Linksys Wireless-G PCI Adapter dood?

Pagina: 1
Acties:

• Cavorka
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 27-03-2018

Cavorka

Internet Entrepreneur

Topicstarter
Het probleem

Ik start vandaag mijn computer op, en ik krijg opeens een schermpje met: 'New Hardware Found'. :? WTF denk ik. Ook mijn LAN icoontje ontbrak opeens in mijn system tray. Wat blijkt: de Linksys Wireless-G PCI Adapter is opeens weg, dus ik heb geen internet meer en kon dus ook geen netwerk meer vinden.

Wat heb ik geprobeerd?
- een keertje rebooten, maar dat deed helemaal niets.
- uitzetten, kaart aandrukken, draadjes checken: nope.
- nog een keer opstarten: en echt een stuk of 20x geprobeerd om hem te installeren, maar hij wordt gewoon helemaal niet herkend als Wireless PCI adapter, maar alleen als Network Controller. Dus: Found New Hardware => Network Controller, en dan krijg je de wizard om hem te installen, ik doe de CD erin => install software automatically => Cannot install hardware, not installed because the wizard cannot find the necessary software.

Dan maar: install from a specific location => G:\Drivers (daar staat het .inf bestand) => Cannot install hardware, not installed because the wizard cannot find the necessary software.

Handmatig de driver kiezen dan maar:
Don't search I will choose the driver to install => Network Adapters => Have Disk... => Kies het .inf bestand (bcmwl5.inf) => Dan zegt hij dat het een Wireless-G PCI Adapter is \o/ => Next => There was a problem with installing this hardware => the device cannot start (Code 10).

Meer mogelijkheden weet ik niet om hem te installeren, en moet nu toch wel zo'n beetje tot de conclusie komen dat hij naar de eeuwige WLAN-velden is. Of is er iemand die iets dergelijks heeft meegemaakt en een oplossing weet om hem weer aan de praat te krijgen. Gisteravond deed hij het nog perfect, nooit problemen mee gehad.

PS: Ik heb alleen nog een andere computer met Win98 erop, en volgens mij kan je daar geen Wireless producten op installeren. Daar heb je minstens 98SE voor nodig. :/

[ Voor 14% gewijzigd door Cavorka op 07-09-2004 12:33 ]

the-blueprints.com - The largest free blueprint collection on the internet: 50000+ drawings.

• soganta
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 17:56
Cavorka schreef op 07 september 2004 @ 12:20:
Handmatig de driver kiezen dan maar:
Don't search I will choose the driver to install => Network Adapters => Have Disk... => Kies het .inf bestand (bcmwl5.inf) => Dan zegt hij dat het een Wireless-G PCI Adapter is \o/ => Next => There was a problem with installing this hardware => the device cannot start (Code 10).
Hier heb ik ook last van gehad, je moet nadat je de hardware handmatig hebt geinstalleerd en een Code 10 krijgt gewoon opnieuw opstarten. Als Windows is opgestart doe je dan weer opnieuw de hardware handmatig installeren, meestel werkt het dan wel en krijg je geen Code 10.

• Cavorka

Cavorka

Internet Entrepreneur

Topicstarter
Okay, ik heb net toch maar geprobeerd om hem te installeren op de Win98 bak (wat volgens Linksys niet eens ondersteund wordt), en wonder o wonder na heel veel BSOD's (gotta love 98) en reboots kreeg ik hem aan de praat: ik vond mijn wireless netwerk weer terug. Hij doet het dus toch nog wel...

Toen maar even een kleine reorganisatie qua PCI opstelling op mijn mobo en nu doet hij het weer. Kennelijk is het PCI slot dood of doet niet wat ie moet doen.

Lol, nu zit ik alleen met een Win98 bak die (zoals gebruikelijk bij Win98) een aantal foutmeldingen geeft tijdens het opstarten die je er nooit meer uitkrijgt anders dan format c:. Hoei!

@soganta: Thanks anyways.

the-blueprints.com - The largest free blueprint collection on the internet: 50000+ drawings.

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15:16
Cavorka schreef op 07 september 2004 @ 14:33:
Okay, ik heb net toch maar geprobeerd om hem te installeren op de Win98 bak (wat volgens Linksys niet eens ondersteund wordt), en wonder o wonder na heel veel BSOD's (gotta love 98) en reboots kreeg ik hem aan de praat: ik vond mijn wireless netwerk weer terug. Hij doet het dus toch nog wel...

Toen maar even een kleine reorganisatie qua PCI opstelling op mijn mobo en nu doet hij het weer. Kennelijk is het PCI slot dood of doet niet wat ie moet doen.

Lol, nu zit ik alleen met een Win98 bak die (zoals gebruikelijk bij Win98) een aantal foutmeldingen geeft tijdens het opstarten die je er nooit meer uitkrijgt anders dan format c:. Hoei!

@soganta: Thanks anyways.
Als je moederbord wat ouder is dan heeft ie "slechts" PCI 2.1

Een 54Mbit (G-kaartjes dus) vraagt afaik weet altijd PCI 2.2... en dat heeft een ouder moederbord niet.
in jouw geval lijkt t me eerder geluk dan werkelijk horen te werken....

• Cavorka

Cavorka

Internet Entrepreneur

Topicstarter
Die computer is niet zo heel oud, iets van 1.5/2 jaar (computer van mijn vader). En het netwerk werd toch echt automatisch gevonden... :)