Fatsoenlijk te installeren PCI WiFi kaartje gezocht

Pagina: 1
Acties:

• MightyMauz
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13-06-2024
Ik word een schijtziek van de slechte kwaliteit software die bij wireless kaartjes wordt geleverd. De fabrikanten gaan ervan uit dat iedereen Windows XP heeft en dat de wireless ondersteuning van XP goed is. Maar ja, bij de helft van de mensen waar ik wireless kom installeren, is nog 98 of ME geïnstalleerd. En nummer 2, de ondersteuning van XP is ook niet hemels.
Ik heb nu bij 3 mensen het geïnstalleerd en zo is het verlopen:

Persoon 1:
Ik heb er zonder veel problemen een E-tech 11 mbit kaartje ingestoken, het was een XP systeem. Maar ik heb wel de software van E-tech zelf gebruikt. Ik heb nooit meer klachten gehad van die persoon, dus ik neem aan dat het goed is.

Persoon 2:
Ook hier trof ik een XP systeem aan. Als eerste hetzelfde E-tech kaartje geprobeerd. Maar het werkte niet, niet met XP en ook niet met de software die erbij zat. Ik heb echt alles geprobeerd, maar het wilde niet werken.
Toen maar een ander kaartje gehaald: een 11 mbit SMC kaartje. Ik kan me er niet meer veel van herinneren, behalve dan dat ik deze ook totaal niet aan de praat kreeg. En toen heb ik een Edimax 11 mbit kaartje gehaald, die heb ik na lang klooien aan de praat gekregen, met de ingebouwde XP software, want met de software van Edimax wilde het echt niet lukken.

Persoon 3:
Hier heb ik nog meer problemen gehad dan bij persoon 2, deze persoon had trouwens Windows ME ik had alles geprobeerd wat ik ook bij persoon 2 had gedaan, maar dat werkte niet. Toen heb ik maar een ASUS 54 mbit kaartje gehaald, ik had van dit merk verwacht dat het wel gladjes zou verlopen, nou mooi niet dus. De software ziet er een stuk beter uit en er is vooral heel wat meer in te stellen, maar uiteindelijk was de ontvangst echt slecht en heb ik hem er alsnog uitgegooid. En is me na nog meer prutsen gelukt om een Edimax kaartje aan de praat te krijgen.

Persoon 4:
De persoon in kwestie heeft Windows ME, dus moet het met de software die de fabrikant erbij levert. Hierbij heb ik 3 kaartjes geprobeerd, namelijk de E-tech, de Edimax en de ASUS. IK heb hierbij iets heel vreemds meegemaakt:
Ik had de E-tech aangesloten en mooi via de software geïnstalleerd, alles werkte tot 10x toe. Ik ga naar huis, word ik opgebeld dat het niet meer werkte! Wat was nou het geval, het werkte alleen als mijn eigen laptop ook verbinding had met het access point!! (Zoiets raars zou toch niet moeten kunnen??? Mijn laptop staat niet ingesteld als access point, of internet delen).
Nou ik heb die E-tech niet aan de praat gekregen, zonder dat mijn laptop aanstond en toen de Edimax geprobeerd, wederom niks. En toen de ASUS, het leek goed te gaan, totdat ik ADSL inbellen opstartte, toen kwam er een windows melding dat er iets met de socks API was ofzo. Dus ook ASUS viel hier weer af, en ik heb voor deze persoon tot nu toe nog geen oplossing.

De moraal van het verhaal, wireless werkt nooit out-of-the-box. Hoe kan iemand zonder er verstand van te hebben in hemelsnaam een wireless kaart installeren? (als ik het niet eens kan, en ik heb er toch redelijk verstand van)

Daarom de vraag: zijn er hier mensen die een pci-kaartje meteen fatsoenlijk aan de gang hebben gekregen, dus hardware erin, cd erin en ff je wep enzo instellen en klaar... En werkt dat ook bij windows ME/98 ? Welk merk is het? Want ik heb nu nog eigenlijk een paar keuzes: Linksys, D-Link en Conceptronics ofzo, veel meer is er niet.

Thinkpad X220 Tablet | Canon 600D + Canon EF-S 15-85mm f/3.5-5.6 IS USM

• ACID-dude
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 18-11-2025

ACID-dude

Make More Music!

Ik heb hier een Sitecom wlan liggen, bestaande uit een wireless router, 2x wlan pci (win XP), 2x bedraad (win XP en win 98se) en 1x wlan pcmcia (win 98se). Ik moet zeggen dat eigenlijk alle producten direct werkten. De verst van de router liggende computer heeft niet altijd een superverbinding, maar wel altijd stabiel en snel genoeg.
Ook onder WinXP moet ik de software van Sitecom wel installeren, anders doen de kaartjes helemaal niks. Bevalt hierzo prima dus, zeker voor die prijs.

iRacing Profiel Hier stonden hele oude specs.

