[DVD regio] Japanse regio 2 op Europese speler

Pagina: 1
Acties:
  • 277 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 98889

Topicstarter
Iemand ervaring hiermee om een Japanse regio 2 NTSC disc op een Europese regio 2 player te spelen ?

De meeste spelers geven sowieso NTSC/PAL out, en dan is het kwestie dat je TV of projector het aankan, maar dat is het probleem niet. Ik zou alleen graag weten of er iemand weet of dat soort regio 2 discs zondermeer afspeelt in een regio 2 player van hier.

Ik heb voor bepaalde redenen nog geen regio vrije player maar wil bepaalde titels in japan bestellen, daarmee :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voodooless
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21:08

voodooless

Sound is no voodoo!

Mij lijkt dat regio 2 regio 2 is, en niet wat anders, dus het zal we gewoon werken mits speler en/of TV NTSC ondersteuen... Ik zie geen reden hoezo het niet zou werken.

Do diamonds shine on the dark side of the moon :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
deepspace schreef op 07 september 2004 @ 12:36:
Mij lijkt dat regio 2 regio 2 is, en niet wat anders, dus het zal we gewoon werken mits speler en/of TV NTSC ondersteuen... Ik zie geen reden hoezo het niet zou werken.
Dat was men eerste gedacht ook, maar ik zou het graag bevestigt horen door iemand die het daadwerkelijk ondervonden heeft :-) Het enigste probleem is volgens mij ook het NTSC/PAL verschil, maar dat is voor mij het probleem niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaj.
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Kaj.

1 LED is niet genoeg

Dat is inderdaad het enige.
Ik heb een behoorlijk aantal Japanse dvds, en die spelen moeiteloos op elke speler die NTSC kan weergeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superduper
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16-05 10:04

superduper

Z3_3.0 Woeiiii

Als dit niet op zou gaan dan kunnen ze het hele regioverhaal wel in de prullenbank gooien. Als de DVD regio 2 is en je speler kan dat afspelen geen probleem. Tis wel apart dan je regio2 DVDs uit japan wilt halen, aangezien ze daar een andere regiocode gebruiken. Dan zouden het DVDs geimporteerd uit europa moeten zijn (dat wordt duurder en lijkt me dus niet) of DVD geproduceerd voor expoert naar Europa, en dan lijkt het me vreemd dat je die kan bestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Het werkt zeker. Ik denk trouwens dat Azie in Regio 2 is gestopt vanwege het kleine taalverschil ;)

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RayNbow
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 21:15

RayNbow

Kirika <3

Alleen Japan ligt in regio 2:
1: U.S., Canada, U.S. Territories
2: Japan, Europe, South Africa, and Middle East (including Egypt)
3: Southeast Asia and East Asia (including Hong Kong)
4: Australia, New Zealand, Pacific Islands, Central America, Mexico, South America, and the Caribbean
5: Eastern Europe (Former Soviet Union), Indian subcontinent, Africa, North Korea, and Mongolia
6: China
7: Reserved
8: Special international venues (airplanes, cruise ships, etc.)

Ipsa Scientia Potestas Est
NNID: ShinNoNoir

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twarp
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22-04 17:53

Twarp

just grin...

BtM909 schreef op 07 september 2004 @ 13:28:
Het werkt zeker. Ik denk trouwens dat Azie in Regio 2 is gestopt vanwege het kleine taalverschil ;)
Klein taalverschil :?

Ik geloof dat je dat daar niet al te hard moet zeggen, maar ik snap dat het voor jou een klein verschil is tussen niet verstaan en helemaal niet verstaan. ;)

Ik weet uit ervaring dat er enorme verschillen zijn daar en dat je niet alles zomaar op een hoop kan gooien.

