[XP SP2] Enorm veel fouten na installatie

Pagina: 1
Acties:
  • 156 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Bobje
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 26-05-2024
Ik heb dus net Service Pack 2 geinstalleerd. Na een reboot heb ik de volgende fouten:

- Laden na inloggen duurt ruim 4 minuten
- Geen taakbalk zichtbaar, startmenu verschijnt niet bij ctrl + escape of startknop, explorer.exe is echter wel gestart.
- Internetten kan niet, er wordt geen inhoud gegeven als ik bijvoorbeeld naar de FP van T.net ga.
- Copy paste of kopieren gaat niet. Ik kan mijn bestanden dus niet ergens heen kopieren om een schone installatie daarna uit te voeren.
- Ik kan niet de firewall configureren, de service is niet gestart volgens XP, echter staat deze wel bij services en is deze ook geactiveerd.
- PC is niet bereikbaar via het netwerk, dus ik kan de bestanden niet via het netwerk backuppen. Internet verbindingen worden niet weergeven. Internetten en pingen kan wel. Bij hardeware-configuratie staat alles gewoon goed geinstalleerd.
- Service Pack 2 deïnstalleren kan niet, het bestand is niet aanwezig (krijg ik als foutmelding).

Ik heb gezocht uiteraard, maar vanwege de nieuwigheid van SP2 is er bij geen van de problemen iets te vinden.

Veel over de foutmeldingen kan ik niet vertellen. Ik heb een schone installatie gebruikt waarvan ik SP2 uitvoerde, zonder SP1 geslipt.

Specificaties: 2500+, Abit NF7-S, 2x 512 MB PC3200 Twinmos, Radeon 9600 Pro.

Verwijderd

Uhm welke versie XP gebruik je de Engelse of de Nederlandse? En welke SP2 heb je erop gegooid NL of ENG?

• aramdin
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 24-07-2024
Heb je SP2 over je bestaande installatie heengegooid? Of heb je een schone installatie gedaan & toen gepatched met SP2?

Optie 2 is de juiste manier namelijk

[ Voor 19% gewijzigd door aramdin op 06-09-2004 22:53 . Reden: Aanvulling ]

Instagram / YouTube

• Bobje
Verwijderd schreef op 06 september 2004 @ 22:51:
Uhm welke versie XP gebruik je de Engelse of de Nederlandse? En welke SP2 heb je erop gegooid NL of ENG?
De Nederlandse en dus ook de Nederlandse SP2.
aramdin schreef op 06 september 2004 @ 22:52:
Heb je SP2 over je bestaande installatie heengegooid? Of heb je een schone installatie gedaan & toen gepatched met SP2?

Dat staat dus in de OP:
Veel over de foutmeldingen kan ik niet vertellen. Ik heb een schone installatie gebruikt waarvan ik SP2 uitvoerde, zonder SP1 geslipt.
Een schone installatie dus.

[ Voor 48% gewijzigd door Bobje op 06-09-2004 22:54 ]

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Niet zozeer de juiste, maar wel de meest rendabele manier.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Verwijderd

[rml][ SP2] Windows XP ervaringen met NLse SP2 :)[/rml]

maar dat topic had je dus al gelezen :P

[ Voor 111% gewijzigd door Verwijderd op 06-09-2004 23:01 ]

• Bobje
Dat topic heb ik ook al ontdekt, maar daar staat de oplossing voor mijn problemen niet in. Daarbij is het onhandig als iedereen zijn/haar problemen daar post, dan wordt het nogal onoverzichtelijk.

• We Are Borg
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 22:41

We Are Borg

Moderator Wonen & Mobiliteit / General Chat
Ja dus? Leuk, maar daar heeft de TS'er toch met zijn apart topic niks aan?

Ik zou haast zeggen een brakke installatiecd van windows. Heb je toevallig drivers voor je ATI kaart geinstalleerd? Kan het niet opmaken uit je post :)

• Bobje
We Are Borg schreef op 06 september 2004 @ 23:01:
[...]

Ja dus? Leuk, maar daar heeft de TS'er toch met zijn apart topic niks aan?

Ik zou haast zeggen een brakke installatiecd van windows. Heb je toevallig drivers voor je ATI kaart geinstalleerd? Kan het niet opmaken uit je post :)
Ik had net een schone installatie, niets geinstalleerd dus. Alleen persoonlijke documenten en e-mailtjes.

