Toon posts:

Call of Duty - Dedicated Linux Server probleem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb mijn probleem ook al op CoDboards staan, maar daar komen we er niet uit.
Misschien iemand hier die nog een goed idee heeft:

Link: http://www.codboards.com/index.php?showtopic=4961

Mijn netwerk thuis:
PC 10.0.0.20
Server 10.0.0.10

De server is een Fedora Core2 Linux bakkie met daarop de Call of Duty Linux Server software. Met het starten van het script:
./cod_lnxded +set dedicated 2 +set net_ip 10.0.0.10 +set net_port 28960 +exec config.cfg +map_rotate

Wordt de server gestart waarna deze zonder problemen opkomt.
Op mijn intern netwerk kan ik connecten naar de server op 10.0.0.10:28960 en de server benaderen.
So far so good.

Nu het probleem, mijn ADSL modem/router staat nu geconfigureerd dat AL het verkeer op alle poorten standaard wordt doorgezet naar intern 10.0.0.10 dus connectie vanaf buitenaf zou geen probleem moeten zijn. Echter mensen kunnen niet connecten naar mijn internet-ip 80.x.y.z:28960

In eerste instantie begreep ik niet waarom en zocht ik het probleem in poorten die dicht stonden. Echter heb ik nu ontdekt via deze site waar je kan zoeken op live-servers:

http://inherent.infinityward.com/index.php

Dat mijn server wel draait maar telkens bij een herstart op een willekeurige poort start. Deze poort zit meestal tussen de 50.000 en 60.000 of rond de 17.000.

Conclusie is dus dat mensen wel kunnen connecten naar mijn servertje maar mijn poort kan ik niet vastzetten.

Ik begrijp er echt helemaal niks van. Nou is mijn linux kennis niet zo goed, dus ik weet niet of daar een applicatie of dergelijks mijn poort 28960 vasthoudt, maar dit lijkt me sterk aangezien ik intern wel kan connecten op deze poort 28960 terwijl public access via een random poort loopt. Het lijkt haast wel of mijn ADSL modem random ligt te NAT-ten, maar dit vind ik ook nergens op slaan.

Iemand die me in de juiste richting kan duwen ? :*)

Verwijderd

Topicstarter
oplossing:

Nieuwe firmware in mijn Alcatel Speedtouch 510 ADSL modem en het probleem is opgelost. Heel vreemd maar waar.