[Win] Programma om een hele reeks porten te openen?

Pagina: 1
Acties:

• nl2dav
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08-04 23:41
Ik heb een beetje buitengewoon probleem misschien, maar ik wil hier op mijn werk weten welke poorten er naar 'buiten' open staan. Afgezien van de geijkte 80 en 443 dan...

Nu heb ik een machine die extern staat en daar dmv door port forwarding wel elke keer een poort kan open zetten, maar dat is een beetje vermoeiend om continue te veranderen... ;)

Ik wil dus iets hebben wat tijdelijk een hele zwik porten open kan zetten zodat ik hier intern (naar buiten) kan port scannen. De standaard zoekopdrachten heb ik hier al gegeven en op Google enzo maar kan niets vinden wat aan mijn eis voldoet. :?

[ Voor 3% gewijzigd door nl2dav op 07-09-2004 12:10 ]

Q350 ERV+Svenar controller Wifi+ComfoClime24 Ubbink aerfoam / Air Excellent & Renson Easyflex

• H!GHGuY
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

H!GHGuY

Try and take over the world...

Ik heb een beetje buitengewoon probleem misschien, maar ik wil hier op mijn werk weten welke poorten er naar 'buiten' open staan. Afgezien van de geijkte 80 en 443 dan...
gewoon google'n op port scanner...

een port scanner opent toch zowiezo lokaal een poort om de remote host door te scannen?

ASSUME makes an ASS out of U and ME

• nl2dav
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08-04 23:41
HIGHGuY schreef op 07 september 2004 @ 12:16:
[...]

gewoon google'n op port scanner...

een port scanner opent toch zowiezo lokaal een poort om de remote host door te scannen?
Ik heb hier wel een port scanner, maar dan moet er dus ook wel een tegenpartij zijn om te port scannen. Dat is juist mijn probleem, ik heb daar wel een machine voor, maar daar staan uiteraard niet alle porten van open.

En dat is juist wat ik wil, zwik poorten open zetten om te kijken of ik respons krijg op de port scanner.

Q350 ERV+Svenar controller Wifi+ComfoClime24 Ubbink aerfoam / Air Excellent & Renson Easyflex

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21:16

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Move PNS > NT

Meest simpele lijkt me gewoon om even van huis uit met een normaal ADSL lijntje ofzo te scannen, en anders een online scanner ala GRC te testen.

Tijd voor een nieuwe sig..

Verwijderd

Hm, volgens mij wil je dus weten op welke poorten je naar buiten kan, niet welke poorten er van buiten open staan ;)

Als zij op de proxy/firewall je packets gewoon droppen dan komt er niks terug, dan zul je dus gewoon poortjes moeten forwarden op je externe doosje, of je kan een linux doosje gebruiken en dan later je log checken wat er is gedropped door iptables bijvoorbeeld, alles wat gedropped is wordt dus gewoon doorgelaten.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 07-09-2004 16:21 ]

• Henk007
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 06-04-2025
Een beetje een magere topicstart eigenlijk. Je vermeldt geen OS en netwerkstruktuur. Als je achter een router zit is misschien het eenvoudigste om de betreffende pc als DMZ in te stellen. Dan staat die gewoon open voor in- en uitgaand verkeer.

• Bud_s
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 17-05 22:44
*SPUIT11*

[ Voor 99% gewijzigd door Bud_s op 07-09-2004 16:27 ]

Pagina: 1