Dat houd me dus tegen van een format, ik kan die niet back-uppen.

• We Are Borg
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 22:41

We Are Borg

Moderator Wonen & Mobiliteit / General Chat
Bobje schreef op 06 september 2004 @ 23:03:
[...]
Ik had net een schone installatie, niets geinstalleerd dus. Alleen persoonlijke documenten en e-mailtjes.
Ah vandaar. Ik had namelijk kunnen voorstellen dat je ATI drivers wel had geinstalleerd maar niet noemde
Ehm, dus je format niet maar doet toch een 'schone' installatie? Je installeert over de oude installatie heen?

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Bobje schreef op 06 september 2004 @ 23:03:
[...]

Waar een wil is, is een backup mogelijkheid.

je kan dit posten, dus kun je ook een knoppix / bartPE CD maken / downloaden om een backup te maken.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• Bobje
We Are Borg schreef op 06 september 2004 @ 23:04:
[...]

Ah vandaar. Ik had namelijk kunnen voorstellen dat je ATI drivers wel had geinstalleerd maar niet noemde

[...]
Ehm, dus je format niet maar doet toch een 'schone' installatie? Je installeert over de oude installatie heen?
Ik heb een format gedaan, waarna ik SP2 heb geinstalleerd. Daar ben ik nu dus met bovenstaande problemen :).

Ik wil alleen wel een formateren en daarna een schone installatie doen (dus niet over de oude installatie heen installeren), maar dat kan niet. Omdat ik nadat ik mijn PC had geformateerd en voordat ik SP2 had geinstalleerd mijn E-mailtjes en Mijn documenten al terug had geplaatst.
BackSlash32 schreef op 06 september 2004 @ 23:07:
[...]
Waar een wil is, is een backup mogelijkheid.

je kan dit posten, dus kun je ook een knoppix / bartPE CD maken / downloaden om een backup te maken.
Downloaden kan ik niet, omdat IE simpelweg niets laat zien als ik een pagina wilt openen. Een CD maken kan niet, ik heb geen CD-brander. Anders had ik die wel gebruikt ;).

[ Voor 24% gewijzigd door Bobje op 06-09-2004 23:09 ]

Verwijderd

als dat werkelijk waar is, dan is de overgebleven achting voor MS helemaal onder het vriespunt gedaald.... dit kan je niet menen.... 8)7 |:(

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Dat is natuurlijk onzin - SP2 gaat heel goed over een bestaande installatie heen, het enige waar je op mee moet passen is dat je PC niet virus of spyware infected is en dergelijke maar een nieuwe install voor een servicepack is gewoon een fabeltje :)

• Bobje
De discussie over of er een schone installatie nodig is voor SP2 is een beetje offtopic. Ook vind ik het geflame van imapbox niet erg van toepassing hier :|.

• Mister I
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

Mister I

-=EV6=-

Kan je je hdd niet overzetten en dan backups maken?

• Bobje
Mister I schreef op 07 september 2004 @ 07:31:
Kan je je hdd niet overzetten en dan backups maken?
Het betreft een S-Ata HD, de andere PC's hebben geen S-ata aansluiting.

• Freee!!
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 05-05 12:19

Freee!!

Trotse papa van Toon en Len!

Bobje schreef op 07 september 2004 @ 07:33:
[...]
Het betreft een S-Ata HD, de andere PC's hebben geen S-ata aansluiting.
Is het dan een idee om eens te kijken of je aan een PCI-kaartje met SATA-controller kan komen?

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

Ook S-ATA schijven kunnen met bijv. Partition Magic opnieuw worden ingedeeld. Maak een extra partitie, knal daar je backups op en herinstalleer de boel nogmaals.

Heb zelf net in het andere topic mijn ervaringen op twee systemen gepost. Geen herinstallatie maar SP2 geinstalleerd en klaar. Niets van een probleem te vinden.

[ Voor 34% gewijzigd door Guardian Angel op 07-09-2004 07:40 . Reden: aanvulling ]

ARME AOW’er

• Bobje
Mr. Liu, daar ga ik vanmiddag even naar kijken :).
Guardian Angel schreef op 07 september 2004 @ 07:38:
Ook S-ATA schijven kunnen met bijv. Partition Magic opnieuw worden ingedeeld. Maak een extra partitie, knal daar je backups op en herinstalleer de boel nogmaals.

