Toon posts:

[WLAN]US robotics en WPA geeft connectie problemen (bij mij)

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een connectie met een router USR808054 en een laptop met een USR805410 PCMCIA kaart. Ik heb de firmware upgrades van beide producten geinstalleerd (resp. versie 1.44b12 en 6.014b) om gebruik te kunnen maken van WPA.
Als ik WEP-128 gebruik, dan heb ik geen problemen. Zodra ik probeer WPA of WPA-PSK te gebruiken, kan ik geen verbinding meer krijgen met de router.
Als eerste heb ik via het configuratiemenu via het IP adres van de router deze ingesteld op WPA (of WPA-PSK).
Daarna heb ik via de configuration utility van de PCMCIA kaart de connectie op WPA (of WPA-PSK) ingesteld.
De rest van de routersettings staan op default.

Zelfs als ik met WPA-PSK de passphrases identiek maak, lukt het me niet om verbinding te maken met de router…

Wat doe ik fout?? En wat is de oplossing???

• TeT
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 06-09-2025

TeT

Je moet er voor zorgen dat je SSID (naam van de USR) korter is dan 7 characters...
Anders blijft ie dus rebooten...

hier is er een draadje over : http://www.broadbandrepor...remark,10713571~mode=flat

Er is ook al een nieuwere versie van de firmware 1.52b ofzo, maar die is nog in beta en heeft de leuke eigenschap dat URL's over de 80 characters niet meer willen. Heel handig in hotmail bvb!

Het wordt tijd dat US Robotics is met een stabiele bugvrije firmware voor de dag komt...
Maar ik denk dat er over deze router op GoT al een uitgebreid draadje bestaat?

[ Voor 9% gewijzigd door TeT op 07-09-2004 09:26 ]

Contesteruuu Benderuuuu

Verwijderd

Topicstarter
Er is inderdaad al een uitgebreid draadje, maar om 338 reacties te lezen ging me een beetje ver.
M'n SSID is trouwens 7 lang (standaard USR8054), dus dat zou geen problemen moeten opleveren.
Ik heb ook begrepen, dat WinXP geen WPA ondersteunt (behalve met SP2), maar ik gebruik WinXP niet voor de instellingen van WPA. Ik gebruik daar de configuratie via het IP adres van de router voor. Volgens mij zou dat geen problemen moeten opleveren, toch?

Verwijderd

Topicstarter
Heb het eindelijk voor elkaar gekregen!!!
Heb nu een wireless internet verbinding met WPA-beveiliging...

Nu heb ik nog een ander probleem...

Ik gebruik een Acer 1703 SM laptop en heb hierop 2 gebruikers ingericht. Als ik nu ingelogd ben met user X en daarna, ZONDER uit te loggen, met de andere gebruiker aanlog, dan wordt de laptop SUPER TRAAG. Het inloggen alleen al duurt ongeveer een kwartier (normaal < 1 minuut). Opstarten van een applicatie duurt daarna een paar minuten.
Als ik netjes uitlog met de eerste gebruiker en daarna inlog met de tweede, dan heb ik geen probleem...

Ik heb het vermoeden dat dat komt omdat gebruiker 1 nog steeds gebruikt maakt van de wireless verbinding met de router en dat nu gebruiker 2 tegelijkertijd gebruik wil maken van dezelfde verbinding...

Weet iemand of dat dit inderdaad het probleem kan zijn en wat hiertegen te doen is??

Verwijderd

Even voor mij (en mogelijk anderen) hoe heb je WPA PSK aan de praat gekregen? Ik ben (slachtoffer/bezitter) van zelfde wireless router, ik kreeg het met de us robotics configuration tool niet voor elkaar om de WPA PSK in te stellen, wel WEP, volgens mij precies zoals jouw beschrijving (identiekte sleutels,maar geen toegang krijgen..). Nu ben ik dus erg benieuwd hoe het je is gelukt dat werkende te krijgen.
(met de windows wireless zero configuration of iets dergelijks lukte het me overigens wel, alleen soms opeens een vage error over dat de kaart WPA niet 'support', als ik dan reboot doetie 't weer wel gewoon...)

Verwijderd

ps sorry weet niet het antwoord op je andere vraag, bij mij onder xp kan ik wisselen van gebruiker (dus niet afmelden) zonder dat het eea wordt vertraagd..
Pagina: 1