[Access] Performanceprobs. bij 800 entries/jr? *

Pagina: 1
Acties:

• Harrie21
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 19-12-2024
Ik moet voor mijn stage een managment informatie systeem opzetten. Dit hoeft niet reuze ingewikkeld maar gewoon een database waar zij eenvoudig gegevens kunnen invoeren om vervolgens met een paar simpele handelingen de voor hun belangrijke informatie er weer uit kunnen krijgen.

Nou ben ik pas net begonnen en ben ik de afgelopen twee dagen met Acces bezig geweest. Dit gaat op zich best goed en ik heb er ook alle vertrouwen in dat ik deze database hierin kan ontwikkelen. Mijn vraag is echter of Acces niet te klein is voor een database waar rond de 800 zaken per jaar ingevoerd moet worden.

Het gaat hierbij per zaak over een aantal persoonsgegevens en een aantal financiele gegevens. Ik ben waarschijnlijk met 6 tabellen klaar.

Alleen ben ik bang dat acces heel traag gaat worden door de vele (800) zaken die per jaar ingevoerd moeten worden. En ze zullen er van een paar jaar ingevoerd moeten worden. Hebben jullie enig idee of dit haaldbaar is in Acces???

Bij voorbaat dank!

Sup

• djexplo
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 31-07 15:50
Maar 6 tabellen x 800 zaken x 10 jaar is weinig voor een database, dit kan Access ruim aan.
(Access kost geld mysql is gratis ;))

[ Voor 7% gewijzigd door djexplo op 07-09-2004 10:48 ]

'if it looks like a duck, walks like a duck and quacks like a duck it's probably a duck'

• MADG0BLIN
  • Registratie: Juni 2001
  • Nu online
Dit is zeker wel haalbaar. Wij hebben voor onze site een database die veel en veel groter is dan dat en het is zeker niet traag. Wij maken daarnaast gebruik van ASP om alles er uit op te vragen. :)

• whoami
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 09:56
Als je een schaalbaar iets wilt, en als je met meerdere gebruikers tegelijk op die DB wilt komen, dan zou ik ff verder kijken dan Access.
MSDE bv. MSDE is een gratis DB van MS, zei het met enige beperkingen (wat deze zijn vind je wel op hun website ergens). MSDE gebruikt de SQL Server engine.

https://fgheysels.github.io/

• macnerd
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 10:14

macnerd

No Apples please :-)

Zoals door de anderen ook al aangegeven wordt: dit is prima te doen met Access. Onze helpdeskdatabase bevat bv. alle meldingen vanaf 1998 inclusief ondernomen acties etc., en dat voor een aantal bedrijven. Daarnaast worden er andere zaken in de database bijgehouden zoals telefonie en configuraties.

Mocht je twijfelen over de schaalbaarheid van MS Access, denk dan eens aan MSDE (Microsoft SQL Server Desktop Engine). Dit is gratis en mag verspreid worden. Er is een maar: de limiet hierbij is 25 gelijktijdige ('concurrent' ) gebruikers.
MSDE is een uitgeklede, beperkte versie van MS SQL Server en je kunt dus eenvoudig overstappen op de grote broer (waar je dan uiteraard wel voor moet betalen). Zie ook http://www.microsoft.com/sql/msde/

Uiteraard kan MySQL ook een oplossing zijn, zeker als je denkt dat de limieten van Access of MSDE snel behaald zullen worden.

Edit:
whoami was net iets sneller met posten :)

[ Voor 4% gewijzigd door macnerd op 07-09-2004 11:06 ]

MacNerd

• Spider.007
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Ik pas je topictitel even aan; want je huidige beschrijft je probleem niet

Database in MS-Acces?? > [Access] Performanceprobs. bij 800 entries/jr? *

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

• whoami
  • Laatst online: 09:56
De limieten van MSDE snel gehaald? Mwah, dat zal goed meevallen. Als je connectionpooling gebruikt, dan mag je al heel wat gebruikers hebben eer je aan 25 concurrent gebruikers komt.
Daarbij komt ook nog eens dat MSDE technisch gezien veel beter is dan MySQL. Mocht het bedrijf dan toch nog willen overstappen naar SQL Server, dan kan dit supermakkelijk: gewoon de log- en data-files detachen van MSDE en attachen aan een SQL Server instance.

https://fgheysels.github.io/

• Harrie21
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 19-12-2024
Hey bedankt voor de snelle reacties :D

Sup

Pagina: 1