First Post

Pagina: 1
Acties:
  • 110 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polaris
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
(overleden)
En hier is al weer een onterechte first post beoordeling...

Zou het niet eens een idee zijn voor de melding van onterechte first post moderaties een groot topic te openen? Zoiets als het "spelfoutjes" topic in FA, of het "shopsurvey" topic in BZ. Er komen nou wel erg veel topics over die fipo moderaties, het wordt wat onoverzichtelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robin
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Ik denk niet dat het nodig is om praktisch elke onterechte -1 te gaan natrekken, daarvoor is er het metamodbotje en niet de PowerMod. Er zijn wel vaker reacties die een -1 aan de broek krijgen terwijl ze dat helemaal niet verdienen, maar het is niet nodig om daarvoor telkens een PowerMod aan de jas te trekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luxx
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20-05 12:47

Luxx

Hijs nu het zeil gezwind...

Ik zie in die post echt helemaal geen toegevoegde waarde; ik zal niet gelijk zeggen dat ie storend ofzo is, maar voor een positieve beoordeling zie ik ook geen reden.

HYEHEHEHEEHHEEHee, hier had iets zinnigs kunnen staan, maar dat is niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rataplan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Rataplan

per aspera ad astra

Robin Vreuls schreef op 07 september 2004 @ 14:58:
Ik denk niet dat het nodig is om praktisch elke onterechte -1 te gaan natrekken, daarvoor is er het metamodbotje en niet de PowerMod.
Doet die tegenwoordig ook al fipo's? "De metamodbot zoekt naar onterechte flamebaits en trolls", toch?
Er zijn wel vaker reacties die een -1 aan de broek krijgen terwijl ze dat helemaal niet verdienen, maar het is niet nodig om daarvoor telkens een PowerMod aan de jas te trekken.
Wel als het vermoeden van structureel verkeerd modgedrag bestaat. Het lijkt me sowieso nuttig om wekelijks een overlegtopic te openen. Het terugkoppeltopic voor PM's had deze functie enigszins, maar sinds de afschaffing daarvan is het idd verplicht om voor elke kleinigheid een nieuw topic te openen.
Luxx schreef op 07 september 2004 @ 15:02:
Ik zie in die post echt helemaal geen toegevoegde waarde; ik zal niet gelijk zeggen dat ie storend ofzo is, maar voor een positieve beoordeling zie ik ook geen reden.
Correct, maar het is geen first post. First post, troll en flamebait zijn de enige tags waarmee een reaktie op -1 terecht kan komen; oneigenlijk gebruik maakt dat de moddemocratie z'n werk niet meer goed kan doen omdat teveel modpunten gaan zitten in het corrigeren van een post die onterecht onder 0 komt. En polaris heeft er kennelijk zijn persoonlijke kruistocht van gemaakt om zulk wangedrag te signaleren _o_

[ Voor 10% gewijzigd door Rataplan op 07-09-2004 15:44 ]

Journalism is printing what someone else does not want printed; everything else is public relations.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polaris
  • Niet online
(overleden)
Luxx schreef op 07 september 2004 @ 15:02:
Het lijkt mij ook een nul waard, maar het is zeker geen first post.
Ik denk niet dat het nodig is om praktisch elke onterechte -1 te gaan natrekken, daarvoor is er het metamodbotje en niet de PowerMod. Er zijn wel vaker reacties die een -1 aan de broek krijgen terwijl ze dat helemaal niet verdienen, maar het is niet nodig om daarvoor telkens een PowerMod aan de jas te trekken.
Tja, ik dacht dat de PM's het wel handig vonden als mismods werden gemeld, dan kunnen ze maatregelen treffen tegen systematische mismodders. Overigens doet de metamodbot niets met First Post beoordelingen.

Edit: Rataplan was me een beetje voor.

[ Voor 4% gewijzigd door Polaris op 07-09-2004 15:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeX
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 25-08-2022

KeX

Des te meer er gemeld wordt des te liever ik dat heb. Ik zal het niet altijd met een PM actie corrigeren omdat het sop soms de kool niet helemaal waard is, maar het heeft veel nut. Sowieso vanuit feedback oogpunt, maar ook bij het speuren naar chronische modsysteem verziekers. Echt niet iedereen met een ander modinzicht wordt gelijk achter zijn broek aangezeten. Maar deze terugkoppeling levrt echt wel eens jokers op die hele draadjes scheef zetten of bijvoorbeeld hele andere definities hebben van first post dan de hier gangbare.

:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steve
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 06-09 19:00

Steve

Krokodil \o/

Ik vind het op het eerste gezicht overigens ook een goed idee om er een centraal topic voor te openen. Het is vrij loos om voor elke kleine melding steeds een topic te moeten openen; en vaak wordt er in een dergelijk topic voortgegaan met een paar nieuwe melding, met als gevolg dat het overal een beetje verspreid wordt.

KeXje :) ?

[ Voor 4% gewijzigd door Steve op 07-09-2004 18:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeX

KeX

Ik snap wel dat van de ene kant handig is, maar ik heb met de huidige gang van zaken (dus per nieuwsitem) ook geen moeite. Zaken zijn redelijk makkelijk terug te vinden en het is ook niet zo druk in het TMF dat we overspoeld worden met topics voor een enkele reactie. Ik kan er nog heel goed mee leven zo. Ik zal overigens als mensen de voorkeur hebben voor een centraal topic voor een type probleemmoderatie daar ook geen moeite mee hebben. Dus ik laat het open. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polaris
  • Niet online
(overleden)
Ikzelf vind een topic per nieuwspost ook wel overzichtelijk. Maar de laatste tijd open ik zoveel topics over onterechte fipo moderaties dat ik denk dat het misschien als forumvervuiling wordt gezien. Maar als de admins/PM's er geen moeite mee hebben vind ik het best.

De reden dat ik juist voor First Post moderaties een centraal topic wilde maken is dat hierover doorgaans helemaal geen discussie nodig is. Als je de vijftigste post een fipo mod geeft of eentje die een reactie op een ander is, is het sowieso een mismod. Een topic hierover bestaat doorgaans uit maar twee posts: de melding en de reactie van de PM. Over andere (vermeende) mismods kunnen levendige discussies ontstaan en die verdienen wel een eigen topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gielius
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 05-10 11:40
Al eerder (twee weken geleden?) over een ideetje gehad om mensen als ze een eerste keer een first-post geven of flaimbait/troll een mailtje (eenmalig) te sturen waar zo'n beoordeling voor gegeven kan worden. Ik heb zelfs het idee dat een paar onervaren mensen aan het moderenen zijn die het principe van first post niet snappen want een echte first post zien we eigenlijk nooit (meer) op tweakers (FIRST!!!). Het lijkt er zelfs op dat je een first post krijgt omdat je voor het eerst iets opmerkt wat nog niemand daarvoor heeft gedaan....
Kan de first post tag er niet gewoon uitgehaald worden? off-topic dekt ook de lading en is misschien duidelijker....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeX

KeX

Mwah! Ik vind "first" niet de enige first post. Een term als "kosda!!111" of uitgebreider wil ik ook graag in het first post vakje zien (alhoewel overbodig ook mogelijk blijft). Daarnaast is er ook nog de categorie personen die snel wat post en dan gaat editten, alhoewel we er nooit volledige consensus over hebben gekregen over hoe die te modden.

Elke tag kan verkeerd worden gebruikt en de negatieve vallen gewoon iets meer op. Gewoon actief blijven speuren is het beste en dat mag van mij zonder probleem vanuit een centraal topic.

:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delerium
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Delerium

Mythology

Toch geinig dat je in deze draad 3 FIPO's hebt.

nieuws: Itanium voldoet niet aan Intels doelstellingen

[ Voor 30% gewijzigd door Delerium op 08-09-2004 08:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polaris
  • Niet online
(overleden)
Dat zijn échte fipo's. Het bewijst maar weer eens dat deze poster het bij het verkeerde eind had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steve
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 06-09 19:00

Steve

Krokodil \o/

polaris schreef op 08 september 2004 @ 10:55:
Dat zijn échte fipo's. Het bewijst maar weer eens dat deze poster het bij het verkeerde eind had.
Mja. Voor die echte fipo's hebben wij FPA's (en de PM's) juist een speciaal mailtje. De user wordt op die manier dus al terechtgewezen. In dat opzicht is een aparte tag dus misschien niet zo nuttig; er zijn immers ook geen tags '-1 Warezrequest' of '-1 Spam'.
Pagina: 1