Toon posts:

Bandbreedte monitoring met hardwarematige router?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb net in de NT FAQ gelezen dat het limiteren van de bandbreedte van een enkele PC niet mogelijk is met een standaard goedkope prutsrouter. Is het wel mogelijk om te kijken hoeveel dataverkeer 1 IP verbruikt binnen een bepaalde tijd? Of is het mogelijk het totale dataverkeer te bekijken? Ik heb een Etech router (RTVP03) met firmware 1.04.5.

Verwijderd

Dan kun je het beste zelf even je webconfig doorspitten en kijken of je ergens een menuutje met 'Logging' of 'Statistics' kunt vinden waar je e.e.a. kunt instellen of bezichtigen.

En heel misschien ondersteunt je routertje SNMP, maar dat zou je even op de website na moeten gaan.

Verwijderd

Die e-tech ondersteund iig geen SNMP, dus je kunt het wel schudden vrees ik.

• Ruudjah
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 06-09-2025

Ruudjah

2022

Ik geloof dat als je een Linksys wrt54g hebt, je dan met een alternatieve firmware kan krijgen wat je wilt, gebruikte bandbreedte per tijdseenheid per IP. Dan heb je waar je om vroeg: een hardwarematige router met bandbreedte monitoring.

TweakBlog

Verwijderd

Ik heb zo`n linksissy ding en al vele firmwares geprobeerd , de zogenaamde wondershaper (allemaal linux derivaat) is nou niet echt een bandbreedte manager , meer priorisering op een paar IP`tjes , stelt niet heel veel voor vind ik.

Met een linus bak achter je router zijn er ook wel mogelijkheden om bandbreedte te managen.

Als je bulkt van het geld moet je een packetshaper aanschaffen , maar zo te zien heb je het over een SOHO netwerk dus dat is dan flink doorsparen.
http://www.packeteer.com, dit ding is in feite ook "gewoon" een linux bak.

Ik heb zo`n packeteer op de zaak in het netwerk en dat is echt zo`n vreselijk goed apparaat voor bandbreedte management.

Vingertop.