Toon posts:

externe schijf zelfbouw 2

Pagina: 1
Acties:
  • 32 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
vervolg op mn vorige topic...

zie externe schijf zelfbouw...

Het lijkt mij het slimst om een verloopje te kopen zodat ik mijn ATA schijf in mn sweex kit kan gooien en mn SATA schijf direct via het verloopje op mijn moederboard...zijn deze verloopjes er ook? volgens mij zit er geen SATA aansluiting op mn board dus vandaar. |:(

Verwijderd

Topicstarter
vooral: waar kan ik die verloopjes krijgen?

• makje
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 15:15

makje

Professioneel prutser

Volgens mij zijn er geen Sata naar Pata convertors (andersom wel), maar áls ze toch bestaan dan zijn ze niet goedkoper als een simpele PCI controller waar je 2 sata schijven op kunt aansluiten. Voor 25 euro heb je al zo'n kaartje: http://www.tweakers.net/p...ction=&Landfilter=Benelux

offtopic:
Ken je de site genaamd Google? Kun je veel handige dingen opzoeken

[ Voor 3% gewijzigd door makje op 06-09-2004 22:31 ]

9800x3d

Verwijderd

Topicstarter
euhm...maar dan moet de SATAkabel toch weer terug de pc in...aangezien ik mn SATA schijf intern wil hebben... :?

• makje

makje

Professioneel prutser

In je startpost zeg je toch dat je je 80GB pata schijf in die externe behuizing buiten je kast wilt stoppen en die 200GB sata schijf in je pc??

Waar dacht je dat je PCI sloten zitten, binnen of buiten je kast?

9800x3d

Verwijderd

Topicstarter
makje schreef op 06 september 2004 @ 22:54:
In je startpost zeg je toch dat je je 80GB pata schijf in die externe behuizing buiten je kast wilt stoppen en die 200GB sata schijf in je pc??

Waar dacht je dat je PCI sloten zitten, binnen of buiten je kast?
ja maar ik begreep dat je met zo'n pci slot de twee SATA aansluitingen aan de achterkant, dus buiten je pc hebt zitten...

Verwijderd

Topicstarter
...en die zitten dus intern...weer wat geleerd :D

thnx Makkie!

• makje

makje

Professioneel prutser

Heb je mijn offtopic gelezen 4 posts hierboven? heb je überhaupt zelf even gekeken naar Sata contollers waarvoor ik je de pricewatch link heb gegeven??
edit:
Heb je dus net gedaan

Sweex Sata controller:
Afbeeldingslocatie: http://www.hardwareconcurrent.nl/shop/images/io/sweex/150dpi_FD000050_pro_a.jpg

[ Voor 8% gewijzigd door makje op 06-09-2004 23:05 ]

9800x3d

Verwijderd

Topicstarter
heej, die heb ik net besteld :+

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Basiskennis en vooronderzoekcapaciteiten zijn essentieël op Gathering of Tweakers. Helaas laat je dit niet in dit en je vorige topic blijken. Ik raad je aan om terug te klikken naar [faq]registratievoorwaarden[/] en deze in z'n geheel aandachtig door te nemen, incluis de linkjes :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.