Toch een vraag waar ik na redelijk wat lezen geen antwoord op gevonden heb. Is het nu beter om meer geheugen te hebben of geheugen dat snellere timings heeft / hogere fsb speed aankan.
Momenteel is mijn systeem als volgt:
AMD xp 2500 mobile @ 2570 MhZ (13x197)
2 x 512 pc 3200 brandless
abit nf7-s
Nu zit ik meestal watertandend te kijken naar de snelheden die anderen halen en heb ik het idee dat gehugen absoluut mijn bottleneck is in de snelheid van mijn systeem.
Met een beetje bijbetaling zou ik 2x256 mb van een goed merk kunnen krijgen dat hogere fsb en strakkere timings draait. Echter halveert dan wel mijn geheugen hoeveelheid. Is het verstandig om dit te doen of moet ik gewoon de 1 GB houden?
250-300 euro voor geheugen uitgeven ligt helaas niet binnen mijn budget.
Min pc wordt voor redelijk veel toepassingen gebruikt: gamen/office/muziek en allerhande programmaatjes. (OS winxp pro)
What to do
Momenteel is mijn systeem als volgt:
AMD xp 2500 mobile @ 2570 MhZ (13x197)
2 x 512 pc 3200 brandless
abit nf7-s
Nu zit ik meestal watertandend te kijken naar de snelheden die anderen halen en heb ik het idee dat gehugen absoluut mijn bottleneck is in de snelheid van mijn systeem.
Met een beetje bijbetaling zou ik 2x256 mb van een goed merk kunnen krijgen dat hogere fsb en strakkere timings draait. Echter halveert dan wel mijn geheugen hoeveelheid. Is het verstandig om dit te doen of moet ik gewoon de 1 GB houden?
250-300 euro voor geheugen uitgeven ligt helaas niet binnen mijn budget.
Min pc wordt voor redelijk veel toepassingen gebruikt: gamen/office/muziek en allerhande programmaatjes. (OS winxp pro)
What to do