kan je zelfs instellen dat je de orginele groote wil houden. Dan blijft hij dus op wat jij aanlevert. Ik ben even kwijt hoe dat precies heet. Maar onder dat drop-down menu staat iets in de trant van "large photo's"

[ Voor 6% gewijzigd door MaDDoG op 07-09-2004 16:58 ]

"Computer games don't affect kids. I mean if Pacman affected us as kids,
we'd all run around in a darkened room munching pills and listening
to repetitive music."

• RwD
  • Niet online

RwD

kloonikoon

in PS 7 is de maximale grootte bij aanpassing een maximale langste lengte of breedte van 800 pixels....

• Mastakilla
zoals ik in de post zelf al zei: je kan de grootte van de foto's wel instellen naar keuze als je de juiste stijl kiest, maar de kader vergroot nooit mee (dus ben je er eigelijk niets mee)

@rwd:

die actions met opnemen enzo, snap ik zelf nog ni eens, laat staan dat ik dat ooit aan mijn ouders uitgelegd krijg ;)

[ Voor 28% gewijzigd door Mastakilla op 07-09-2004 17:09 ]

• RwD
  • Niet online

RwD

kloonikoon

Alles wat je aan je ouders uitlegd is op het play knopje drukken ongeveer. Dat zullen ze wel begrijpen....

Jij hoeft eigenlijk ook niet veel meer te doen dan die opname knop indrukken. Dit lost echter je kaderprobleem niet op.

Als alternatief moet je misschien kijken of het de moeite wel waard is en je niet gewoon liever het kader behoudt?

• Tim Schuhmacher
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22-05 12:16

Tim Schuhmacher

abasios

de software bij de camera naast Photoshop heeft geen optie / gallerijen voor het publiceren van foto's op internet?
Pagina: 1