PC reageert niet meer

Pagina: 1
Acties:

• BrainOverfloW
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 02-12-2019
Heey Tweakers,

Ik zit met een probleempje. Daarstraks toen ik bezig was op mijn PC liep deze op een gegeven moment helemaal vast. Mijn beeld was "bevroren'". Dus ik reset hem en toen hij helemaal opgestart was kreeg ik het zelfde probleem weer dus heb ik hem helemaal uit gezet en weer opgestart en sindsdien heb ik helemaal geen beeld meer en heb ik ook niet het idee dat hij volledig opstart.
Wat zou dit kunnen zijn? Is dit iets met de voeding of video kaart of kan dit een softwarematig probleem zijn?

Mijn specs (als dat nodig is)

Asus P4P800 met een P4 2.4 Ghz
512 MB Ram
Ati Redeon 9600 pro
Windows 2000

Alvast bedankt,
BrainOverfloW

I'm Like Time, I'm Unstopable

Verwijderd

Je hebt geen beeld meer? wat bedoel je daarmee?

Als je de pc opstart en de bios probeerd je harde schijf te booten krijg je dan een zwart beeld met bovenin een wit knipperend streepje of heb je in windows geen beeld? of wil het beeld niet eens aanspringen?

• Hephaistus
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 23-06-2025
Het freezen van uw beeld in windows kan er opwijzen dat sommige onderdelen van je moederbord misschien iets te warm worden.
En zoals hier boven als gevraagd wordt, wat bedoel je met "ik heb geen beeld meer?"
Maakt je moederbord nog lawaai (je weet wel die gekende piepjes)?

• Vernie
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 03-02-2022
Krijg je uberhaupt nog wel een beeld dus bijvoorbeeld het bioslaadscherm (bij mij is dat het DELL scherm) ef helemaal niet meer...

Free your mind and your OS will follow.

• BrainOverfloW
Ik krijg helemaal geen beeld meer dus ook niks van de bios ofzo. mijn scherm springt op de "saving power mode". Er komt dus waarschijnlijk geen beeldsignaal door. Ook krijg ik geen geluid van opstarten. Dus als ik hem aan zet gaat in feite alleen alle koelingen draaien maar van opstarten van BIOS ofzo is geen sprake meer :(
Hoewel hij vanmorge ineens wel weer wou opstarten maar vervolgens kon niet meer inloggen omdat mijn toetsenbord niet reageerde op de invoer maar ik had er vermorgen niet veel tijd voor om naar te kijken want ik moet ook nog naar school ;)

• Vernie
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 03-02-2022
Misschien is het probleem gewoon dat hij te warm is geworden.. en dat hij daardoor niet meer opstarte maar door de bios gelijk uitgeschakeld werd. meot je ff proberen als je uit school komt om je toetsenbord er wel in te doen en kijken of hij het dan wel weer doet.

Free your mind and your OS will follow.

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 19:05

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Daar jij niet de eerste bent met een dergelijjk probleem, hebben we op GoT de beschikking over Hangen en Opstartproblemen troubleshooter :)

Ga er mee aan de slag, en laat ons ook vooral weten wat je zelf al geproberd hebt en wat niet, en wat dat opleverde :) Suc6

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• BrainOverfloW
Op dit moment doet mijn PC het weer. Maar ik weet niet voor hoelang. Bij de vorige opstart gaf hij aan dat mijn overclock was mislukt maar ik heb mijn systeem nooit overgeclockt.
Maar dat het een hitte probleem is is mij wel duidelijk ondertussen.
Ben ondertussen ook de troubleshooter aan het doorlezen.

Pagina: 1