Meh ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
superduper schreef op 07 september 2004 @ 13:24:
Als dit niet op zou gaan dan kunnen ze het hele regioverhaal wel in de prullenbank gooien. Als de DVD regio 2 is en je speler kan dat afspelen geen probleem. Tis wel apart dan je regio2 DVDs uit japan wilt halen, aangezien ze daar een andere regiocode gebruiken. Dan zouden het DVDs geimporteerd uit europa moeten zijn (dat wordt duurder en lijkt me dus niet) of DVD geproduceerd voor expoert naar Europa, en dan lijkt het me vreemd dat je die kan bestellen.
Het leek me ook heel voor de hand liggend dat het moest kunnen, maar toch...

Dus het moet zondermeer gaan... ok... en dan ga ik nu mijn DVD's bestellen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 44203

Ik vraag me af waarom het niet zou kunnen. Zoals al eerder gezegd, is dit het voordeel van de regiocodes. Heb hier zelf een originele Pioneer DV-350 maar die speelt probleemloos regio 1 af. M'n vriendin wilde graag fitness-DVD's die alleen in Amerika te krijgen waren. Ik zou ze wel omzetten naar regio 2 als het niet zou werken. Heb nog niks hoeven doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Anoniem: 44203 schreef op 07 september 2004 @ 15:27:
Ik vraag me af waarom het niet zou kunnen. Zoals al eerder gezegd, is dit het voordeel van de regiocodes. Heb hier zelf een originele Pioneer DV-350 maar die speelt probleemloos regio 1 af. M'n vriendin wilde graag fitness-DVD's die alleen in Amerika te krijgen waren. Ik zou ze wel omzetten naar regio 2 als het niet zou werken. Heb nog niks hoeven doen.
Dan heb je mogelijk een region-free player. Hoe langer hoe meer goedkopere players zijn dat standaard. Vreemde tendens trouwens... hoe duurder je speler hoe lastiger het soms is om hem regio vrij te krijgen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Twarp schreef op 07 september 2004 @ 13:50:
[...]

Klein taalverschil :?

Ik geloof dat je dat daar niet al te hard moet zeggen, maar ik snap dat het voor jou een klein verschil is tussen niet verstaan en helemaal niet verstaan. ;)

Ik weet uit ervaring dat er enorme verschillen zijn daar en dat je niet alles zomaar op een hoop kan gooien.
Ik heb het over het feit dat het qua taal niet interessant is om Azie in een aparte Regio te plempen :)

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasper Janssen
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 18-04 16:59
BtM909 schreef op 07 september 2004 @ 16:45:
[...]

Ik heb het over het feit dat het qua taal niet interessant is om Azie in een aparte Regio te plempen :)
(zuid-oost)Azie heeft gewoon z'n eigen regio, nl regio 3. (Rood China heeft nog weer z'n eigen regio 6 btw)

http://hometheaterinfo.com/dvd3.htm

Het punt is dat 'ze' Japan niet in Azie willen hebben zitten kwa regio omdat in Japan DVDs voor zo'n 30-60 euro per stuk gaan, en in de rest van azie gaan zelfs de legale DVDs voor 10-20 euro (bootlegs zijn nog goedkoper, maar die hebben geen regioprotectie, dus dat maakt niet uit). Het gaat dus om marktbescherming van de Japanse markt door grijze import uit hong kong, singapore, taiwan ed tegen te gaan. Grijze import van europese DVDs naar Japan is geen issue wegens het feit dat ze in japan geen pal kunnen spelen en bovendien erg gehecht zijn aan hun vertalingen. Grijze import van Japanse DVDs naar Europa is eigenlijk nooit een issue omdat Japanse DVDs zoveel duurder zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flake
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 01-11-2024
Had Japan niet PAL als videostandaard?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freee!!
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 00:55

Freee!!

Trotse papa van Toon en Len!

Vash schreef op 07 september 2004 @ 18:55:
Had Japan niet PAL als videostandaard?
Blijkbaar niet en gebruiken ze daar de Amerikaanse Never The Same Color standaard.

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RayNbow
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 21:15

RayNbow

Kirika <3

The first colour TV broadcast system was implemented in the United States in 1953. This was based on the NTSC (National Television System Committee) standard. NTSC is used by many countries on the American continent as well as many Asian countries including Japan.
edit:
Mr. Liu was sneller met replyen :P

[ Voor 7% gewijzigd door RayNbow op 07-09-2004 19:00 ]

Ipsa Scientia Potestas Est
NNID: ShinNoNoir

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freee!!
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 00:55

Freee!!

