Screenshot maken van actieve scherm bij Citrix sessie

Pagina: 1
Acties:
  • 2.510 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GreenGolf3
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 11-04 11:58
De situatie:

Een pc aan het netwerk, met een citrix client geinstalleerd. Door middel van de citrix client krijg ik een "Thin Office Desktop" omgeving.

Nu wil ik een screenshot maken van het actieve window, in die Thin Office sessie, met software die op het lokale station geinstalleerd is.

Ik heb screenthief 3.6.1 op mijn station geinstalleerd, maar die maakt een screenshot van mijn hele ICA sessie. En dat wil ik niet. Ik kan met een rectangle tool wel selecteren, maar dat wil ik niet. Ik wil met een druk op de knop, of knoppen combinatie een screenshot van het actieve scherm maken IN mijn citrix sessie.

Iemand hier een goed tool voor? Google en de search hebben me niet echt verder kunnen helpen.

Specs workstation Nikon D200 / 17-55 F/2.8 / SB-800 / 24-120

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tukk
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13:03

Tukk

De α-man met het ẞ-brein

Je meld het niet, dus ik vraag maar even.

Ctrl-PrtScrn al geprobeerd?

[ Voor 11% gewijzigd door Tukk op 07-09-2004 14:38 ]

Q: How many geeks does it take to ruin a joke? A: You mean nerd, not geek. And not joke, but riddle. Proceed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GreenGolf3
Tukk schreef op 07 september 2004 @ 14:37:
Je meld het niet, dus ik vraag maar even.

Ctrl-PrtScrn al geprobeerd?
Jep, al geprobeerd, net als ALT+PrtScr. Ik blijf het hele screen krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tukk
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13:03

Tukk

De α-man met het ẞ-brein

Aah, nu snap ik je probleem.
Dat gaat je niet lukken, je zal of een Screendump-app moeten installeren op de Citrix server, of je zal met paint het actieve window er even uit moet knippen.

Je pc lokaal ziet alles wat jij ziet op de citrix server als 1 applicatie, dat jij daarin weer meerdere applicaties in ziet (die dus niet lokaal draaien), daar heeft jouw lokale windows weer geen weet van.

De meest simpele oplossing is IMHO even knippen en plakken met Paint.

Q: How many geeks does it take to ruin a joke? A: You mean nerd, not geek. And not joke, but riddle. Proceed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GreenGolf3
Het probleem is dat dit eerst, onder Windows 95 met ScreenThief voor Windows 95 wel kon. Strange he? Dus ik verwachtte dat het met Windows XP en ScreenThief voor Windows XP het ook wel zou werken.

Een screen capture pakket installeren op de server zal trouwens alleen werken voor de desktop. Ze gebruiken hier ook een "published application." Dus ik maak een ICA sessie naar een server en krijg meteen een applicatie voor mijn kiezen. En in die sessie willen ze ook screenshots maken van de actieve vensters.

Jaha, gebruikers kunnen lastige vragen stellen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 17989

http://support.microsoft.com/?kbid=192523

CTRL+ALT+MINUS SIGN (-) symbol on the numeric keypad

Places a snapshot of the active window, within the client, on the Terminal server clipboard (provides the same functionality as pressing PRINT SCREEN on a local computer).

CTRL+ALT+PLUS SIGN (+) symbol on the numeric keypad

Places a snapshot of the entire client window area on the Terminal server clipboard (provides the same functionality as pressing ALT+PRINT SCREEN on a local computer).

[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 17989 op 07-09-2004 15:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GreenGolf3
In een RDP sessie naar een terminal server werkt dat perfect. Echter, zit ik met een Citrix Ica sessie en daar werkt het niet bij.

Edit:

Het pakket waar het mee kan is Hypersnap-DX 5 van hyperionics

[ Voor 31% gewijzigd door GreenGolf3 op 14-09-2004 08:58 ]

Pagina: 1