wat kan er aan de hand zijn? vervangen voeding...dood?

Pagina: 1
Acties:

• AMDman
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 18-08-2025
het volgende systeem: MSI KT3 ultra 2 mobo; xp 2000+; 512mb ddr.

Heb onlangs de voeding vervangen omdat deze koeler nogal een herrie maakte. Het was een standaard 300W die ik vervangen heb voor een 350W voeding.
De aanknop ingedrukt en de fans begonnen vrolijk te blazen alleen geen beeld..ook geen piepjes o.i.d. Ik vervolgens de oude voeding maar weer aangesloten maar toen helemaal niks meer...ook geen draaiende fans.
Vervolgens de voedingen gecontroleerd en beide doen het prima. geheugen en videokaart zijn ook nog goed. CPU ziet er goed uit en er was ook geen brandlucht of iets in die trend. Het moederbord lijkt dus dood maar dat kan toch normaal gesproken niet door het vervangen van een voeding.

Iemand een idee of tips hoe ik het een en ander kan testen.
In de search heb ik geen probleem lijkend op het mijne kunnen vinden.

• Turkish
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 22-07 01:43

Turkish

zhé germans

Heb je alles al gereset, kijk eens naar je moederbord of er niks qua elco's en dergelijke stuk is.

'When you're not paying for the product, you are the product!'

• AMDman
vreemde is dat met de nieuwe voeding de fans meteen gaan draaien zonder de powerknop in te drukken....vervolgens is het mobo niet uit te zetten door de powerknop ingedrukt te houden. Met de oude voeding helemaal geen enkele reactie van het mobo. Het mobo ziet er verder helemaal goed uit.

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 23:26
mobo maakt geen contact met de backplate?

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

Verwijderd

Je hebt dus de powerknop niet ingedrukt en alle fans gingen draaien?! (ook eventuele chipsetcooler?! :X)

Wat gebeurt er als je systeem volledig kaal stript?
dus alleen mobo + 1 reepje geheugen + cpu + vid_kaart? (en koelers uiteraard)

wat gebeurt er dan?!

• AMDman
XanderH schreef op 07 september 2004 @ 16:16:
mobo maakt geen contact met de backplate?
dit lijkt er niet op...is dit op een of andere manier te testen?

Verwijderd

gewoon goed kijken of de mobo niet in contact is met de kast. (kortsluiting)

Verwijderd

Beetje overbodig maar je weet het nooit: Check ook even of je resetknop niet blijft hangen (ook de on/off knop) Doe dit op het moederbord door de draadjes ff los te halen en dan aan zetten met schroevendraaier oid.

• AMDman
Verwijderd schreef op 07 september 2004 @ 16:20:
Beetje overbodig maar je weet het nooit: Check ook even of je resetknop niet blijft hangen (ook de on/off knop) Doe dit op het moederbord door de draadjes ff los te halen en dan aan zetten met schroevendraaier oid.
dit geeft geen enkele reactie. wel kan ik horen dat er stroom op staat. contact met de schroevendraaier geeft een bzzzz geluidje.

contact met de case heeft ie ook niet...heb zelfs het mobo eruit geschroefd en op een stuk karton getest maar dan ook geen reactie.

Verwijderd

Heb je de mogelijkheid om een ander moederbord te proberen?!

Mijn zwager had een tijdje geleden ene nieuwe cooler gekocht, en toen bleek dat zijn voeding dat niet trok, mobo half gaar en cpu dood. Aan beiden was vrijwel niets te zien.... :(

• AMDman
Verwijderd schreef op 07 september 2004 @ 16:31:
Heb je de mogelijkheid om een ander moederbord te proberen?!

Mijn zwager had een tijdje geleden ene nieuwe cooler gekocht, en toen bleek dat zijn voeding dat niet trok, mobo half gaar en cpu dood. Aan beiden was vrijwel niets te zien.... :(
vanavond krijg ik een ander moederbordje....kijken of er dan wel reactie is. Ik vrees dat het mobo simpelweg gestorven is. Hopelijk is mn cpu nog wel goed. Wanneer alleen de cpu kapot is hoort het moederbord toch in ieder geval nog tekenen van leven te geven lijkt me.

iig alvast dank voor het meedenken.

Verwijderd

probeer eens alleen mobo, voeding + fans (zonder cpu, videokaart en ram). dan moeten de fans gaan draaien

• AMDman
Verwijderd schreef op 07 september 2004 @ 16:39:
probeer eens alleen mobo, voeding + fans (zonder cpu, videokaart en ram). dan moeten de fans gaan draaien
al gedaan...geen reactie.

Verwijderd

dan iestie dood, rma'en naar de fabriek

Verwijderd

Laat ons vanavond nog maar even weten hoe het afloopt als je het test moederbord hebt geprobeerd,

Ben benieuwd wat er dan allemaal gaat gebeuren.
Ik neem aan dat je de CMOS al wel hebt geprobeerd te resetten!? (ik vermoed nit dat het hier aan ligt, maar soms heb je wel meer van die rare dingen met computer hardware).

Good luck, and let us know!

• AMDman
mobo is hoogst waarschijnlijk dood...op het vervangende bordje werkt alles perfect! iig dank voor jullie meedenken!

Verwijderd

Als het je een troost kan wezen: ik zit met iets gelijkaardigs; mijn CPU werd meer dan 60 graden idle, dus verwijder ik al het stof van tussen de koelvinnen. Moederbord begint opeens vreemd te doen: krijgt nog stroom, fans draaien, maar verder geen POST of zelfs beeld.

Ander moederbord geprobeerd: zelfde probleem, ook met andere CPU en grafische kaart en met zo weinig mogelijk aangesloten. Ik laat beide borden door een winkel checken: alletwee stuk.

Nieuwe Asus gekocht: werkt prima. Een dag later bevriest mijn systeem en kan ik niets meer buiten de stroom uit te zetten achteraan de voeding. Sindsdien nog een halve POST gezien, nu niets meer. Identiek als de andere twee. Dit nieuwe bord zal dus ook wel stuk zijn.

Een component moet dus mijn moederborden verprutsen, maar welk? Ik laat het morgen uitzoeken door een hersteldienst, heb er intussen flink mijn buik van vol.

Dit verhaal maar om aan de topicstarter te zeggen: kop op, het kan altijd erger. :(

Verwijderd

Jeemig wat een ellende hier... :/ :'(

BoKKo kan zich nog goed herinneren dat zn gloednieuwe MSI KT7-pro2a de geest gaf! Komt MIJN hersteldienst later aan met een JetWay mobo.... :X (maar dat mobo draait nog steeds! Dat kunnen we van veel MSI's niet zeggen! ) Keep ur Head Up! 8)
Pagina: 1