Heb zelf net in het andere topic mijn ervaringen op twee systemen gepost. Geen herinstallatie maar SP2 geinstalleerd en klaar. Niets van een probleem te vinden.
Hoe moet ik mijn bestanden backuppen?
- Copy paste of kopieren gaat niet. Ik kan mijn bestanden dus niet ergens heen kopieren om een schone installatie daarna uit te voeren.
Verder kan ik ook niets installeren, het programma wordt simpelweg niet uitgevoerd.

Ik ga eerst een s-ata kaartje regelen als het kan, ik vind het nog wat te riskant om PM te gebruiken.

• Wussie
  • Laatst online: 30-01-2023
Je kan ook je schijf delen dmv windows en dan met je andere pc door je netwerk lokaties de data er af te trekken :)

edit... d'oh... lees

als je es probeert om de service "Security Center" te stoppen en te disablen?
Heb je al geprobeert een andere browser te installeren die je toevallig op 'n cd heb staan ofzo?

[ Voor 51% gewijzigd door Wussie op 07-09-2004 07:55 ]

• Guardian Angel
  • Niet online

Guardian Angel

Bobje schreef op 07 september 2004 @ 07:43:
Ik ga eerst een s-ata kaartje regelen als het kan, ik vind het nog wat te riskant om PM te gebruiken.
Als je de tijd en het geld ervoor over hebt ook een optie uiteraard. Maar als het kopieren nu niet lukt zal het met dat extra kaartje ook niet lukken lijkt me.

ARME AOW’er

• Freee!!

Freee!!

Guardian Angel schreef op 07 september 2004 @ 08:10:
[...]
Als je de tijd en het geld ervoor over hebt ook een optie uiteraard. Maar als het kopieren nu niet lukt zal het met dat extra kaartje ook niet lukken lijkt me.
Met dat kaartje kan die harde schijf dus in een andere PC (met een OS zonder SP2) gehangen worden.

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

• Thrillseeka
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 12-08-2024

Thrillseeka

Let love rule

Bobje schreef op 07 september 2004 @ 07:43:
Mr. Liu, daar ga ik vanmiddag even naar kijken :).
[...]
Hoe moet ik mijn bestanden backuppen?
[...]
dos will do the magic :)

Lekker zijn is een gave :)

• dEADkIRK
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 20:48
Heb je al gekeken als alle services wel gestart zijn?

en kijk even in het eventlog , misschien staat daar je probleem in.

• Bobje
Niet met NTFS :P. Met dosprompt lukt het trouwens ook niet om de bestanden te kopieren.

Hmm, even dat Security Center stoppen wat WuSSiE zegt. Dat kan misschien wel helpen. Dan kan ik via het netwerk mijn bestanden backuppen.
dEADkIRK schreef op 07 september 2004 @ 08:22:
Heb je al gekeken als alle services wel gestart zijn?

en kijk even in het eventlog , misschien staat daar je probleem in.
Welke services? Natuurlijk zijn ze niet allemaal gestart, dat is op geen enkele PC het geval.

Ik heb overigens enorm veel problemen nu met SP2, in de Event Log staat echt geen oplossing.

[ Voor 37% gewijzigd door Bobje op 07-09-2004 08:26 ]

• dEADkIRK
Je moet kijken welke services staan op automatisch opstarten en daarvan dan de status, als bijvoorbeeld je rpc-service niet gestart is kan je geen netwerk verkeer opzetten.

en over het eventlog, er staan natuurlijk wel foutmeldingen in (als die er zijn), we hebben wel wat meer info nodig dan "hij doet het niet"

[ Voor 30% gewijzigd door dEADkIRK op 07-09-2004 08:34 ]

• Bobje
dEADkIRK schreef op 07 september 2004 @ 08:28:
Je moet kijken welke services staan op automatisch opstarten en daarvan dan de status, als bijvoorbeeld je rpc-service niet gestart is kan je geen netwerk verkeer opzetten.
Die is niet gestart, als ik die wil starten krijg ik een melding "Toegang geweigerd"
Hmm, even dat Security Center stoppen wat WuSSiE zegt. Dat kan misschien wel helpen. Dan kan ik via het netwerk mijn bestanden backuppen.
Die staat dus ook al uit, als ik hem wil starten krijg ik een melding dat dat de groep niet nodig is niet gestart is/kan worden.

Verder zijn er een heleboel services die niet gestart zijn maar wel zouden moeten starten.

