Toon posts:

routeren extern ip naar intern ip

Pagina: 1
Acties:
  • 75 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Goededag,

Ik heb een redelijk lastig uit te leggen probleem maar ik ga het proberen zo duidelijk mogelijk te brengen.

Ik heb een leeromgeving genaamd Moodle geinstalleerd op een apache-server waarvan de gebruikersgegevens, cursussen, etc worden opgeslagen in een MySQL-database. Alles werkt perfect, alleen moet er in de config-file van moodle de absolute url worden ingevuld van de website: $CFG->wwwroot = 'http://80.60.**.**/moodle';
Nu kan ik niet vanuit het lokale netwerk de site benaderen omdat het buiten-ip staat ingesteld en daar wordt door de gehele site heen naar verwezen, als ik het interne ip instel is het wel juist benaderbaar, maar dan werkt het uiteraard niet van buitenaf. Nu is mijn vraag, is er een route die ik kan aanmaken in de modem/router (speedtouch 510) die mijn internetverkeer regelt die ervoor zorgt dat ik als het ware kan surfen op mijn eigen externe ip-adres? Ik heb de server draaien op Windows XP Prof.

Verwijderd

Zoek eens op NAT-loopback, maar ik geloof niet de speedtouch dat ondersteund helaas.

Dit is overigens meer NT-werk :)

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 22-02 17:36

Equator

Crew Council

#whisky #barista

Als je een DNS verwijzing naar je externe IP adres hebt, dan kan je die invullen als absolute URL.
Ja, dan werkt het nog steeds maar van buitenaf, dus zal je in je lokale host file (c:\{winnt\windows}\system32\drivers\etc\host) een entry moeten maken voor die DNS verwijzing naar het internet IP adres.
Op het moment dat je intern dan die website opvraagt zal je client niet naar het externe IP adres connecten, maar naar het interne ip adres.

Als je niet specifiek een DNS verwijzing hebt voor je externe IP adres, dan moet je eens pingen naar je IP adres.
code:
1
ping -a <ip adres>

Dan krijg je meestal een naam terug die bij je provider gekoppeld staat aan je IP adres.
Probeer dat dan eens als DNS verwijzing te gebruiken.

• hidden
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 16-02 20:42
Dit probleem heb ik ook met mijn modem.
je kan ook niet je externip gebruiken om maar toe te surfen.

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 22-02 17:36

Equator

Crew Council

#whisky #barista

hidden schreef op 07 september 2004 @ 08:08:
Dit probleem heb ik ook met mijn modem.
je kan ook niet je externip gebruiken om maar toe te surfen.
Dat klopt. Je router moet dan NAT loopback snappen. Zie ook de post van neographikal ;)
Kent hij dat niet, dan moet je je interne IP adres gebruiken.

Verwijderd

Zie CyberJ en neographikal.

En omdat dat NAT-loopback zo bekend is en ook via de search wel te vinden was ga ik dit topic niet verplaatsen maar sluit ik hem gewoon.

Zoek dus in het vervolg even goed voordat je post en doe dat posten dan in het juiste subforum ;)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.