Toon posts:

Minst warme harde schijf

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Voor backupdoeleinden ben ik momenteel op zoek naar een opslagmogelijkheid van minumum 320 Gb. Deze ga ik via USB op externe schijven zetten. De behuizing hiervoor heb ik al een tijdje en ben er zeer tevreden over. Deze schijven moeten dus geen 24/7 draaien maar wel (zoals bij iedereen :*) ) betrouwbaar en niet te duur zijn.

Dus ik ben op zoek naar 3 * 160gb of 2 * 200 gb. Zelf heb ik nu enkel maxtor schijven. Hier ben ik op zich vrij tevreden over. Heb ooit wel 3* 60 Gb's gehad die alledrie vrij snel na elkaar de geest hebben gegeven. Omruiling was wel onder garantie, dus op zich geen klagen over gehad.

Ik hoor vrij veel klachten over de maxtor 200gb en minder over de 160Gb. En voor backup zou ik toch wat zekerder willen zijn.

Welke schijf wordt het minst warm is eigenlijk de belangrijkste vraag, doorvoersnelheid is minder belangrijk

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Welke schijf wordt het minst warm is eigenlijk de belangrijkste vraag
www.storagereview.com » Performance Database » Net Drive Temperature

Het is natuurlijk wel afhankelijk van de opstelling. Als je het bij wijze van spreken in een klein kastje naast een passief gekoelde Prescott zonder enig airflow plaatst, dan wordt de schijf wel wat warmer :+

Verwijderd

Topicstarter
BalusC schreef op 07 september 2004 @ 14:22:
[...]
www.storagereview.com » Performance Database » Net Drive Temperature

Het is natuurlijk wel afhankelijk van de opstelling. Als je het bij wijze van spreken in een klein kastje naast een passief gekoelde Prescott zonder enig airflow plaatst, dan wordt de schijf wel wat warmer :+
bedankt voor de link. Maar ik hoor toch liever ervaringen als testresultaten. Trouwens de maxtor 200Gb zit staat er niet tussen.

het zal in deze usbbehuizing komen te zitten
Afbeeldingslocatie: http://users.pandora.be/pleuris/IM001567.JPG
Zal normaal gezien deze week eens testen of er wel schijven boven de 120Gb inkunnen. Maar ik ben er gerust in :9~