Toon posts:

Probleem met Asus A7V600-X en geluid (SoundStorm)

Pagina: 1
Acties:
  • 41 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hallo, ik heb vandaag mijn nwe pc ontvangen, hierin zit o.a het moederbord wat ik genoemd heb in de topictitel.

Alles werkt naar behoren (wat relaxt zeg, om over te stappen van win98 naar XP :) ) maar ik krijg er maar geen geluid uit... Ik heb de boxen aangesloten zoals het hoort (stereo-speakers, in de groene line-out) en de SoundStorm drivers geinstalleerd, ook in het BIOS kan ik geen geluid enablen...

Wie helpt... 8)

ps; Ow, misschien wel handig om te weten wat ik verder in me pc heb:

-atlon 2600+
-radeon 9600 Pro
-512 mb bluemedia
-160 gig maxtor

• makje
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22:34

makje

Professioneel prutser

Soundstorm is een certificatie die alleen de nVidia nForce2 moederborden hebben welke uitgerust zijn met de MCP-T southbridge en de nVidia nForce3 moederborden, jouw Asus A7V600-X met VIA KT600 chipset heeft dus GEEN soundstorm....

Probeer eens de juiste VIA Hyperion 4in1 drivers te installeren.

edit:
Dit zijn de nieuwste VIA drivers (4.53)

[ Voor 20% gewijzigd door makje op 06-09-2004 22:06 ]

9800x3d

Verwijderd

Topicstarter
Hey, hartstikke bedankt voor je reply, ik heb iid de verkeerde drivers gedownload, deze zaten ook nog bij het moederbord...

Again, a n00b has been helped ;) _/-\o_

Owja, gooi deze thread nog maar ff niet dicht, ik vermeld morgen nog wel ff of dit inderdaad het probleem was...

• HStyles
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 07-08 17:00
makje schreef op 06 september 2004 @ 22:03:
Soundstorm is een certificatie die alleen de nVidia nForce2 moederborden hebben welke uitgerust zijn met de MCP-T southbridge en de nVidia nForce3 moederborden, jouw Asus A7V600-X met VIA KT600 chipset heeft dus GEEN soundstorm....

Probeer eens de juiste VIA Hyperion 4in1 drivers te installeren.

edit:
Dit zijn de nieuwste VIA drivers (4.53)
haha de nforce3 hebt helemaal geen soundstorm hoor :>

Verwijderd

Topicstarter
Nou, het is dus helaas toch niet zo simpel, ik heb de Via drivers geinstalleerd, (er wordt nu aangegeven dat er Realtek '97 for Via.... is gevonden), maar nog steeds geen geluid...

Whelp....:(

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben er net achter gekomen dat er op het mobo de volgende audio controller zit:

ADI AD1888 6-channel CODEC S/PDIF out interface

Ik kan nergens op de door Asus bijgeleverder Cd-rom de benodigde drivers vinden :(...

Weet iemand waar ik deze kan downloaden, of staan ze misschien toch ergens weggemoffeld op de cd...?

• Turkish
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 22-07 01:43

Turkish

zhé germans

Zover ik weet staat het toch wel altijd op de cd en anders kijk je even in de meuktracker van de frontpage, daar worden de driverupdates ook bijgehouden ;)

'When you're not paying for the product, you are the product!'

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb geluid! Ik heb de Realtek drivers geinstalleerd en blijkbaar moet je stereo luisprekers aansluiten op de roze ingang, niet op de groene, zoals in de handleiding staat... :)

Thnx 4 the help allemaal! (deze kan dus dicht)

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Topics gaan nooit dicht op verzoek, louter wanneer het in strijd is met de basisvoorwaarden, de Policy en de Netiquette van het forum. Aangezien hier basiskennis en researchcapaciteiten ontbreken, gaat het topic op slot. Je had gewoon uit de specificaties van het mobo kunnen afleiden dat het helemaal niet is voorzien van een nVidia chipset (en dus niet is voorzien van SoundStorm). Ook had je de juiste drivers gewoon op de bijgeleverde CD of van de website van de mobofabrikant kunnen binnentrekken :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.