Mijn probleem:
Na vier keer installeren en veel gezoek in topics hier zonder oplossing voor mijn (specifieke) probleempje.
KWil windows draaien vanaf SATA schijf, installeer windows op die schijf,
bij herstart vanuit windows setup --> ntldr is missing, ctrl+alt+del to restart.
Loskoppelen van mijn IDE schijf heeft tot gevolg: het oplossen van de problemen.
Bij vastkoppelen...zelfde verhaal--> ntldr is missing.
Tijdens een van de installaties werd windows geinstalleerd op een partitie op mijn SATA (boot-files) EN op partitie op IDE schijf (system). Hierna IDE schijf geformateerd en nieuwe instal op SATA gemaakt. Weer ntldr missing probleem.
Mijn vraag: waar kan dit aan liggen? kan iemand me eventueel helpen met een mogelijke oplossing, of iets dat ik nog kan proberen?
alvast bedankt.
Systeem:
A7n8x-e deluxe
512 mb
160 gb SATA
160 gb ATA
Bios:
Boot from: 1 - cdrom 2 - scsi 3 - non
(tijdens de windows install heb ik ook SATA drivers geinstallerd)
Na vier keer installeren en veel gezoek in topics hier zonder oplossing voor mijn (specifieke) probleempje.
KWil windows draaien vanaf SATA schijf, installeer windows op die schijf,
bij herstart vanuit windows setup --> ntldr is missing, ctrl+alt+del to restart.
Loskoppelen van mijn IDE schijf heeft tot gevolg: het oplossen van de problemen.
Bij vastkoppelen...zelfde verhaal--> ntldr is missing.
Tijdens een van de installaties werd windows geinstalleerd op een partitie op mijn SATA (boot-files) EN op partitie op IDE schijf (system). Hierna IDE schijf geformateerd en nieuwe instal op SATA gemaakt. Weer ntldr missing probleem.
Mijn vraag: waar kan dit aan liggen? kan iemand me eventueel helpen met een mogelijke oplossing, of iets dat ik nog kan proberen?
alvast bedankt.
Systeem:
A7n8x-e deluxe
512 mb
160 gb SATA
160 gb ATA
Bios:
Boot from: 1 - cdrom 2 - scsi 3 - non
(tijdens de windows install heb ik ook SATA drivers geinstallerd)