Hallo allemaal!
Ik heb al gezocht op diverse site's waaronder deze..
Mijn probleem is als volgt:
Ik wil mijn bestaande (Composite video) tv-out kabel gaan vervangen voor een s-vhs kabel, dit i.v.m. de kwaliteit. Maar aangezien mijn Hercules 9700 Pro geen s-vhs aansluiting heeft maar een MDIN-8M (zie 2e plaatje) heeft, word dit wat lastiger. Ik wil nou de kabel (van MDIN-8M naar S-VHS) zelf gaan maken maar nu zit ik met het probleem dat ik de pinconfiguratie niet weet van mn tv-out. Het zijn nu ook 8 pinnetjes i.p.v. 4 zoals bij s-vhs.
De pinconfiguratie van de s-vhs is als volgt

1 Ground (Y)
2 Ground (C)
3 Y (Luminance = intensity + Sync.)
4 C (Chrominance = color)
En dit is de 8-pins Mini Din connector die in mn tv-out kaart gaat...

Alleen ik heb hier geen pinconfiguratie voor kunnen vinden... Misschien dat een van jullie misschien hier meer over weet... Of dat er van die verloopkabels te koop zijn van de mini din8 male naar s-VHS...
In afwachting van jullie reacties!!
Ik heb al gezocht op diverse site's waaronder deze..
Mijn probleem is als volgt:
Ik wil mijn bestaande (Composite video) tv-out kabel gaan vervangen voor een s-vhs kabel, dit i.v.m. de kwaliteit. Maar aangezien mijn Hercules 9700 Pro geen s-vhs aansluiting heeft maar een MDIN-8M (zie 2e plaatje) heeft, word dit wat lastiger. Ik wil nou de kabel (van MDIN-8M naar S-VHS) zelf gaan maken maar nu zit ik met het probleem dat ik de pinconfiguratie niet weet van mn tv-out. Het zijn nu ook 8 pinnetjes i.p.v. 4 zoals bij s-vhs.
De pinconfiguratie van de s-vhs is als volgt

1 Ground (Y)
2 Ground (C)
3 Y (Luminance = intensity + Sync.)
4 C (Chrominance = color)
En dit is de 8-pins Mini Din connector die in mn tv-out kaart gaat...

Alleen ik heb hier geen pinconfiguratie voor kunnen vinden... Misschien dat een van jullie misschien hier meer over weet... Of dat er van die verloopkabels te koop zijn van de mini din8 male naar s-VHS...
In afwachting van jullie reacties!!
(8 pin Mini-DIN-spec. female op de videokaart)
(8pin Mini-DIN-spec. male aan de kabel)
(7 pin Mini-DIN-spec. female op de videokaart)