• Freee!!

Freee!!

Misschien een heel stomme vraag, maar heb je die SP2 wel geïnstalleerd als gebruiker met voldoende rechten (bij voorkeur Administrator)? Wat jij nu beschrijft, lijkt heel erg op problemen door te weinig rechten.

• Bobje
Mr. Liu schreef op 07 september 2004 @ 08:37:
Misschien een heel stomme vraag, maar heb je die SP2 wel geïnstalleerd als gebruiker met voldoende rechten (bij voorkeur Administrator)? Wat jij nu beschrijft, lijkt heel erg op problemen door te weinig rechten.
Ja, ik heb volledige rechten, ik ben immers lid van de groep 'Administrators'.

• sig69
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 00:54
Als het ntfs is kan je NTFS Reader (directe link, aanhezien je IE het niet doet) gebruiken, die heeft mij ook een keer uit de stront geholpen. Ik neem aan dat je nog wel een andere partitie hebt om je spullen naartoe te kopieren?

Roomba E5 te koop

Verwijderd

(waarom is iedereen zo fel op het moeten installeren van sp2... ik heb zelf meer zoiets van: het is voor de mensen zonder kennis etc heel handig (security enzo) maar echt noodzakelijk is het niet.

Werkt je pc goed zonder sp2 maar met alle updates van MS waarom zet je sp2 er dan op. Tuurlijk is het leuk om met het nieuwste van het nieuwste te spelen maar hoe zin vol is het? (Zit het niet meer in de tweaker hersentjes dat sp2 tijdelijk je van het is....?) )

Probeer een back up te maken dmv je win xp cd erin te doen,install-een nieuwe partitie maken maar de install niet afmaken ->geen install, windows weer opstarten , partitie formateren en hoppa zooi overpompen?? Misschien dat 1t werkt

• Guardian Angel
  • Niet online

Guardian Angel

Mr. Liu schreef op 07 september 2004 @ 08:15:
[...]
Met dat kaartje kan die harde schijf dus in een andere PC (met een OS zonder SP2) gehangen worden.
offtopic:
Dank voor het wakker schudden van mijn in slaperige toestand verkerende hersencellen

Oeps, niet gelezen of over doorgedacht. :)

ARME AOW’er

• dEADkIRK
Het klinkt alsof het SYSTEM account geen rechten meer heeft. Of dat de dcom config naar de eeuwige jachtvelden is. Allebei praktisch niet op te lossen zonder herinstall. Check je eventlog op specifieke foutmeldingen en waar het begint, dus welke service heeft het eerst een probleem?

Heb je tijdens de installatie van SP2 geen foutmeldingen gehad? en is het wel de officieele versie van SP2?

Verwijderd

Bobje schreef op 07 september 2004 @ 08:39:
[...]
Ja, ik heb volledige rechten, ik ben immers lid van de groep 'Administrators'.
!! Lid zijn van de Administrator groep is niet hetzelfde als Administrator zijn !!!, de user Administrator is gewoon een uitzondering, en dit soort updates/installaties dienen dan ook onder de user Administrator uitgevoerd te worden

• uniquorn
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21:09

uniquorn

Wat blijft komt nooit terug

Ik denk misschien te simpel maar.....

als je nu eeens een schijf in de betreffende pc (met S-ATA) hangt daarvan gaat booten en ff een basic win install o.i.d. er op zet, kan jij je bestanden benaderen en backupen en daarna nogmaals proberen. eventueel 2 schijven en een ERD (easy Recovery Disk gloof ik) gebruiken (maar je had geen brander zei je al dus denk niet dat dat echt een optie is)

iig succes

It's just a donkey

• DaCoTa
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 23:38
Als je XP of XP-SP1 nu eens opnieuw probeerd te installeren, over de oude heen? Met de goede keuzes tijdens de installatie behoud je dan toch alle users/applicaties en documenten?

• Wussie
maui71 heeft daar wel een goed punt ja, probeer es onder administrator zelf aan te loggen (paar keer ctrl+alt+del bij 't windows XP login screen als die username d'r nie bij staat voor classic logon). Kijk es wat er dan gebeurt :)

• Bobje
Ik heb het opgelost door de hardeschijf in een ander systeem te zetten, te backuppen en een schone installatie uit te voeren. Daarna op mijn laptop met een vieze install ook SP2 geinstalleerd. Ik kreeg toen hetzelfde verhaal.

