Goedemorgen,
Heb nu al een poosje een lastig (voor mij) probleem.
Ik heb een datalist.
Deze wordt gevult middels een DataReader. Nu lukt het me wel om met
de itemIndexes uit te lezen, alleen die zal natuurlijk altijd met 0 beginnen. Het is zo dat deze opties uit de database komen, en dat zou theoretisch van Id kunnen veranderen.
Hoe kan ik er nu achter komen dat als
gechecked is, ik in de database bijvoorbeeld AfwerkId2 moet hebben. Ik kan namelijk geen opties vinden bij een checkbox om deze te nummeren of iets dergelijks.
Ik snap er geen snars van op dit moment.
Heb nu al een poosje een lastig (voor mij) probleem.
Ik heb een datalist.
C#:
1
2
3
4
5
6
7
| <asp:datalist id="afwerking" runat="server" RepeatLayout="Table"> <ItemTemplate> <asp:CheckBox id="afwerk_check" runat="server" </asp:CheckBox> </ItemTemplate> </asp:datalist> |
Deze wordt gevult middels een DataReader. Nu lukt het me wel om met
C#:
1
2
3
4
5
6
7
8
| foreach (DataListItem anItem in afwerking.Items) { checkselect = ((CheckBox)anItem.FindControl("afwerk_check")).Checked; if (checkselect) { // lees met anItem.ItemIndex het e.e.a. uit } } |
de itemIndexes uit te lezen, alleen die zal natuurlijk altijd met 0 beginnen. Het is zo dat deze opties uit de database komen, en dat zou theoretisch van Id kunnen veranderen.
Hoe kan ik er nu achter komen dat als
code:
1
| name="afwerking:_ctl0:afwerk_check" |
gechecked is, ik in de database bijvoorbeeld AfwerkId2 moet hebben. Ik kan namelijk geen opties vinden bij een checkbox om deze te nummeren of iets dergelijks.
Ik snap er geen snars van op dit moment.
[ Voor 9% gewijzigd door TeeDee op 07-09-2004 10:13 ]
Heart..pumps blood.Has nothing to do with emotion! Bored