Toon posts:

Sky M330 notebook, kwaliteit voor 999 euro?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hij ziet er niet heel gelikt uit, maar onder de motorkap bevind zich op het eerste gezicht een hoop waar voor z'n geld. Goed idee, of toch liever een Packard Bell, FujitsuSiemens of Acer? De reden dat ik twijfel is dat het geen merk is, maar een samengestelde notebook. Of heb ik mij bang laten maken door verkopers? Alvast bedankt voor je reactie.

( http://www.sky.nl/uwpc2.asp?system=B )

Volledige specificaties:

Merk Processor : Intel
Type processor : Celeron M330
Kloksnelheid processor : 1400 MHz
Cachegeheugen : 512 Kb
Bustechnologie : 400
Intern geheugen : 512 Mb
Max Intern geheugen : -
Type geheugen : DDRAM
Formaat Harddisk : 40 Gb
Snelheid Harddisk : 4200 RPM
Type harddisk : ATA 100
Type CD rewriter/DVDrewriter : DVD+rewriter
Snelheid CD/DVD rewriter : CD: 16x8x24x,DVD: 8x4x
CD-rom : Nee
Snelheid CD-rom speler : -
DVD-speler : Nee
Snelheid DVD-speler : -
Diskette station : Geen
Grafische kaart : Geïntegreerd Intel 855GM tot 64 Mb
Geheugen grafische kaart : 64 Mb
TV-out : Ja
Modem : Analoog 56Kbps V.92
IEEE 1394/FireWire aansluiting : Ja
Luidsprekers : Ja
Microfoon : Nee
Hoofdtelefoon : Nee
Netwerkkaart : Ja
Parallelpoort : Nee
Seriele Poort : 1 Stuks
USB poorten : 2x USB 2.0
PCMCIA Poorten : Ja
Soort toetsenbord : Windows 9x + functietoetsen
Muisbesturing : Touchpad
Touchpad : Ja
Type accu : Li-ion
Speelduur op accu : 2 Uur
Scherm type : TFT
Formaat scherm : 15 Inch
Infra rood poort : Ja
Software : Microsoft Windows XP Home Editie NL pre-installedmet restorefunktie
Norton Antivirus (90 dagen)
DVD software
Easy CD Creator

Verwijderd

als ik eerlijk ben...dan denk ik dat je eens heel goed verder moet neuzen en jezelf moet af vragen of je voor bijv. €100 extra niet een andere laptop koopt....

ten eerste....ikzelf zou never nooit niet voor een celeron cpu gaan...dat is beduidend minder snel als een pentium of een pentium mobile...verder zie ik dat de harddisk ietwat aan de kleine kant is....op zich niet heel erg maar...hij is ook niet erg snel...das een duidelijk minpunt omdat je als je kunt...altijd een zo snel mogelijke harddisk moet nemen....qua multimedia performance hoef je er sowieso niet veel van te verwachten want er zit een onboard vga op....die deel je dus met je intern geheugen...dat is nooit sneller als de ati of geforce kaartjes die in alle recente laptops zitten...
en als ik een beetje goed bereken....dan zit er ook niet zo'n fantastische batterij in....want met een celeron moet je toch wel langer als 2 uur kunnen doen....

als pluspunt....er zit een dvd brander in...niet meer als normaal tegenwoordig maar toch....

bovendien....ik zou eens goed nagaan hoe het met de garantie en dat soort dingen zit...is héél erg belangrijk...wordt nog vaak onderschat...

mijn advies....(voor als je het nog niet hebt gemerkt... :P ) ik zou deze laptop niet kopen...er zijn voor net iets meer geld veel en veel mooiere beschikbaar....en dan heb ik het niet over uiterlijk maar over wat er "onder de motorkap" zit...

hoop dat je er wat aan hebt...

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 07-09-2004 00:43 ]

• donald_dick
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 19:30
op de site van Sky kan je hem ook uitbouwen naar een Dothan processor, dat zou ik tenminste doen...

wie de bal kaatst, kan hem gekorrigeert terug verwachten

Verwijderd

Topicstarter
Thanx, voor 1100 euro kom je echter bijna niet aan een notebook met 512 mb werkgeheugen, vooral niet als je in de winkel gaat kijken (liever geen Acer). 256 mb lijkt me wat weinig, vooral i.c.m. Windows XP, tenzij je een goede videokaart hebt? Wat betreft garantie, Sky biedt '12 maanden garantie aan huis' en 12 maanden servicelijn. Dixons verkoopt deze notebooks, bij Computerland plakken ze er de naam Alpha op, zie Computer Totaal, september 2004. Dit blad stelt een top 5 van budget notebooks op, maar komt niet verder dan het vergelijken van de specificaties. Acer komt wat betreft garantie slecht uit de bus, dus daar hebben ze wel naar gekeken.

• Oscar Mopperkont
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 03-08-2024

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

Met die Celeron M proc is niks mis. Op Tomshardware kun je een review erover vinden. Hij heeft iets minder cache, wat je nauwelijks zult merken in de prestaties, en geen (of andere) speedstep dacht ik. Dat laatste zul je wel kunnen merken in gebruiksduur op de batterij.

Koop je centrino omdat het stil is en niet omdat hij lang doet met de batterij, dan is die procesoor uitstekend.

Alleen een scherm van 1024x768.... Dat vind ik echt te laag, ik zou het nooit nemen.

Verwijderd

Wat dag je van een IBM?
De ThinkPad R50e (UR02PNU) is bij veel leveranciers in de aanbieding.
Komt aardig in de buurt van de sky. kwa prestaties.
Prijs is €950 bij http://www.bluelink.nl

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 07-09-2004 21:41 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ja (dionv200), behalve het ontbreken van een dvd-rom of brander. IBM lijkt mij wel een degelijk merk, en Sky is bij deze exit. Ik heb vandaag een FujitsuSiemens Amilo D-7830 besteld bij Staffhorst (een elektronicawinkel in Utrecht), 512 mb, 40 gb, DVD brander, prijs 949 euro. Leek mij wel een aardige deal. Ik zit alleen nog na te denken over een eventuele uitbreiding van garantie + verzekering naar drie jaar à 149 euro.

zie voor spec's (alleen harde schijf wijkt af)
http://www.buyalifebook.co.uk/product.asp?lifebook_id=201

Hopelijk is 'ie net zo betrouwbaar is als IBM!.

• Jordan
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 25-01 09:14
Ik heb een aantal dagen geleden een fujitsu siemens amilo 7400d bij mediamarkt gehaald voor 899, en ik kan
zeggen dat die celeron-m het ook best lang op een accu kan uithouden. Ik kan met de accu echt zo een 4,5 uur wireless internetten. Kijk dus ook eens bij de mediamarkt. Laptop is inc celeron-m 1.3 ghz , 256 ram, wireless lan ingebouwd ( b/g) infrarood, firewire, card reader , 30 gig harddisk
Pagina: 1