[vertaal/constructiefout] Item over videokaarten @ anandtech

Pagina: 1
Acties:

• JumpStart
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

JumpStart

thinking of stardust

Topicstarter
nieuws: Uitgebreid overzicht hedendaagse grafische kaarten
Toen nVidia enkele jaren geleden claimde Toy Story 2-afbeeldingen realtime te kunnen renderen reageerde Pixar verontwaardigd dat de benodigde bandbreedte voor de textures van deze prent zowat 96GB/s in beslag nam.
• "Rebuttal" = weerlegging of tegenargument, dus iets van "Pixar bracht daar tegenin dat"
• "[toen] reageerde Pixar verontwaardigd door te stellen dat de benodigde [...]
• De bandbreedte voor textures bedroeg bijna 96 GB/s

Bandbreedte kan namelijk niet iets in beslag nemen, behalve als het totaal aan beschikbare bandbreedte gegeven is.

"In beslag nemen" is immers van toepassing op "een deel (of alles) van het totaal beschikbare claimen". Er is hier geen "totaal" bandbreedte budget waar texture bandbreedte iets van claimt, er wordt alleen een grootte aangegeven.

ALL-CAPS WITH NO PUNCTUATION IS SO MUCH TRUER TO THE WAY THOUGHTS HURTLE OUT OF THE HUMAN BRAIN THAN CAREFULLY MANICURED AND PUNCTUATED SENTENCES COULD EVER BE

• cryforhelp
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 16-02 17:51
Spel- en typefoutjes - deel 8

Dáár melden alsjeblieft. Dat gaat ook over taalfouten door vertaling, als ik het goed heb :X
edit:

Niet dus:
[q]Wat we niet in dit topic willen zien:

Opmerkingen over de inhoud van de teksten;[/]

My bad :(

[ Voor 32% gewijzigd door cryforhelp op 07-09-2004 13:58 ]

• Yoeri
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

Yoeri

O+ Joyce O+

(overleden)
JumpStart schreef op 07 september 2004 @ 13:45:
nieuws: Uitgebreid overzicht hedendaagse grafische kaarten
• "Rebuttal" = weerlegging of tegenargument, dus iets van "Pixar bracht daar tegenin dat"
als je reageert op iets dan ga je daar meestal tegenin of beaam je het net
daar zie ik dus weinig graten in, maar ik pas het even voor je aan :*
• "[toen] reageerde Pixar verontwaardigd door te stellen dat de benodigde [...]
• De bandbreedte voor textures bedroeg bijna 96 GB/s
dit is blijkbaar achteraf door iemand aangepast, aangezien ik oorspronkelijk gewoon "de textures nemen 96GB/s in beslag" had staan, zonder die bandbreedte erbij
dan klopte het wel want de textures nemen zoveel van de beschikbare (of net niet beschikbare) bandbreedte in beslag
Bandbreedte kan namelijk niet iets in beslag nemen, behalve als het totaal aan beschikbare bandbreedte gegeven is.

"In beslag nemen" is immers van toepassing op "een deel (of alles) van het totaal beschikbare claimen". Er is hier geen "totaal" bandbreedte budget waar texture bandbreedte iets van claimt, er wordt alleen een grootte aangegeven.
wordt aangepast dus :)

Kijkje in de redactiekeuken van Tweakers.net
22 dec: Onze reputatie hooghouden
20 dec: Acht fouten