• TRAXION
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 13-05 22:19
Bij mij werkt linksys zonder problemen op xp&2000.

Xp installeerde ze eigen drivertje en dat was eigenlijk inprikken werken.
2000 moet je wel los de drivers installeren, morgen zal ik ook meteen even doorgeven hoe de installatie verloopt onder redhat.

Verwijderd

met die kaartjes die ik heb gebruikt staat in de handleding: installeer eerst de software en dan pas de pci kaart/of pcmcia.

dit is bij etech en linksys iig wel zo.

probeer es de handleiding goed te lezen. ;)

• MightyMauz
Verwijderd schreef op 07 september 2004 @ 00:28:
met die kaartjes die ik heb gebruikt staat in de handleding: installeer eerst de software en dan pas de pci kaart/of pcmcia.

dit is bij etech en linksys iig wel zo.

probeer es de handleiding goed te lezen. ;)
Dit vraagt wel heel hard om een agressieve reactie! Wa denk je, dat ik niet 1x de handleiding (van wel 3 regels meestal) heb doorgelezen onder die 10.000x rebooten?! Bijdehand ventje... :r

Modbreak:Nog 1 keer zo'n reactie en je mag je mail checken.
Bijdehand ventje...

[ Voor 10% gewijzigd door Koffie op 07-09-2004 13:25 ]

Verwijderd

Lord_Asswipe schreef op 07 september 2004 @ 00:31:
[...]

Dit vraagt wel heel hard om een agressieve reactie! Wa denk je, dat ik niet 1x de handleiding (van wel 3 regels meestal) heb doorgelezen onder die 10.000x rebooten?! Bijdehand ventje... :r
Als jij nog geholpen wil worden zou ik dit achterwege laten, het is nl. wel een goed punt: veel mensen vergeten het.

Mijn standaardvolgorde van installen is meestal ook hardware erin, drivers, software.

Verwijderd

Ik kan me best voorstellen dat je enigszins gefrustreerd raakt van de problemen die je ervaren hebt met wireless, maar de reactie van chillertje is (zoals je in onderstaande quote kunt lezen) niet onterecht:
Lord_Asswipe schreef op 07 september 2004 @ 00:11:

...

Daarom de vraag: zijn er hier mensen die een pci-kaartje meteen fatsoenlijk aan de gang hebben gekregen, dus hardware erin, cd erin en ff je wep enzo instellen en klaar... En werkt dat ook bij windows ME/98 ? Welk merk is het? Want ik heb nu nog eigenlijk een paar keuzes: Linksys, D-Link en Conceptronics ofzo, veel meer is er niet.
Om je een antwoord te geven op je vraag... ik heb ervaring met een 11Mbit kaartje van Linksys. Zowel onder windows 98, als 2000 en XP werkte het prima. Mits de software inderdaad eerst geïnstalleerd wordt.

• RammY
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 12-04 15:30

RammY

Dát!

Het Sweex (met realtek chip) WLAN kaartje van 11 mbit :P
Heb hm hier in zitten en met wat modificaties bij de aansluiting en een richt antennetje haal ik nog 60% signaal op 200 meter afstand BINNENSHUIS!

Dus :)

Deze advertentieplaats is te huur!

• Puch-Maxi
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 17-05 03:42
idd die asus 138g kaartjes zijn echt bagger kep er 4 paar van gehad ze werken echt niet man :'(
dus lkkr terug gebracht ik had er ook hogere verwachtingen van.. :(

My favorite programming language is solder.

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

Lord_Asswipe schreef op 07 september 2004 @ 00:11:
...Want ik heb nu nog eigenlijk een paar keuzes: Linksys, D-Link en Conceptronics ofzo, veel meer is er niet.
Nooit gehoord van Intel, 3Com, Cisco?
Ja die zijn twee keer zo duur, maar jij weet nu waarom

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

• P_de_B
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
Lord_Asswipe schreef op 07 september 2004 @ 00:31:
[...]

Je schrijft zelf in je openingspost hardware erin, cd erin en klaar. Dan kun je verwachten dat mensen zeggen dat je eerst de cd erin moet doen, of niet?

oh, en 3com werkt bij mij perfect :)

[ Voor 5% gewijzigd door P_de_B op 07-09-2004 11:46 ]

Oops! Google Chrome could not find www.rijks%20museum.nl

Verwijderd

Ik heb ook een keer een edimax router + Wifi PCMIA kaartje geinstalleerd voor een kennis, op windows 2000 zonder problemen kaartje erin, driver en draaien maar :)

• MightyMauz
P_de_B schreef op 07 september 2004 @ 11:46:
[...]

