Toon posts:

compaq armada 7400 bios

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ik heb een armada 7400 met win xp werkt prefect totdat ik windows update en nu krijg ik de melding:
non-system disk of disk error replace and strike any key when ready

Ik vraag me af wat ik nou kan doen ??

In de handleiding staat dat je door f10 in de bios kan komen maar ik kom er niet in...

kan iemand mij helpen?

b.v.d

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wanneer komt de melding "non system disk or disk damage"? Als je in windows zit om up te daten? Of als je de hd wilt booten nadat je opnieuw hebt opgestart?

Probeer eens op del te drukken als hij boot. Er staat vast wel ergens in beeld press (een toets) to config bios. of iets dergelijks. Als het te snel gaat gewoon ff opnieuw starten.

[ Voor 40% gewijzigd door Verwijderd op 07-09-2004 15:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 07 september 2004 @ 15:22:
Wanneer komt de melding "non system disk or disk damage"? Als je in windows zit om up te daten? Of als je de hd wilt booten nadat je opnieuw hebt opgestart?

Probeer eens op del te drukken als hij boot. Er staat vast wel ergens in beeld press (een toets) to config bios. of iets dergelijks. Als het te snel gaat gewoon ff opnieuw starten.
als ik de comp. opstart dan zie ik elke x deze melding.. ik kom nie meer in windows...

en dat laatste heb ik geprobeerd maar dat lukt nie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bergen
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 07-09 11:44

Bergen

Spellingscontroleur

Verwijderd schreef op 07 september 2004 @ 15:22:
Niet bij die Armada's, daar staat gewoon met grote rode letters "ARMADA" in beeld bij 't booten, er wordt niet gesproken over hoe je in 't BIOS kunt komen.

Mij staat ook bij dat 't F10 was bij Armada's. Hou 'm dan eens lang ingedrukt, terwijl je dus die rooie letters ziet. Misschien komt 't niet helemaal over als je 1x snel drukt ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laurent
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Je zou eigenlijk in de BIOS moeten komen door op F10 te drukken op het moment dat het blokvormige blokje knippert (als je die ziet, dit is iig. zo bij de desktop modellen). Bij sommige modellen is het nog wel eens zo dat de BIOS op de harddisk staat, in dat geval kan je eens hier een kijkje nemen.

Wat relevante informatie:
Verwijderd schreef op 17 september 2001 @ 19:27:
Bij de (voor zover ik weet alle) Compaq's zo dat je op F10 moet drukken om in de BIOS te komen.
Dit is bij Compaq een apparte partitie op de hardeschijf.
Als het goed is moet je een knipperend blokje rechtsbovenin Het kan zijn dat je die partitie verwijderd heb, dan kan je dus ook niet meer in de BIOS komen omdat die dus niet meer bestaat.

Je kan dan een ROMPAQ (bestandje dat die paritie aanmaakt) downloaden voor je PC.
Dat kan op deze pagina http://www.compaq.com/support/files/desktops/us/locate/24_31.html

Succes!!
kan niet in bios komen
Bios compaq?
[rml]Boogie in "[ BC3] Hoe kom ik in mijn bios (compaq la..."[/rml]

[ Voor 3% gewijzigd door Laurent op 07-09-2004 16:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roborobbie
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 02-08 13:51
Het is me nog steeds niet gelukt om de juiste setup voor je armada bios te vinden.
Weet iemand waar je deze kunt vinden. heb de hele hp/compaq site afgestruind en niets gevonden.

Ik heb een compaq armada 7400 6333/6.4/d/0/1 , Het gaat dus om het installeren van het setup programma op een eerste partitie op de hdd. Deze hdd is helemaal leeg.

Duizendmaal dank voor degene die me hiermee kan helpen...

just because i rock, it doesn't mean i'm made of stone

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bergen
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 07-09 11:44

Bergen

Spellingscontroleur

www.compaq.com
product support information
1: setup and install, 2: 7400
Compaq Armada 7400 nb 6333/T/6.4/D/0/1
setup, install, and configure
manuals
Armada 7400 Family of Personal Computers User Reference Guide
Chapter 10: Computer setup

Daar staat hoe je in 't BIOS kunt komen, door middel van op F10 drukken zodra je de knipperende cursor ziet. Wat bedoel je met 'het installeren van het setupprogramma'? De laatste keer dat ik een Armada onder handen heb gehad kon ik gewoon de Windows-setup van cd starten, je hoeft niet eerst een of ander setup-programma te installeren.

[ Voor 42% gewijzigd door Bergen op 09-04-2005 00:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roborobbie
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 02-08 13:51
De armada heeft het bios programma op een aparte partitie op de hdd staan, zonder de software op die partitie kun je gewoon niet in je bios, hij is er wel maar je kunt er niet bij.
nu heb ik er een hdd inzitten zonder die partitie, die moet ik dus aanmaken en de software voor de bios eropzetten.

Maar hoe zet ik die software erop, dus waar vind ik het bestandje bij hp die die software bevat?

just because i rock, it doesn't mean i'm made of stone

Pagina: 1