Toon posts:

Kabelfoon + nieuwe modem + Linksys = HELP!

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb gisteren een nieuwe modem gehaald (zo'n blauw/witte) ipv mijn Terayon modem.
De Terayon had ik op mijn Linksys router aangesloten en dat werkte prima. Beide PC's die ik had aangesloten kregen een IP-adres uit een zelf gekozen intern range
en via het LAN had ik op beide PC's verbinding met Internet.

Nu heb ik die nieuwe modem (er staat nergens een merk/model op) erop aangesloten en ik krijg geen verbinding.
Als ik de modem rechtstreeks in mijn netwerkkaart prik werkt het WEL. Overigens moet ik nu wel een soort 'inbelverbinding' (PPoE) aanmaken en DAT is dus wat er misgaat zodra ik de router ertussen gooi.

De router krijgt netjes het IP van kabelfoon (begint nu met 172 ipv 62 of 69) maar die 'inbel'-verbinding doet het dan niet.
Moet ik die inbelverbinding op de een of andere manier met de LAN-connection verbinden?? Of moet ik iets wijzigen in de Linksys configuratie?
Ik heb alleen een DHCP-release en renew gedaan om in de linksys een nieuw IP te krijgen van de modem.

Ik heb XP SP2 en firewalls had ik voor de test uitgeschakeld.

Iemand anders die deze combinatie van hardware/software heeft en weet hoe het moet?

Waarom heb je nu zo'n PPoE-verbinding nodig en had je dat niet met die Terayon? Ander type modem?
Ik vond het 'vroegah' zo geweldig dat ik XP installeerde en meteen internetverbinding had bij de eerste start....

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 07-09-2004 08:41 ]

• hoedjevanpapier
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 20-02 05:42

hoedjevanpapier

1, 2, 3, 4 .....

Je moet even in je router naar het setup menu gaan. Daar moet je je verbinding opnieuw instellen. MAC adress kopieren, en plakken. Passwoorden invullen, en werken moet ie.

Tweevoudig GoT cup winnaar met HvP's XI tal(143980)

Verwijderd

Topicstarter
Mac adres kopieren van waar naar waar?

Ben niet zo'n held met routers :/

• hoedjevanpapier
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 20-02 05:42

hoedjevanpapier

1, 2, 3, 4 .....

je moet eerst in de setup komen. Dan moet je bij mijn router, het ip van de router even intikken. 192.168.1.10 was het volgens mij.

Tweevoudig GoT cup winnaar met HvP's XI tal(143980)

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de oplossing gevonden. Ik moest in de linksys-setup in de combobox wisselen van Automatic Configuration naar PPoE, daarna kon ik in de router login en pw invullen! Vervolgens kon ik de PPoE verbinding in XP weggooien en voila! Hij doet het weer :)