TV Kaart voor Opname Tv en VHS tapes

Pagina: 1
Acties:

• arjentjuh
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 16-09-2023
Ik zoek een goeie TV kaart voor Opname van TV en VHS Tapes.
Nu heb ik de WinTV Go2 kaart al in mijn bezit gehad alleen was ik totaal niet te spreken over de beeldkwaliteit. Graag zou ik kunnen opnemen zodat ik het later op dvd kan zetten en in mijn homecinema set kan afspelen. Dus .vcd, .svcd en/of .vob bestandtype kan opslaan.
Het budget is maximaal 150 euro.

Wie o wie kan mij iets goeds adviseren.

PunlArjen

• voodooless
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13:08

voodooless

Sound is no voodoo!

de WinTV PVR lijkt me een prima kaart, heeft ook een ingebouwde mpeg2 encoder, dus geen lange tijd wachten om de troep om te zetten ;)

Do diamonds shine on the dark side of the moon :?

• asing
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 12:33
Ik heb een Medion (Aldi) PC met TV-kaart. Hierop zit een philips chipje (74??)?... De kwaliteit is ronduit BAGGER. :X :( :r

Ik denk dat je naar de wat duurdere TV kaarten moet kijken....

Who's General Failure and why is he reading my harddrive? - Projectmanager : a person who thinks nine women can make one baby in one month

• kleefding
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 30-07 15:55
heb er zellf een ati all in wonder voor, werkt prima al zeg ik hetzelf, dr zit een blokje bij met alle mogelijke aansluitingen. wel duur met zn +- 150 euri

• arjentjuh
Okeej ik zat zelf ook aan de WinTV pvr te denken...
maar kan ik hier van uit dat de beeldkwaliteit het zelfde is als op mijn tv's?
en is er een kleine mogelijkheid om bijvoorbeeld channel plus te ontvangen... of is dit niet mogelijk met tv kaarten...

want ik betaal er best wel wat geld voor dus dan wil ik ook iets goeds

PunlArjen

• ParkOverall
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 10:56
arjentjuh schreef op 07 september 2004 @ 16:44:
Okeej ik zat zelf ook aan de WinTV pvr te denken...
maar kan ik hier van uit dat de beeldkwaliteit het zelfde is als op mijn tv's?
en is er een kleine mogelijkheid om bijvoorbeeld channel plus te ontvangen... of is dit niet mogelijk met tv kaarten...

want ik betaal er best wel wat geld voor dus dan wil ik ook iets goeds
De beeldkwaliteit van de diverse kaarten verschilt, maar tussen de topmerken is het een marginaal verschil.

Kijk voor vrij serieuze gegevens hier eens: http://www.chip.de/artikel/c_artikel_12039087.html

Canal+ kan elke tv-kaart ontvangen, decoderen is echter nodig en kan vanzelfsprekend via software. Programmatuur hiervoor is mogelijk niet voor elke tv-kaart ontwikkeld en je begeeft je op aanvechtbaar juridisch terrein, aangezien Canal+ enkel tegen betaling mag worden bekeken in de opvatting van Canal+.

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15:52
De kwaliteit van de WinTV 250 is goed vergelijkbaar met normaal TV kijken. Ik gebruik er twee in m'n PVR systeem en merk geen noemenswaardig verschil tussen echt TV kijken of via de PVR 250.

Canal plus zal je met deze kaart overigens niet lukken, want hij comprimeert het direct naar MPEG2.

• arjentjuh
Okee dan ga ik denk ik toch voor die kaart...
en was ook maar een vraagje van Channel +
ivm ik met die "verotte" WinTv Go 2 kaart je het ook vaagjes kon ontvangen :)
okeej ik snap het dit kan ik hier niet vragen.

Heb ook al wat reviews gelezen over de kaart en ze waren vrij positief allemaal.
Ik hoop nu dat ik dan echt iets goeds aanschaf, want heb al schade genoeg opgelopen met die vorige Tv Kaart.

is het misschien niet mogelijk dat iemand me ff met screens van beeld kwaliteit kan overtuigen? of met een opname filmpje...

want dat dat ding lekker opneemt dat geloof ik wel :D

[ Voor 20% gewijzigd door arjentjuh op 07-09-2004 19:47 ]

PunlArjen

• arjentjuh
Trouwens je hebt ook nog een PVR 350.
Wat is het verschil met PVR 250 ik kan namelijk niks vinden via google...

