Toon posts:

DVD-rom & Cd-writer worden niet meer gedetecteerd

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Mensen,

ik heb een probleem.
Mijn dvd speler en cd brander worden niet meer gezien door mijn pc.
Af en toe als ik mijn pc (opnieuw)opstart dan ziet hij ze wel, ga ik dan iets doen waar ik mijn dvd speler voor nodig heb, dan blijft de pc na een tijdje gewoon hangen omdat hij ineens beide niet meer detecteerd. Heel soms blijven ze het wel gewoon doen.

Ik heb ze al in een ander IDE slot gestopt, ook dit werkt niet.

Mijn hd's zitten op de raid controllers, deze werken gelukkig wel.
Ik heb mijn pc ook al een keer geformatteerd met de hoop dat ze het wel weer deden, tevergeefs dus.
Bij apparaatbeheer geeft hij er geen uitroeptekens bij, als de drives dus niet worden gezien staan ze ook niet bij apparaatbeheer, als ze wel worden gezien dan heb ik verder geen problemen opgemerkt, ook niet bij apparaatbeheer.
Misschien dat jullie weten waar het aan kan liggen.......

Alvast bedankt

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 00:25

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

IDE kabels kapot :?
Andere ide kabels gebruiken
Wat ziet je bios :?
wat zie je in je post :?

Misschien drivers installeren oid ?

offtopic:
:w SysRq :P

[ Voor 27% gewijzigd door Outerspace op 07-09-2004 09:51 ]

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad)

• SysRq
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 12-03 13:33
1. 'Voor' Windows werken ze nog wel? (Dus een bootable cd/dvd werkt nog?)
2. Andere ide-kabels proberen.
3. Probeer het eens met alleen dvd of cd speler. Staan de master/slave optie's goed?
4. Drive's op een andere pc proberen.

Succes! :)

Hoi outerspace :)

[ Voor 12% gewijzigd door SysRq op 07-09-2004 09:48 ]

-

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Kijk eens in de FAQ van dit subforum onder "Mijn CD/DVD lezer/brander werkt niet goed" voor de mogelijke oplossingen en achtergrondinformatie :)

Specificaties van de gebruikte apparaten en de I/O controller zijn ook erg welkom trouwens. De rest van de PC trouwens ook. Het kan bijvoorbeeld zo zijn dat je een cheap-ass voeding uit HongKong hebt dat totaal niet past bij de rest van je PC.

Verwijderd

Topicstarter
ik zit nu achter een andere pc, maar een cheap ass voeding heb ik er thuis niet inhangen.
Het gaat om het volgende systeem:
MSI KT3 Ultra2-R (ATA133 RAID), AMD XP 1800+, 512 mb ddr intern, 2 x 40Gb, Geforce4 TI4200, DVD-rom van Aopen, Lite-on cd brander, Enermax 460W voeding.

Het heeft altijd goed gewerkt, tot een maand of 3 geleden, toen begon het gekl**t.
Op het begin was het maar een enkele keer dat het voor kwam, daarna werd het steeds meer.
Als de beide drives dus niet gedetecteerd worden geeft de post het ook niet aan. Ik durf zo niet te zeggen wat de bios dan op dat moment zegt, dat zal ik eens een keer kijken.

Ik ga eens die paar punten nalopen die jullie zeiden in de vorige berichten, hopelijk is het dan opgelost......
Als er iemand nog een andere oplossing heeft, let me know!!!

grtz

• Xof
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21:32

Xof

ga ik dan iets doen waar ik mijn dvd speler voor nodig heb, dan blijft de pc na een tijdje gewoon hangen omdat hij ineens beide niet meer detecteerd.
Trek de ide kabel eens uit je dvd speler en kijk of je brander het nu wel doet :)

[ Voor 23% gewijzigd door Xof op 07-09-2004 11:19 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb het probleem opgelost.
Ik ben wat met die IDE kabel aan het trekken en proberen geweest.
Nou blijkt dus, de bovenste connecter is kapot.
Zodra ik deze in 1 van de 2 drives stopte deden ze het niet, deed ik dit met de 2de connector dan werkte ze weer wel.
Dit heb ik nog nooit gezien, maar ik ben allang blij dat het mijn IDE controllers niet zijn.........

In ieder geval bedankt voor de tips, wat mij betreft mag deze topic worden gesloten!

Groeten
Pagina: 1