.htaccess file onzichtbaar

Pagina: 1
Acties:

• buxx
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 18-01-2024

buxx

ciao...

Topicstarter
Als je een .htaccess file plaatst om deeplinking te voorkomen en ip's te blokeren wordt de file zelf onzichtbaar in het FTP programma.
M'n host zelf het zelf ook al http://members.flexwebhosting.nl/antideeplink/2.htm

De enige manier om die file vervolgens te benaderen is volgens mij de file exploren op het admin gedeelte van het domein. In het FTP programma is en blijft ie onzichtbaar, waarschijnlijk door de punt voor de filenaam?

Hoe doe ik dan aanpassingen aan de file? kan ik een nieuwe .htaccess file plaasten die nieuwe info bevat, en wordt de oude dan vervangen voor de nieuwe?

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 12:40

crisp

Devver

Pixelated

volgens mij ligt dat eerder aan het gebruikte FTP programma als je die file niet meer ziet...

Intentionally left blank

• we_are_borg
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 27-08 15:51

we_are_borg

You will Comply

De meeste FTP programma's kan je zo instellen dat ze ook verborgen bestanden moet laten zien. FlashFXP kan het want daar werk ik zelf mee.

.htaccess wordt verborgen door de . er voor.

list -al

zorgt er voor dat je alles ziet dit moet je dus instellen in je FTP programma als commando of show hidden files aan zetten.

[ Voor 29% gewijzigd door we_are_borg op 07-09-2004 12:18 ]

You need the computing power of a P1, 16 MB RAM and 1 GB Harddisk to run Win95. It took the computing power of 3 Commodore 64 to fly to the Moon. Something is wrong here, and it wasn't the Apollo.

• midget
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10-07 11:00
in flashfxp heb je de optie show hidden files.
Hiermee kan je hem gewoon verwijderen en of downloaden en aanpassen

• Voutloos
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Linux etc verbergt standaard bestanden beginnend met een punt. Je hoster kan er voor zorgen dat deze bestanden wel zichtbaar blijven.

Volgens mij kan het dus ook afhankelijk zijn van de FTP Server en niet alleen de client. :)

{signature}

• Erkens
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

Voutloos schreef op 07 september 2004 @ 12:18:
Linux etc verbergt standaard bestanden beginnend met een punt. Je hoster kan er voor zorgen dat deze bestanden wel zichtbaar blijven.

Volgens mij kan het dus ook afhankelijk zijn van de FTP Server en niet alleen de client. :)
De meeste FTP servers snappen standaard het "LIST -al" commando wel :)
alleen de meeste clients die doen standaard alleen LIST om zo deze verborgen bestanden te verbergen.

• buxx
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 18-01-2024

buxx

ciao...

Topicstarter
Duidelijk, ik zal een swat dieper in gaan op de opties van m'n FTP programma.

Verwijderd

custum command:

rnfr .htaccess
rnto htaccess.txt

downloaden, aanpassen, uploaden

en bovenstaand andersom

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 12:40

crisp

Devver

Pixelated

omdat dit meer over software gaat dan over webdesign --> Software Algemeen :)

Intentionally left blank

Pagina: 1