Toon posts:

Geheugen upgrade zinvol?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ey

Is een geheugen upgrade van mijn oude pc zinvol? Ik wil er best voor betalen.

Er zit nu 4x8 MB 72 pins geheugen in, (16 MB edo + 16 Fastpage), en ik wou de dimm banken gaan gebruiken. Daar kan (volgens mij) Maximaal 64 MB in totaal inzitten, maar ik weet niet welk soort/type enzo.

Kan iemand mij daaraan helpen?

Mobo = vtech, chipset = 430 VX

er zitten 2 dimm bankjes op, en 4 72 pin bankjes.

En als ik er nou 64 mB van dat DIMM geheugen in doe, hoeveel scheelt dat dan met games enzo?

Johny

• IceStorm
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18:29

IceStorm

This place is GoT-like!!!

Dat scheelt best wel veel.. Ik ben ook ooit van 32 edo naar 64 dimm gegaan en dat merkte je gewoon duidelijk.
Zeker met de huidige prijzen is het best een optie om de levensduur van je pc nog wat op te halen ;)

Verwijderd

Topicstarter
Oke , da's dus duidelijk..

Maar wat voor type geheugen kan erin dan? Boekje heb ik niet van het mobo..

kan er 133 mhz cas2 in???

Johny

Verwijderd

Vaak willen de SIMMs en DIMMs niet met elkaar werken. Soms werkt het wel maar sloop je beetje bij beetje de DIMMs. SIMMs gebruiken meestal 5Volt en DIMMs meestal maar 3.

Verwijderd

Topicstarter
jah, weet ik , maar als ik er een 64 MB dimm in ga zetten , gaat het oude geheugen eruit

• InterCC
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 21-08 11:46
133 Mhz cas 2 heeft absoluut geen zin! je mainbord is 66 Mhz ofzo. Koop gewoon PC100/3-3-3 en dat draaid wel op 66/2-2-2. (ALS je in je mainbord wel 2-2-2 kan selecteren, want volgens mij is 3-3-3 het laagste

• IceStorm

IceStorm

128 meg 133 heeft WEL zin... Je kunt het namelijk in je volgende pc stoppen.. En het is toch bijna net zo duur als 100 hertz geheugen ;)

Verwijderd

Topicstarter
Dus als ik een "64 MB 168 pins 100 mhz DIMM"
koop, dan werkt het?

En is zo'n dingetje moeilijk te installeren? In welk bankje moet ie??

Wat moet ik doen als m'n pc na het erin zetten niks meer doet??

Johny

Verwijderd

Topicstarter
kan d'r ook 128 MB In? (2x64 of 1x 128?)

• IceStorm

IceStorm

Op donderdag 28 december 2000 19:42 schreef JohnyBcool het volgende:
Dus als ik een "64 MB 168 pins 100 mhz DIMM"
koop, dan werkt het?

En is zo'n dingetje moeilijk te installeren? In welk bankje moet ie??

Wat moet ik doen als m'n pc na het erin zetten niks meer doet??
Ja dat werkt (normaal gesproken :)).
Moeilijk? Nee, even je dimm bankje opzoeken en goed kijken hoe ie erin moet (zitten 'inhammen' in je reepje).. Kan maar op 1 manier en dan is het gewoon een kwestie van flink drukken. Mocht je het 'eng' vinden kun je gewoon iemand uit je omgeving vragen.
ALs ie daarna niks meer doet haal je je nieuwe eruit, zet je je oude erin en vraagt op GoT wat je fout doet ;)

edit:
ja hoor 128 meg kan ook wel :)

• printerman
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 20-07 15:35
Kijk uit met wat je koopt, want niet alle dimm-modules willen in zo'n moederbord werken (redenen zijn hierboven al vermeld). Spreek daarom bij voorkeur met je leverancier af of je hem mag ruilen als hij het niet doet of neem je pc mee en laat de leverancier het zelf proberen. Zo kun je je geen buil vallen.

Verwijderd

Ik heb zelf een pentium 200 met 128 mb SDRAM. Ik had eerst 32 mb EDO. Je merkt het heel goed. Het geheugen werkt waarschijnlijk op 66 Mhz. Het maakt dus niet uit of je 66, 100 of 133 Mhz koopt. Ik zou voor 133 Mhz gaan. Is bijna net zo duur als 100 Mhz en is een goede investering voor een latere upgrade

Verwijderd

Topicstarter
dus beter van niet dat ik het op internet bestel?

p.s wil iemand toevallig ruilen.. zijn 64 MB PC100 DIMM tegen mijn 72 pins simmetjes (2x8 MB EDO + 2x8 MB Fastpage)?

