[XP] Directory context menu maken, hoe?*

Pagina: 1
Acties:

• Shaidar
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 02-04 15:01
Ik ben op zoek naar "waar" dat windows XP (en andere) dit bijhoudt:

Afbeeldingslocatie: http://www.damn.be/pictures/winrarcontext.jpg

Ik heb de hele registry al afgezocht, maar ik vind nergens waar dat dat bewaard wordt ..

 iPhone 12 Pro 128GB  MacBook Pro (13-inch, 2020, i7, 16GB, 1TB)

• roelio
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

Deels onder de CLSID tree in je register, maar het kan zijn dat de WinRAR extensie gewoon met een DLL gedaan wordt.

Mijn vraag: wat wil je precies veranderen?

Wil je iets veranderen in het WinRAR menu? dan zou ik maar eens kijken in de configuratieschermpjes in WinRAR zelf :)

AMD Phenom II X4 // 8 GB DDR2 // SAMSUNG 830 SSD // 840 EVO SSD // Daar is Sinterklaas alweer!!

Verwijderd

hier:

HKEY_CLASSES_ROOT\*\shellex\ContextMenuHandlers\WinRAR

daar staat de CLSID van winrar, en als je die opzoekt kom je hier:

HKEY_CLASSES_ROOT\CLSID\{B41DB860-8EE4-11D2-9906-E49FADC173CA}\InProcServer32

waar staat: "C:\Program Files\WinRAR\rarext.dll", het menu'tje komt dus uit die dll

[ Voor 66% gewijzigd door Verwijderd op 07-09-2004 11:48 ]

• Shaidar
'k zou niets willen veranderen in dat Winrar menu, maar ik zou zelf zo'n submenuutje willen maken, voor een ander programmatje...

Maar als dat via zo'n DLL werkt, denk ik dat 't niet mogelijk is voor een gewone sterveling die geen kaas gegeten heeft van programmeren, laat staat DLL's ...

thanks!

• Wilke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23:08
Nee, het maken van explorer shell extensions is niet echt triviaal idd :)

Er bestaat wel een standaard API voor dacht ik, maar dat wordt dan inderdaad programmeren geblazen (ws. in C++). Het is niet zo simpel als even een scriptje schrijven, of iets dergelijks...

• roelio
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

shaidar schreef op 07 september 2004 @ 11:54:
'k zou niets willen veranderen in dat Winrar menu, maar ik zou zelf zo'n submenuutje willen maken, voor een ander programmatje...

Maar als dat via zo'n DLL werkt, denk ik dat 't niet mogelijk is voor een gewone sterveling die geen kaas gegeten heeft van programmeren, laat staat DLL's ...

thanks!
Op zich is het vrij simpel, tenzij je idd een DLL ofzo wilt maken. Als je gewoon een handig tooltje in het context menu wilt knallen wat gemaakt is met een BAT file of een andere Windows tool ofzo, da's niet zo moeilijk :)

AMD Phenom II X4 // 8 GB DDR2 // SAMSUNG 830 SSD // 840 EVO SSD // Daar is Sinterklaas alweer!!

• Shaidar
limoentje schreef op 07 september 2004 @ 12:59:
[...]

Op zich is het vrij simpel, tenzij je idd een DLL ofzo wilt maken. Als je gewoon een handig tooltje in het context menu wilt knallen wat gemaakt is met een BAT file of een andere Windows tool ofzo, da's niet zo moeilijk :)
Ja, maar dan komt ie gewoon als een item in het context menu, zoals deze:

Afbeeldingslocatie: http://www.damn.be/pictures/dirlister1.jpg

Maar dan heb je niet zo'n submenu gelijk die Winrar hierboven...

Pagina: 1