[XP SP2] Geluidskaart werkt niet bij clean install

Pagina: 1
Acties:

• apyss
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 02-12-2024
Ik probeer vandaag een clean install te doen van XP SP2. Gaat helemaal perfect, op de geluidskaart na. Ik heb n Terratec Sixpack 5.1+. Hij wordt correct gevonden maar zodra de driver van de WDM-interface is geinstalleerd krijg ik een BSOD met de melding dat er een fatale fout is opgetreden in cwcspud.sys.

Ik heb de kaart al in verschillende slots geprobeerd, met het zelfde resultaat. Verschillende driver versies (3056 en 3057) geprobeerd. En tot slot ook nog gekeken of ik m met de drivers van de chipset (Crystal soundfusion) aan de praat kon krijgen, maar die herkennen de kaart helaas niet.

Ps. In eerste instantie herkende windows de kaart goed (geen foutmeldingen, gewoon een werkende kaart). Pas bij installatie van de drivers van Terratec ging het mis. Iemand een id hoe ik die standaard drivers van windows terug krijg? Mij lukt het niet :-(

[edit]
Ps2. De kaart werkte tot gisteren prima in een windows die geupgrade was naar SP2. :?

[ Voor 6% gewijzigd door apyss op 07-09-2004 15:11 ]

Verwijderd

je kan in Apparaatbeheer (Device Manager) gewoon de kaart wegpleuren, dan de drivers mit dem hand verwijderen van je systeem, en in Device Manager op F5 drukken.

• apyss
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 02-12-2024
Tja... dat heb ik ook al geprobeerd, maar dan vindt windows de drivers niet meer. :-(