Johny

• IceStorm

IceStorm

Ik zou het gewoon ergens kopen (mag ook op internet zijn) waar je iig WEET dat je het terug mag brengen...

Verwijderd

Topicstarter
zou het ook zin hebben om er een AMD-k6/2 processor in te zetten in plaats van 200 mhz MMX Intel pentium?

En wat is het maximale aantal MHZ'en wat een AMD K6-2 kan krijgen op een Pentium-1 mobo met Intel 430 VX Chipset?

Johny

• IceStorm

IceStorm

Op donderdag 28 december 2000 19:52 schreef JohnyBcool het volgende:
zou het ook zin hebben om er een AMD-k6/2 processor in te zetten in plaats van 200 mhz MMX Intel pentium?

En wat is het maximale aantal MHZ'en wat een AMD K6-2 kan krijgen op een Pentium-1 mobo met Intel 430 VX Chipset?
Als jij er een k6 inkrijgt dan vindt ik dat knap :).. AMD en Intel zijn nog niet zover dat ze uitwisselbaar zijn :):P

• gcb
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 24-07 10:14

gcb

K6 en Pentium 1 zijn zouden moeten werken op zo'n mobo. Maar check ff of er wel een setting voor AMD is. Die werken blijkbaar net iets anders. Meestal is die setting er wel. Let er ook op dat de multiplier er is. Een 300 mhz. K6 Heeft een een multiplier van (300/66=)4,5 nodig.

Een K6-2/3 zal niet werken, want die heeft een bus van 100 Mhz. en een Pentium 1 van 66.

PS. heb je dat mobo toevallig voor f 25,- op de HCC vandaan gevist? Ik namelijk wel... ;)

• Frank Timmer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 18:45
Op donderdag 28 december 2000 19:54 schreef IceStorm het volgende:

[..]
Als jij er een k6 inkrijgt dan vindt ik dat knap :).. AMD en Intel zijn nog niet zover dat ze uitwisselbaar zijn :):P
:? :? :?

Dus wel, de K6 past op een Pentium bord (meestal)! Je moet goed op het voltage letten wat je mobo kan afgeven en wat de nieuwe CPU nodig heeft.

Over dat gehuegen: koop 1 dimm van 64MB, maakt niet uit PC66/100/133, als er maar aan _TWEE_ kanten van de module chips zitten, anders gaat het niet werken ivm. de maximale grote van de chips die jou mobo kan aansturen!

• GX
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 14-05-2025

GX

Nee.

Op donderdag 28 december 2000 20:12 schreef gcb het volgende:
K6 en Pentium 1 zijn zouden moeten werken op zo'n mobo. Maar check ff of er wel een setting voor AMD is. Die werken blijkbaar net iets anders. Meestal is die setting er wel. Let er ook op dat de multiplier er is. Een 300 mhz. K6 Heeft een een multiplier van (300/66=)4,5 nodig.

Een K6-2/3 zal niet werken, want die heeft een bus van 100 Mhz. en een Pentium 1 van 66.

PS. heb je dat mobo toevallig voor f 25,- op de HCC vandaan gevist? Ik namelijk wel... ;)
een boel k6-2'jes hebben ook een bus van 100 mhz hoor... (de 300 al tot zover ik wist) dus hij moet gewoon kijken of ze mobo 100mhz fsb ondersteund, en een instelbare multiplier heb, dan kan ie een k6-2/3 erin gooien..

• gcb
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 24-07 10:14

gcb

Volgens mij zijn er wel K6-1's tot iets van 300 mhz. of 266, what ever. Die hebben een bus van 66. Wat ik dus bedoel, K6-1 kan waarschijnlijk wel, en K6-2 niet.

Of begrijp ik er weer geen hol van?

• IceStorm

IceStorm

Op donderdag 28 december 2000 20:14 schreef Snake het volgende:

[..]
:? :? :?

Dus wel, de K6 past op een Pentium bord (meestal)! Je moet goed op het voltage letten wat je mobo kan afgeven en wat de nieuwe CPU nodig heeft.
En zo leer je elke keer wat nieuws... Excuse me... :D:o
Pagina: 1