Je schrijft zelf in je openingspost hardware erin, cd erin en klaar. Dan kun je verwachten dat mensen zeggen dat je eerst de cd erin moet doen, of niet?
Volgens mij mag ik hier niet eens een vraag stellen zonder de handleiding te lezen.....
Dus die reactie is wel raar.
Maar erm, Intel maakt geen losse kaartjes, Cisco staat ook niet met een PCI kaart in de pricewatch. En mijn tweede punt, ik had ook wel verwacht dat ASUS geen bagger zou leveren. Dus na die teleurstelling wil ik wel zeker zijn als ik via internet een paar dure kaartjes aanschaf.

• Hoedje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 13:09
Hier werkt linksys PCI en USB (betere ontvangst) perfect i.c.m. windows 98. Eigenlijk helemaal geen gedoe mee gehad. De software geinstalleerd en daarna het kaartje inbouwen/usb pluggen en het werkt.

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

• Wolfboy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Wolfboy

ubi dubium ibi libertas

ik heb wel wat ervaring met intel kaartjes en niets dan lof daarover, perfecte software en de hardware functioneert ook prima

maar de prijs zal zeker wel hoger liggen dan van zo'n e-tech ding

Blog [Stackoverflow] [LinkedIn]

• -krekel-
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 01-05 11:26
Ik heb al aardig wat kaartjes van 3 Com gehad, zowel de 11 mbit versie's en de 54 mbit versie's, en eigenlijk qua software geen problemen. Zowel op 98 bakken als op XP bakken is het prima te doen. En die kaarten hebben ook nog eens goed ontvangst. Je betaalt er ook wat voor, maar dan heb je ook wat :)

• stfn345
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16:37
Brahiewahiewa schreef op 07 september 2004 @ 11:41:
[...]
Nooit gehoord van Intel, 3Com, Cisco?
Ja die zijn twee keer zo duur, maar jij weet nu waarom
Linksys is van Cisco...
Duurder is niet beter.

• Vaudtje
  • Registratie: April 2002
  • Niet online
Ik heb zelf geen directe ervaring met wireless netwerkjes aanleggen, maar:
Volgens mij is ook een belangerijke truuk om altijd het merk van het accesspoint en de wireless kaart hetzelfde merk te nemen.
In reviews van een tijdje geleden bijv. in de PCM kwam dat altijd sterk naar voren. Blijkbaar doet iedere fabrikant het net weer ff anders.
Ik vind het zelf ook raar,want je zou verwachten dat een standaard aan de standaarden moet voldoen en dat een implementatie van een standaard standaard zou werken. Helaasch.....

In deeze zin staan drie fauten

Verwijderd

Ik heb hier weinig problemen met allerhande nic's op een Asus WL-300g, ook met mijn Asus kaartje werken alle WLAN's bij vriendin / kennissen gewoon, dus dat valt wel weer is mijn ervaring :)

• Jarod
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Ik heb hier zelf een Belkin 54 Mbit PCI kaartje, gaf geen enkel probleem met installeren onder Windows XP. Netjes een nederlandstalige handleiding erbij en ook voor zover ik bekeken heb een aardig nette driver + software.

Wat betreft de opmerking van hetzelfde merk accesspoint + kaartjes, dit kan ik niet onderschrijven. Ik heb zelf een Belkin PCI kaart en een Intel 2200BG kaart in mijn laptop gecombineerd met een US Robotics accesspoint en dit werkt perfect. De Belkin en de Intel kaart maken ook weleens verbinding met de accesspoints van de Universiteit Twente, dit zijn cisco accesspoints, en ook dit werkt perfect. Verschillende merken met elkaar combineren is naar mijn idee dus niet echt een probleem.

• MightyMauz
Ik heb maar eens wat Linksys spullen besteld, ik ben benieuwd....

Verwijderd

razorhead schreef op 07 september 2004 @ 17:55:
[...]

Linksys is van Cisco...
Duurder is niet beter.
linksys is overgenomen door Cisco... dat betekend niet dat het nu direct Cisco spulletjes zijn ;)

• bigfoot1942
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online
RammY schreef op 07 september 2004 @ 10:59:
Het Sweex (met realtek chip) WLAN kaartje van 11 mbit :P
Heb hm hier in zitten en met wat modificaties bij de aansluiting en een richt antennetje haal ik nog 60% signaal op 200 meter afstand BINNENSHUIS!

Dus :)
groot huis heb je dan B)

maareh de xp support is imho wel stukken verbeterd met de komst van sp2.

• Ruudjah
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 06-09-2025

Ruudjah

2022

Heb ongeveer dezelfde problemen ook aan de lijve ondervonden. Uiteindelijk bleek dat er redelijk wat moederborden tot ongeveer pentium 3 geen PCI 2.2 ondersteunen, wat vaak een specifieke eis is van PCI WLAN kaartjes. USB bracht hier de oplossing. Het richten/plaatsen van de antenne kun je dan doen met een usb verlengkabel.

TweakBlog

Pagina: 1