Toon posts:

Problemen met 3.5, Double Side, High Density 2.0 MB floppy

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste mede-forumers,

Ik heb van me vader allemaal oude pc spelletje gekregen. (je weet wel commander keen, digger, frogger enzo)

Nou doen veel van die schijfjes het gewoon, behalve een paar dan.
Ik krijg dan de melding: Schijf is niet geformateerd, Formateren ja/nee?
Nee, natuurlijk niet.......

Het viel me op dat de floppy's die het niet deden 2.0 mb waren.
Ik heb al een paar programma's geprobeerd om toch die bestanden te zien/kopieeren, maar tevergeefs.

Nu wil ik toch echt de bestanden op die floppie kopieeren naar mijn harde schijf.
Wie O Wie kan me helpen???

P.S. ik heb ook al verschillende fdd's geprobeerd onder verschillende OS ..... :'(
lukt niet.

• Hendal.
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 10-03 05:06

Hendal.

Chocolate moose

Dit probleem heb ik ook gehad, ik kreeg het niet opgelost omdat vlg. mij de schijfjes gewoon kaduuk zijn omdat ze te lang rondgeslingerd hebben.

Denk dat je er niks meer aan hebt.

EDIT: Ik weet wat je bedoelt, een deel van m'n schijfjes doen het ook nog, maar andere van hetzelfde merk doen het niet meer. Waarschijnlijk een kwaliteits verschil.

[ Voor 32% gewijzigd door Hendal. op 07-09-2004 12:17 ]

BF2 Stats specs || JA hij doet het nog :-) ||

• Nitroglycerine
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online

Nitroglycerine

Autisme: belemmering en kracht

Kennelijk zijn de schijfjes in de buurt van een magnetische bron gekomen, of zijn de schijfjes zelf gedemagnetiseerd door gebruik van slechte materialen (goedkopere schijfjes).
Je kunt niets meer doen om de informatie te redden.

Hier kon uw advertentie staan

• mkleinman
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21:32

mkleinman

8kWp, WPB, ELGA 6

De melding 2.0MB is volstrekt loos, da's namelijk ongeformateerd.

Geformateerd zijn ze altijd 1.44MB.

Wat je nog evt kan proberen is scandisk/chkdsk of evt een diskdokter achtige tool. Norton had bij Norton Utilities altijd 1tje zitten. Heb daar menig floppy mee gefixed.

Duurzame nerd. Veel comfort en weinig verbruiken. Zuinig aan doen voor de toekomst.

Verwijderd

Topicstarter
De schijfjes zijn iig niet bij een magneet (oid) in de buurt geweest en floppie's van 3M zijn volgens mij niet de goedkoopste.
Me vader is altijd heel erg zuinig op diskette's en zowieso andere diskette's in het doosje deden het wel allemaal.olgens mij niet echt een goedkoop
Ik weet dat het loos is......maar ik denk toch dat het iets te maken heeft met dat 2Mb gebeuren.
Alle diskettes (1.44Mb en 720Kb) doen het behalve die diskette's waar 2Mb op staat.

mkleinman64,
bedankt voor de tip, dat programaatje had ik nog niet gebruikt.
Ik laat wel weten of het daarmee gelukt is.

• Bart©
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 11:05
Anders moet je het programma VGACopy even opzoeken en daarmee een diskcopy uitvoeren. Dit programma kan echt briljante dingen met floppies.. (eventueel ook formatteren op 1,72Mb i.p.v. 1,44Mb.. Ja ja, diskettes "overburnen")

Verwijderd

Ik had toen ook altijd een programma om op 1.7 mb ofzoiets te formatteren, dan had je net wat extra.

• Atomsk
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20-02 20:07
Heheh.. op Amiga (PC sux0rz! :P ) kon je destijds HD diskettes op 1,90Mb formateren, zonder extra tracks te gebruiken ofzo. Gewoon omdat FAT zo'n inefficiënt filesystem is tov bijv. het Amiga filesystem.

2Mb is dus gewoon de ruwe ongeformateeerde capaciteit. Diskettes hebben echter ook maar een beperkte levensduur. Als ze al 10 jaar in een bak staan ofzo houden ze er ook een keer mee op. Best kans dat die diskettes waar 2Mb op staat van wat mindere kwaliteit zijn.

Wat denk ik makkelijker is, is gewoon die games opzoeken op internet. Is vast wel op 1 of andere "abandonware" site te vinden. Als de fabrikant het tenminste tot freeware heeft verklaard.

[ Voor 5% gewijzigd door Atomsk op 07-09-2004 12:07 ]

_██_
(ಠ_ృ)

Verwijderd

Topicstarter
Helaas....Norton,
Helaas....Fdisk
Helaas....Vga copy (cool programaatje zeg)
Geen van alle programma's lijkt te werken.
In ieder geval bedankt voor jullie hulp.

Atomsk:

Goeie tip!!! ik ga gelijk zoeken.

Verwijderd

Topicstarter
HAHAHAHA 8)7 8)7 YEEEEEEEH _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

Atomsk !!!! je bent mijn O-) .
Ik ging naar google en typte daar "abandonware" in.
Alle spelletjes van vroeger kon ik daar gewoon dowloaden+instructie.
Dit is wat ik (me broertje en me neef) echt al zoooooooooooooo lang zoek.

_/-\o_ _/-\o_ ATOMSK _/-\o_ _/-\o_

THANXXXXX

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22:57

Exirion

Gadgetfetisjist

Ik heb dit probleem alleen soms met schijfjdes die ik zelf HD had gemaakt met de boormachine :P Lang lang geleden waren er nog Double Density diskettes (die 720KB dingen) en de merkschijfjes waren meestal goed genoeg om HD te formatteren. HD schijfjes werden herkend aan de hand van een tweede gaatje in de behuizing. Dus dat was even boren en formatteren op 1,44MB :Y) Maar goed, na verloop van tijd niet altijd even betrouwbaar...

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Pagina: 1