Toon posts:

Age of Empires II spelen achter firewall met meerdere pc's

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Heb een probleempje en weet eigenlijk niet of het mogelijk is, maar wil graag met meerdere mensen uit mijn studentenhuis gelijktijdig Age of Empires II spelen op microsoft gaming zone. Het probleem bij ao2 is dat je voor het joinen van spellen poorten gemapped moet hebben.
Nu heb ik winroute firewall 6 op de server draaien en kan ik wel de poorten mappen naar 1 pc, maar krijg ik het niet voor elkaar een range van ip's te geven. Is dit eigenlijk wel mogelijk? of kan ik ook gewoon de desbetreffende poorten opengooien en zou het dan moeten werken?

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Een poort kan je maar naar een pc tegelijk mappen :) Zie Het Grote Poortmappingsverhaal :) Kan je misschien de standaardpoorten aanpassen, bijvoorbeeld pc1 op poort 101, pc2 op 102 etc.... ?

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

• Twisted
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 17-12-2025

Twisted

Mogli <3

Het is niet mogelijk om een inkomende poort tegelijkertijd naar meerdere uitgaande poorten te koppelen. Dus:

poort BLA op je publieke IP kan alleen woorden geforward naar poort BLA op 1 van je private adressen

Michien kan het werken met NAT overloading. In dit geval zet de router je private ip:poort om in de public ip en de poort zet ie om naar het nummer ijn zijn tabel waar jou ip in staat.

Dus

Public Private

xxx.xxx.xxx.xxx:1661 192.168.0.1: 2001
xxx.xxx.xxx.xxx:1662 192.168.0.2:2001
e.t.c

Het is wel de vraag of GaminZone het pikt dat er connecties van dezelfde IP met verschillende poorten komen terwijl het eigenlijk verwacht dat het verschillende adressen zijn met dezelfde poorten. Wat wel vast wel zeker zal zijn dat je geen game aan zal kunnen maken c.q. de host van de game zal kunnen zijn.

du -ba --max-depth=1| sort -nr | awk ' {printf("%20.2f MB %-s %-s %-s %-s %-s %-s\n", $1 / (1024*1024)+"MB\n", $2,$3,$4,$5,$6,$7)}'

Verwijderd

Topicstarter
Ik had idd al in het grote poortmappingsverhaal gekeken maar was nog hoopvol dat er misschien een andere manier voor was. Helaas is het dus niet mogelijk, misschien met het NAT overloading verhaal maar weet niet of winroute dit kan. In ieder geval bedankt voor de reacties.