Toon posts:

hoe kabels te kruisen voor DB-9 naar RJ 45

Pagina: 1
Acties:
  • 58 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
k loop nu stage bij een rubberfabriek, en mijn opdracht is om machines die gebruik maken van een DB-9, via een db-9 naar rj45 stekkertje vast te maken naar een DIGI 160 (hub of zoiets), iig een straight trough.
Maar ik zit constant te zoeken naar het "welke draadje van de db-9 hoort bij welk draadje van UTP", en ik wordt helemaal gek !! :'(
wie helpt mij ?

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 14-05 20:34

Maasluip

Kabbelend watertje

Staat gewoon op de website van Digi hoor!

Signatures zijn voor boomers.

• Kippenijzer
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17-05 17:29

Kippenijzer

McFallafel, nu met paardevlees

daar zijn verschillende standaarden voor. Of Intel zich aan deze standaarden houd weet ik niet, maar mocht dit het geval zijn, kun je in de Manual van hun Intel SE7501WV2 Server Moederbord deze pinout wel vinden. (Ga ik er dus even bot vanuit dat het gewoon RS232 compatible is, als het dat niet is wordt het een heel ander verhaal, stekkertjes boeien weinig, standaarden, daar gaan het om. Dat het db9 is hoeft niets te zeggen over welk signaal op welke pin zit, misschien kun je anders gewoon van het apparaat en van de digi 160 een pinout opvragen bij de leverancier, en dan zelf 1 en 1 optellen?)

Verwijderd

Topicstarter
de standaard is idd RS232

Verwijderd

Als je nou eens zelf wat uitzoekt hierover. Ik zie echt 0,0 eigen initiatief.

Lees ook: Algemene regels hoe je op het forum te gedragen (Netiquette) en Starten van topics in NT *lezen*

Dit topic is gesloten.