Trotse papa van Toon en Len!

RayNbow schreef op 07 september 2004 @ 18:59:
[...]
edit:
Mr. Liu was sneller met replyen :P
Ja, maar jij wist de werkelijke betekenis van de afkorting NTSC _o_

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaj.
  • Niet online

Kaj.

1 LED is niet genoeg

Jasper Janssen schreef op 07 september 2004 @ 17:44:
Grijze import van Japanse DVDs naar Europa is eigenlijk nooit een issue omdat Japanse DVDs zoveel duurder zijn.
Daar valt over te discussieren. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasper Janssen
Kaj. schreef op 07 september 2004 @ 19:29:
[...]
Daar valt over te discussieren. :P
Gebeurt wel, maar is IMHO geen issue als zodanig :)

Zie jij jezelf al de Japanse Matrix Reloaded DVD bestellen (ervan uitgaande dat je die film uberhaupt zou willen hebben)?

Topicstarter
Jasper Janssen schreef op 08 september 2004 @ 13:21:
[...]

Gebeurt wel, maar is IMHO geen issue als zodanig :)

Zie jij jezelf al de Japanse Matrix Reloaded DVD bestellen (ervan uitgaande dat je die film uberhaupt zou willen hebben)?
Wel manga en andere Japan-specific titels die nergens anders te krijgen zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaj.
  • Niet online

Kaj.

1 LED is niet genoeg

Manga afspelen op je dvd-speler? Vind ik knap. :P (sorry, kon het niet laten)

En Jasper: nee, Matrix Reloaded interesseert me niets, maar er zijn andere dingen die de moeite waard zijn. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Kaj. schreef op 10 september 2004 @ 07:43:

En Jasper: nee, Matrix Reloaded interesseert me niets, maar er zijn andere dingen die de moeite waard zijn. ;)
JA nee, geen manga... *zucht*... je weet wat ik bedoel...

Ik moet iets meer tijd nemen om hier te posten, en niet altijd snel tussendoor ;)

• Jasper Janssen
Kaj. schreef op 10 september 2004 @ 07:43:

Joh. Je meent 't.

offtopic:
Heb je een japans mobieltje gehaald? Past die op onze netwerken? Ohja, ik kwam er gisteren trouwens achter dat The Cat Returns inmiddels ook uit is IVL-uit-HK versie. Nou nog even die en Nausicaa bestellen en dan ben ik weer up to date met de tot nu toe 11 Ghibli DVDs van IVL (nu ook uit in mooie limited edition Box, die helaas niet los te krijgen is..)

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Alle regio2 DVD spelers moeten (om te voldoen aan de standaard) zowel PAL als NTSC weer kunnen geven, zo heb ik begrepen. Om de simpele reden dat Japan NTSC gebruikt en Europa PAL.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

• Kaj.
  • Niet online

Kaj.

1 LED is niet genoeg

Waar staat dat?
Ik weet niet precies hoe het nu zit, maar de eerste speler die ik kocht drie jaar geleden kon alleen PAL weergeven. Ook kon de speler in kwestie alleen op 230 volt werken, en niet op 100 volt (de spanning die in Japan gebruikelijk is). De reden dat nu zo'n beetje elke speler standaard NTSC ondersteunt zal meer in het feit zitten dat een NTSC-PAL converter geen drol meer kost/dat ie standaard in de decoderproc zit, dan dat het verplicht is om je speler geschikt te maken voor beide standaarden. ;)
offtopic:
Jasper: ja, ik heb een Japans mobieltje gekocht, en nee, helaas werkt ie alleen in Japan. Het is ook nog eens een prepaid geval, dus als ik voor eind januari 2005 het ding niet gebruik, moet ik bij een volgende reis weer een nieuwe kopen, of hier in Nederland een geschikt toestel kopen.

