Wat is er nou stuk ?

Pagina: 1
Acties:

• rarepop
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 07-09-2021
Ik heb van een vriend van mij een pc gekregen die het niet meer deed, nu heb ik alles nagekeken maar vraag me af of nou het moederbord stuk is of de proc.

main: MSI845E MAX
proc: P4 2.5 533mhz

ik heb dus al gelezen op het topic dat als een processor niet meer zou werken dat de fans dan ook niet zouden werken bij een P4 maar als ik de proc gewoon niet aansluit op het mobo draaien de fan's evengoed.

over piepjes kan ik niet iets duidelijks vinden over hoe dat zit met foutmeldingen van de processor of moederbord.

Sommige beweren dat je voeding soms stuk is als je pc zo'n foutmelding geeft maar dat is het ook niet omdat ik met 3 andere voedingen getest heb.

en geheugen heb ik ook al geprobeert maar het beeld blijft zwart en ik hoor geen extra piepjes ofzo.

ik heb alles dus al zo'n beetje geprobeerd maar ik blijf zwart beeld houden geen piepjes of niets wel gaan de fans draaien. mijn vraag is nu hoe ik er achterkom wat er precies stuk is, ik kan namenlijk niet zomaar aan een andere P4 proc komen.

• PD2JK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21:48

PD2JK

ouwe meuk is leuk

Lijkt me niet dat een P4 cpu zomaar defect kan raken. Meestal is het dan gewoon het moederbord.

Toen waren beige computers heel gewoon.

Verwijderd

Gok inderdaad maar op het mobo.. Fans draaien, lampjes gaan branden, enz.? Dan zal het dat goed kunnen zijn... Heb het in het verleden wel eens gehad met ASUS mobos dat die CPU defect was, mobo bootte wel, maar gaf bericht van "no CPU installed" oid.. Zou dát uitproberen.. Hoe oud is dat mobo?? Met een beetje geluk is het nog minder dan 1 jaar oud.. kan je het rma-en met die hap...... :)

• dreeke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 31-10-2025

dreeke

outdated icon

Ik zeg moederbord... 't is niet als een flame bedoeld oid maar ik ken het als een veel voorkomend probleem bij MSI moederborden.
Kan je de CPU of het mobo niet bij een computerwinkel laten testen?

Bij gebrek aan uw reclame staat hier mijn handtekening.

• rarepop
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 07-09-2021
dreeke schreef op 06 september 2004 @ 22:42:
Ik zeg moederbord... 't is niet als een flame bedoeld oid maar ik ken het als een veel voorkomend probleem bij MSI moederborden.
Kan je de CPU of het mobo niet bij een computerwinkel laten testen?
Dat het een veel voorkoment iets is bij msi moederborden heb ik ook gelezen idd, ik heb een aantal bedrijven opgebeld en er waren wel een paar die het wouden testen voor mij maar die vragen zo enorm veel geld dat als het wel het mobo is ik voor dat geld net zo goed een nieuwe mobo kan kopen.

Verwijderd

Heel soms is de momentschakelaar van de powerswitch op de computer case de oorzaak.

Ik had een gebrekige momentschakelaar, als ik de schakelaar indrukte starte de computer soms op met zwart beeld, maar soms ook niet. Op een gegeven moment bleef het beeld zwart. Toen ik op het moederbord de power pinnetjes een heel kort moment verbond deed alles het gewoon, indien ik het contact iets langer dan een kort moment liet maken bleef het beeld zwart.

Dus ik had geluk. Gewoon de power switch in de case goed schoonmaken was bij mij de oplossing.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 06 september 2004 @ 22:57:
Heel soms is de momentschakelaar van de powerswitch op de computer case de oorzaak.

Ik had een gebrekige momentschakelaar, als ik de schakelaar indrukte starte de computer soms op met zwart beeld, maar soms ook niet. Op een gegeven moment bleef het beeld zwart. Toen ik op het moederbord de power pinnetjes een heel kort moment verbond deed alles het gewoon, indien ik het contact iets langer dan een kort moment liet maken bleef het beeld zwart.

Dus ik had geluk. Gewoon de power switch in de case goed schoonmaken was bij mij de oplossing.
kan je me vertellen hoe lang dat moment ongeveer moet duren ; ) ????
al is het in milliseconde, zit hier met hetzelfde probleem alleen op een ander board
Pagina: 1