Toon posts:

AMD Mobile 2600+ icm Asus mobo ?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ok, ik vandaag helemaal blij, pakketje met m'n mobile cpu kwam binnen. Dus snel uitgepakt enz. Nu boot ik zie ik staan Mobile Athlon 766 mhz ( ofzo ). Ik d8 ach multipler staat nog brak, dus ik heb ik geprobeert te veranderen, maar daar wil hij niet naar luisteren.

Hij wil de hele multipler niet veranderen.

Ik gebruik uberbios 1007 op mijn Asus a7n8x deluxe rev 2.0 mobo, dit moet toch goed zijn ?

Btw. ik heb de cpu 2e hands gekocht, maar het moet toch goed zijn ? En ik heb wel de goede cpu gekregen want ik heb nog ff op de cpu gekeken van wat er op staat.

Maar wat doe ik verkeerd ?

edit:

Hij wil wel draaien op een multipler van 12,5 en 6 ( en alles daartussenin ook wel :)) Ik denk dat dit wel normaal is ? Of.... ?

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 07-09-2004 14:34 ]

Verwijderd

Is normaal ja....

Verwijderd

Topicstarter
Mjah, maar standaard hoor deze cpu te draaien op 13,5 x 133 en ik kan hem niet eens op 13,5 zetten :(. Of zou dit misch door de bios versie kunnen komen ?

Verwijderd

De bios van de Asus mobo's ondersteunt geen MP's boven 12,5. Er is wel een mogelijkheid om de CPU te modden, zodat de MP's boven 12,5 beschikbaar zijn. De MP's onder 12,5 ben je dan kwijt. Maar waarom heb je die mobile gekocht? Normaal worden die gekocht om zo de MP laag en de FSB hoog te zetten. Jij zou natuurlijk ook je MP op 12,5 kunnen zetten en dan de FSB op 144. Dan loopt ie op dezelfde snelheid. Je moet dan wel ff de AGP locken op 66MHz.

Verwijderd

Topicstarter
Mjah idd, was nog een beetj aan't klooien hoor. Maar wou het gewoon ff weten :). En hij draait nu op 12,5 x 200 gewoon ff proberen :)

• El Snorro
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 09-02 16:14
Klopt, dit heb ik ook gehad, volgens mij is dit op te lossen door (weer :P ) een wiremod :)
je kent die site vast wel anders ff googlen.
Dit komt doordat de asus geen 5bits mp heeft (zoals bijna alle borden, dfi, abit etc) maar een 4 bits, daardoor kan de asus niet boven de 12,5 komen (iig niet bij een 133mhz fsb cpu)

Ik hoop dat dit een beetje duidelijk is, zonee vraag t maar ff op msn ;)
Nog suc6 met je oc btw :)

E6600||Gigabyte P35C-DS3R||2x1gb Crucial Pc8500||Sapphire X1900XTX||2xSamsung Spinpoint F1 750GB RAID-0

Pagina: 1