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Kaj. schreef op 11 september 2004 @ 00:13:
Waar staat dat?
Ik weet niet precies hoe het nu zit, maar de eerste speler die ik kocht drie jaar geleden kon alleen PAL weergeven. Ook kon de speler in kwestie alleen op 230 volt werken, en niet op 100 volt (de spanning die in Japan gebruikelijk is). De reden dat nu zo'n beetje elke speler standaard NTSC ondersteunt zal meer in het feit zitten dat een NTSC-PAL converter geen drol meer kost/dat ie standaard in de decoderproc zit, dan dat het verplicht is om je speler geschikt te maken voor beide standaarden. ;)
Zoals ik al zei, dat is wat ik van een andere bron begreep.. Ik heb de daadwerkelijke DVD standaard nooit gelezen bij gebrek aan interesse (en volgens mij is 't ook weer 's niet gratis te verkrijgen).
Anyway 't is wel logisch. D'r zijn namelijk ook zat regio 1 spelers die geen PAL aankunnen. Bovendien is NTSC gewoon heel erg toegestaan bij regio 2 DVD's. Ik heb zelfs een R2 DVD uit de UK die NTSC is.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

• Jasper Janssen
Kaj. schreef op 11 september 2004 @ 00:13:
Waar staat dat?
offtopic:
Jasper: ja, ik heb een Japans mobieltje gekocht, en nee, helaas werkt ie alleen in Japan. Het is ook nog eens een prepaid geval, dus als ik voor eind januari 2005 het ding niet gebruik, moet ik bij een volgende reis weer een nieuwe kopen, of hier in Nederland een geschikt toestel kopen.
Er bestaan regio 2 NTSC DVDs, trouwens. In de regio van de anime (hoe heten die gasten ook weer.. MVM? De UK versies van Animeigo releases.) zijn een aantal ongeconverteerde UK releases, en ook The 10th Kingdom oa was IIRC in de UK uitgekomen als NTSC R2 DVD. Of die dingen gewoon een gok zijn of dat ze verwachten dat ieder systeem NTSC kan afspelen weet ik niet, maar ik weet wel dat NTSC-PAL daadwerkelijk converteren (met conversie van 525/60 naar 625/50) helemaal zo makkelijk niet is. Mijn Cyberhome AD-M212 van, euh, jezus, HCC beurs '98 moet dat alweer geweest zijn? kon dat, en dat was toen nog heel bijzonder (en een artifact van het gebruiken van een MPEG decoder chip uit de PCI-insteekkaart hoek - Creative DXR-2 gebruikt 'm ook).

Outputten in PAL60, of zelfs pure NTSC, is wel triviaal en is dat volgens mij altijd geweest (wat nog niet wil zeggen dat ze het altijd gehad hebben -- het is ook redelijk triviaal (iets minder) om een VHS deck NTSC tapes te laten *afspelen* (niet opnemen)), en zelfs oudere TVs die geen NTSC slikken pakken vaak wel PAL60 als ze het gevoerd krijgen. Ik heb met mijn Philips geprobeerd, die wilde syncen op alles wat maar ongeveer hetzelfde totaal als 625*60 was, van 40-80 Hz minstens :)

offtopic:
Ohja, dat heb ik toen ook wel een keer opgevangen. Maar wees blij: een VS prepay phone zou je om de drie maanden of vaak zelfs iedere maand moeten opladen. Kun je hem trouwens niet opladen door zo af en toe een telefoonkaartje uit japan te laten overkomen? is nog verzamelbaar ook ;)

• Jasper Janssen
Damn, heb ik te lang lopen editen. Nahja.

Ik heb ff in mijn DVD Bible gekeken wat hij erover zegt (DVD Demystified, Second Edition, van Jim Taylor (auteur van de DVD-FAQ)), en hij zegt alleen maar dat "almost all DVD-Players released in PAL countries can play both types of disc as long as the right kind of television is connected.". Dan gaat het dus om PAL60/NTSC playback, niet om conversie.

[ Voor 10% gewijzigd door Jasper Janssen op 11-09-2004 00:37 ]

Pagina: 1