Toon posts:

Centerspeaker-aansluiting Creative Ins. 5100 kaduuk?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Sinds een paar dagen merkte ik dat mijn centerspeaker niet meer functioneert. Omdat er voor de rest niets mee is gebeurt, alleen een herinstallatie van XP, dacht ik eerst dat het een software-matig probleem was. Maar goed na lang lopen kloten schoot t niets op.

Nu blijkt dat het speakertje zelf nog helemaal goed is alleen de aansluiting van de centerspeaker op de sub doet het gewoon niet? Misschien iemand ideeen wat het kan zijn?

Garantie zit er helaas ook niet meer op, dus vroeg ik me af mocht het een onoverkomelijk probleem zijn is er een manier om een van de achterste speakeraansluitingen te gebruiken als centerspeakeraansluiting? Ik luister namelijk vooral muziek en ik mis best veel doordat die centerspeaker nu is weggevallen.

Mjah bedankt alvast.

• BHQ
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 29-07 16:06

BHQ

Probeer eens een bijv. linkerspeaker te wisselen met je center, dan produceert je center gewoon geluid? (Als linkerspeaker dus)

• Jasper Janssen
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 01-08 13:30
En steek daarna eens de surround stekker in het center/sub speakeruitgang van je geluidskaart. Komt er nu uit de ene surround wel of niet het centergeluid?

• Skinkie
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09-06-2020

Skinkie

Op naar de 500

staat je SB op digitaal ipv analoog?

Steun Elkaar, Kopieer Nederlands Waar!

• Antediluvian
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 22-06 10:58
het is normaal dat daar geen geluid uit komt al je bv een MP3 afspeelt, dat is nameijk sterio geluid. de SB speelt dan het linker kanaal af op zowel links voor als links achter. idem met het rechter kanaal.

Wil je echt testen of je center spreker werkt dan gebruik je best de luidspreker instelling tool die bij je SB geleverd werd.

Verwijderd

Topicstarter
Heb ik ook gedaan, daaruit bleek juist dat ie niet werkte, ook wel klote bij het afspelen van films enzo.

Hij staat gewoon op analoog, en dat omdraaien van de speakers had ik allemaal al gedaan en dr komt dan geen geluid uit.

[ Voor 38% gewijzigd door Verwijderd op 07-09-2004 18:51 ]

Pagina: 1