PunlArjen

• deleenheir
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 31-07 14:38
Ik heb een asus TV FM gekocht en dit is een capje dat onmiddelijk geëncode is dus niet achteraf (hoe ze dat noemen weet ik niet juis). De kaart kost ongeveer 50€, 48€ bij m'n locale pcboer

http://users.pandora.be/tralala/Rommel/cap.avi (Xvid 384x288 25 fps met audio 128 kbs @ 41Khz) Ik weet wel niet hoe het komt dat er soms schakjes inzitten (ik ken nog niet veel van cappen)

"If it works, don't fix it"

• ParkOverall
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 10:56
arjentjuh schreef op 07 september 2004 @ 20:42:
Trouwens je hebt ook nog een PVR 350.
Wat is het verschil met PVR 250 ik kan namelijk niks vinden via google...
Het verschil wordt wel aangegeven in de produkt-beschrijving van Hauppage.

Maar om het je makkelijk te maken: het voornaamste verschil is de de-codering van mpeg bestanden door hardware (op de PVR 350), dit is voornamelijk interessant op pc's met een processor op minder dan ca. 350 MHz, hierboven hou je nog wel cpu-time over voor ander werk.

Tevens heeft de PVR-350 als extra t.o.v. de 250 een tv-out aansluiting in composiet en s-video. Mooi apparaat maar pittig prijsje vergeleken met de concurrentie.

• leonbong
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 15:06
ParkOverall schreef op 07 september 2004 @ 21:22:
[...]

Het verschil wordt wel aangegeven in de produkt-beschrijving van Hauppage.

Maar om het je makkelijk te maken: het voornaamste verschil is de de-codering van mpeg bestanden door hardware (op de PVR 350), dit is voornamelijk interessant op pc's met een processor op minder dan ca. 350 MHz, hierboven hou je nog wel cpu-time over voor ander werk.
Dit is best wel onvolledig en ook een beetje bla bal
De hardware matige decoder van de pvr 350 is alleen van toepassing voor de TV-out. Bij het afspelen van mpeg2 bestanden op het pc-scherm wordt het decoderen nog steeds gedaan door de CPU. ALLEEN als je de TV--out gebruikt wordt er hardware matig decodering gebruikt.

PS Ik bedoel de TV-out op de PVR350 kaart zelf dus niet die van je videokaart.
Tevens heeft de PVR-350 als extra t.o.v. de 250 een tv-out aansluiting in composiet en s-video. Mooi apparaat maar pittig prijsje vergeleken met de concurrentie.
Er is geen concurentie van deze kaart het is de enige hardware mpeg2 tv-kaart beschikbaar in nederland met een TV-out.

PVR 250 +/- 120 eurie
Hardware mpeg2 cappen bitrate tot 10mbit/s
TV-tuner

PVR350 +/- 200 eurie
Hardware mpeg2 cappen bitrate tot 10mbit/s
TV-en Radio-tuner
Hardware mpeg2 afspelen via de TV-out

De opname kwaliteit is van beide kaarten identiek.

Je kan ook een mjpeg kaart overwegen zonder TV-tuner zoals een DC-10 plus van pinnacle. Deze is echt gemaakt om te cappen en daarna te bewerken mjpeg geeft namelijk minder sync-problemen dan mpeg2 tijdens bewerkingen. Alleen je hebt geen tuner.
Of dat ding van plextor die hardwarematig naar mpeg4 of divx gaat. (Heeft ook geen tuner).

• arjentjuh
Bedankt voor de reacties, ik ga dan voor de PVR 250
radio tuner enzo ben ik niet persee nodig en dan ga ik ook boven mijn bedrag uit en dat was ik niet helemaal van plan.

zou het ook mogelijk zijn zo'n ding ergens werkend te testen?

PunlArjen

Verwijderd

Ik heb de pvr 250 in mijn "HTPC"; ik vind de kwaliteit zeer goed en er zit imho inderdaad geen verschil tussen de pvr250 en gewone televisie, dus het is qua tv-kaart en qua opname kaart wel een aanrader. Alleen zit er wel een pauze tussen de weergave van het beeld en de tijd waarop het beeld binnenkomt via de antennekabel omdat de mpeg-stream gedecodeerd moet worden. Zappen wordt op die manier nogal lastig. Maar voor mpeg2-opnames is het ding zeer geschikt.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 08-09-2004 12:43 ]

• amontillado
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 03:29
Verwijderd schreef op 08 september 2004 @ 12:40:
..
Alleen zit er wel een pauze tussen de weergave van het beeld en de tijd waarop het beeld binnenkomt via de antennekabel omdat de mpeg-stream gedecodeerd moet worden. Zappen wordt op die manier nogal lastig. Maar voor mpeg2-opnames is het ding zeer geschikt.
Dit kun je voorkomen door "livepreview" in te schakelen, de encoder wordt dan gebypassed en de vertraging is vrijwel 0.

De benodigde registry aanpassing kun je vinden onder "tips & tricks" op: http://www.cask-of-amontillado.com/htpc.html

"All that we see or seem, is but a dream within a dream" E.A. Poe

Pagina: 1