Ik had op beide systemen Norton AntiVirus 2004 Professional (NL) geinstalleerd. Dat was dus de boosdoener. Om SP2 toch goed te installeren raad ik aan om Norton AV eerst _helemaal_ te uninstallen. Dan SP2 installeren en dan Norton AV weer opnieuw instatlleren. Volgens MS en mij moet het dan voldoende zijn. Toch allemaal bedankt voor de moeite :).

• Wussie
hehe graag gedaan... ik wou net gaan posten van:

Klik

dat zou misschien ook een boosdoener kunnen zijn geweest :x maja =) fijn dat 't opgelost is :)

• aramdin
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 24-07-2024
Maybe wel handig voor diegenen die SP2 gaan installen:

Programma's die anders/minder werken op een pc met Windows XP Service Pack 2:
http://support.microsoft....4130&product=windowsxpsp2

Programma's die zeer waarschijk *niet* werken op een pc met Windows XP Service Pack 2:
http://support.microsoft....2242&product=windowsxpsp2

[ Voor 6% gewijzigd door aramdin op 08-09-2004 15:29 ]

Instagram / YouTube

• Bobje
Even een kleine correctie. De echte oorzaak is iets anders. Ik had gisteravond de beveiliging van de C-drive veranderd en "iedereen" verwijderd. Nu blijkt echter dat deze moet blijven staan. Ik heb hem weer toegevoegd met de volgende machtigingen:

Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/fam.rijnaard/iedereen.jpg

En dit was dus wèl de goede oplossing :).

• beezze
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 02-05 16:25
jezus... alsk door heel GoT browse.. dan ziek alleen maar problemen met SP2.
Kga da echt nog niet installeren ofzo.
Iedereen heeft er probs mee.
Er zit een pop-up killer bij! HEUj!! kgebruik toch firefox.. en de rest zijn alleen maar netwerk problemen en opstart problemen..

To Beezze or not to Beezze

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

beezze schreef op 25 september 2004 @ 12:19:
jezus... alsk door heel GoT browse.. dan ziek alleen maar problemen met SP2.
Duh.. alsof je hier topics gaat posten dat alles wél goed loopt.
* alt-92 geen probs maar gaat daar dus geen speciaal topic voor openen.

• Bajoran
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 28-04-2021

Bajoran

Waarom?

Bobje schreef op 06 september 2004 @ 23:07:
[...]
Ik heb een format gedaan, waarna ik SP2 heb geinstalleerd. Daar ben ik nu dus met bovenstaande problemen :).

Ik wil alleen wel een formateren en daarna een schone installatie doen (dus niet over de oude installatie heen installeren), maar dat kan niet. Omdat ik nadat ik mijn PC had geformateerd en voordat ik SP2 had geinstalleerd mijn E-mailtjes en Mijn documenten al terug had geplaatst.
[...]
Downloaden kan ik niet, omdat IE simpelweg niets laat zien als ik een pagina wilt openen. Een CD maken kan niet, ik heb geen CD-brander. Anders had ik die wel gebruikt ;).
Je hebt dus wel een format gedaan en daana je documenten en email teruggeplaatst. Waar had je dan die data op staan en waarom heb je dat medium dan niet meer ? Je hebt dan toch helemaal geen probleem of leg je het verkeerd it :?

ASUS A8NE AMD Athlon 64 3500+ - Corsair ValueRam 2 x 512 PC3200 - Asus 7900GT PCIe 256 MB DDR3 - NEC ND3550A - NEC DV5800D - 2 x MaxtorDiamondMAX 10 SATA II - Logitech Z640 speakerset - Pabst Fans 12db en een chieftec bigtower

• Bobje
Bajoran schreef op 25 september 2004 @ 12:45:
[...]

Je hebt dus wel een format gedaan en daana je documenten en email teruggeplaatst. Waar had je dan die data op staan en waarom heb je dat medium dan niet meer ? Je hebt dan toch helemaal geen probleem of leg je het verkeerd it :?
Het is ondertussen al opgelost hoor :).

Ik had dus eerst geformateerd, windows XP er opnieuw opgezet. Gelijk daarna de documenten en e-mail teruggezet en daarna SP2 erop. Toen kon ik ook niet meer back-uppen etc.

Maar ik heb de documenten teruggeplaatst vanaf een andere partitie. Volgende keer beter maar kopieren :).
Pagina: 1