Toon posts:

[IIS6]Andere indeling Working Proces leid tot sessie verlies

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
offtopic:
sorry voor spelfout, maar anders past titel niet

Wij hebben eergisteren de applicationpools aangepast, zodat iedere (high use)hosting site in een eigen proces draait en verder een aantal low use sites met z'n allen in 1 pool. Wat we wilden bereiken, is dat de ene site niet de andere onderuit kon trekken. Wat er echter gebeurde was ook dat de sessie's gereset werden (ook lang na de verplaatsing van een site van de ene naar de andere pool).

Ik heb nu een vermoeden dat dit ligt aan het inkorten van de recycle frequentie, namelijk van 29 naar 2 uur. Leek ons onnodig om zo lang te wachten. Maar misschien hebben we niet helemaal begrepen wat het recyclen inhoud. Kan ook niet echt iets bruikbaars vinden op inet.

Dus mijn uiteindelijke vraag is, kan het plaatsen van een site in een eigen application pool waarbij de recycle tijd op 2 uur staat, leiden tot klachten over sessie verlies?

Verwijderd

Topicstarter
*schop*

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Heb je deze al bekeken: http://msdn.microsoft.com...plicationpoolsettings.asp ? :)

Ik ben toen gaan googlen op "Recycle worker processes" met 'Sessions' in de search string, en kwam daar http://www.microsoft.com/..._wss_troubleshooting.mspx tegen en een van de gelijste 'issues' waar je tegen aan loopt is 'Worker process recycling drops application session state':
By default, worker processes recycle after 29 days. If your ASP applications are not designed to store session state while a worker process is recycled, then session state in that ASP application can be lost. To remedy this problem, you can either store session state in a database or disable worker process recycling
Zo te zien lijkt dit dus by design - misschien dat je er iets aan hebt? :)

Verwijderd

Topicstarter
elevator schreef op 10 september 2004 @ 11:30:
Zo te zien lijkt dit dus by design - misschien dat je er iets aan hebt? :)
zucht. wat een iets andere zoekstring wel niet kan opleveren.
Is psies de info die we nodig hadden.