Dit is waarschijnlijk een "Oja" vraag.. maar ik kan er niets over vinden op Google. Ook mijn nachtelijke brainstorm sessie (lees slaap) heeft niets opgeleverd.
Ik weet 100% zeker dat ik het ooit wist en het zo getest had , maar helaas mijn ./bash history gaat niet zo ver terug
Wat is het probleem?
Ik heb een Squid proxy server draaien en een proxyusers group waar ik mensen lid van maak.
Voor de authenticatie maak ik gebruik van het programma : squid_unix_group wat als authenticator werkt.
Dit werkt prima in squid.conf geen probleem. Echter ...
Er is een manier om dit met de hand te testen. (Dus vanuit een Shell)
De MAN pages van squid_unix_group reppen er geen woord over , maar ik weet 100% zeker dat ik het zo had getest.
Je kan namelijk gewoon text invoeren en de output is dan het result waarom de authenticator triggerd of je wel of niet ge-authenticeerd bent.
Voorbeeldje :
(* : Het password is hier veranderd , maar is 100% correct ingevoerd)
Wat ik graag zou willen weten , of iemand (nog) weet hoe ik ook al weer username en paswoord in moest geven?
Ik heb al van alles geprobeerd : cris!password , cris#password , cris$password
Spatie werkt ook niet
User is lid van de group proxy users
Welke syntax moet ik opgeven om de (deze) authenticator in een shell te testen?
Ik weet 100% zeker dat ik het ooit wist en het zo getest had , maar helaas mijn ./bash history gaat niet zo ver terug
Wat is het probleem?
Ik heb een Squid proxy server draaien en een proxyusers group waar ik mensen lid van maak.
Voor de authenticatie maak ik gebruik van het programma : squid_unix_group wat als authenticator werkt.
code:
1
| [root@fileserver squid]# ./squid_unix_group -g proxyusers |
Dit werkt prima in squid.conf geen probleem. Echter ...
Er is een manier om dit met de hand te testen. (Dus vanuit een Shell)
De MAN pages van squid_unix_group reppen er geen woord over , maar ik weet 100% zeker dat ik het zo had getest.
Je kan namelijk gewoon text invoeren en de output is dan het result waarom de authenticator triggerd of je wel of niet ge-authenticeerd bent.
Voorbeeldje :
code:
1
2
3
4
5
| [root@fileserver squid]# ./squid_unix_group -g proxyusers cris OK password ERR |
(* : Het password is hier veranderd , maar is 100% correct ingevoerd)
Wat ik graag zou willen weten , of iemand (nog) weet hoe ik ook al weer username en paswoord in moest geven?
Ik heb al van alles geprobeerd : cris!password , cris#password , cris$password
code:
1
2
3
4
| [root@fileserver squid]# ./squid_unix_group -g proxyusers cris password helper: Group does not exist 'password' OK |
Spatie werkt ook niet
User is lid van de group proxy users
code:
1
2
| [root@fileserver squid]# groups cris cris : cris proxyusers |
Welke syntax moet ik opgeven om de (deze) authenticator in een shell te testen?
[ Voor 3% gewijzigd door om3ega op 07-09-2004 07:27 ]