[Debian] Samba server met kuren

Pagina: 1
Acties:

• ProZa|IA
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 15-06-2005
Hallo

Sinds een paar dagen, na een dist-upgrade op de samba server, krijg ik onderstaand plaatje als resultaat wanneer ik iets wil kopieren vanaf de samba server naar mijn workstation. Er naar toe connecten en er naar toe kopieren gaat prima. Iets er vanaf halen gaat mis. Ik heb op zich niets gewijzigd, de config is nog steeds dezelfde. Het heeft altijd gewerkt.
Zoeken hier op GoT en Google hebben niets opgeleverd. De meldingen komen meer voor maar oplossingen heb ik niet kunnen vinden. Er komen nog al wat duitse antwoorden voor maar mijn duits is niet goed genoeg. Weet iemand mij in de goede richting te helpen ?

Afbeeldingslocatie: http://www.snarfy.nl/snapshot1.jpg

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
[2004/07/21 01:23:25, 1] smbd/service.c:make_connection_snum(619)
  suse (62.177.147.35) connect to service Pics initially as user ard (uid=1000, gid=1000) (pid 10878)
[2004/07/21 01:29:40, 0] lib/util_sock.c:read_socket_data(367)
  read_socket_data: recv failure for 4. Error = Connection reset by peer
[2004/07/21 01:29:40, 1] smbd/service.c:close_cnum(801)
  suse (62.177.147.35) closed connection to service Pics
[2004/09/06 21:02:26, 1] smbd/service.c:make_connection_snum(648)
  suse (62.177.147.37) connect to service Pics initially as user ard (uid=1000, gid=1000) (pid 7418)

Why is called tourist season, if we can't shoot them ? specs

• dawuss
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 01-02 20:46

dawuss

gadgeteer

code:
1
read_socket_data: recv failure for 4. Error = Connection reset by peer
Is deze code listing vanaf je workstation of vanaf je server?
Als het vanaf je workstation is: post ook eens wat relevante stukken uit logfiles op de server.
Als het vanaf je server is: Kijk dan eens of er niets mis is met je workstation. "Connection reset by peer" komt er ruwweg op neer dat de andere kant de verbinding verbreekt.

micheljansen.org
Fulltime Verslaafde Commandline Fetisjist ©

• ProZa|IA
De code komt uit de samba log van de server. De melding komt voor ongeacht vanaf welke workstation ik de connectie maak. Het bovenstaande komt van een net geinstalleerd suse laptopje, maar ze komen ook voor wanneer de connectie wordt gemaakt door mijn normale (Fedora) workstation en ik heb het ook al geprobeerd van een Windows XP workstation. Dezelfde melding.

• dawuss
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 01-02 20:46

dawuss

gadgeteer

ProZa schreef op 06 september 2004 @ 22:40:
De code komt uit de samba log van de server. De melding komt voor ongeacht vanaf welke workstation ik de connectie maak. Het bovenstaande komt van een net geinstalleerd suse laptopje, maar ze komen ook voor wanneer de connectie wordt gemaakt door mijn normale (Fedora) workstation en ik heb het ook al geprobeerd van een Windows XP workstation. Dezelfde melding.
ok, het probleem zit dus duidelijk in de server.
Vanaf welke tree heb je een dist-upgrade uitgevoerd? Stable/Woody? En waar naartoe? Testing/Sarge? Unstable/Sid?

Als je namelijk vanaf woody bent gaan upgraden, had je eerst samba 2.2, en nu 3.x. Dat is een wereld van verschil, ook in de backwards compatability van de configfiles. Heb je het hele upgrade-proces goed doorgelopen? daar zitten namelijk ook handmatige configfile upgrades bij, die je niet moet overslaan.

Probeer anders even je configfile uit de weg te moven, en te vervangen door een voorbeeldexemplaar, om te proberen of het probleem dan nog bestaat. Zo nee: schrijf dan even je configfile om naar 3.0 taal :)

micheljansen.org
Fulltime Verslaafde Commandline Fetisjist ©

• ProZa|IA
De dist-upgrade voer ik elke dag uit. Hij draait testing (dat zou natuurlijk het probleem kunnen zijn, maar dan had ik volgens mij meer mensen moeten zien met meldingen hierover) Hij draait al heel lang testing, de dist-upgrade is dus geen upgrade geweest in de zin van woody naar sarge ofzo. De upgrade van woody naar sarge heb ik gelijk in het begin al gedaan en al de maanden daarna heeft hij prima gedraait. Aan de configs heb ik niets gewijzigd, alleen toen we van 2 naar samba 3 gingen is hij aangepast maar daarna heb ik geen problemen gehad, tot nu toe ....

• hammerhead
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 07:53
Sinds geruime tijd heb ik dit probleem ook al. Mijn huisgenoten begonnen te klagen dat mijn samba shares zo ontzettend traag reageerde tijdens het browsen en dat er inderdaad geen bestanden meer gedownload kunnen worden van mijn computer.

Ik heb net getest, uploaden werkt bij mij ook gewoon zonder problemen op volle snelheid, dus mensen kunnen wel naar mijn machine uploaden, maar downloaden levert exact hetzelfde probleem op.

Ik heb mijn config compleet weggegooid, default config weer aangepast, maar dit heeft ook niet gewerkt. Zou ook zeer blij zijn met de oplossing voor dit probleem :)

edit:
Ik draai unstable

[ Voor 3% gewijzigd door hammerhead op 07-09-2004 09:34 ]

Aviation is proof that given the will, we have the capacity to achieve the impossible.
--Eddie Rickenbacker

• ProZa|IA
Ik heb hem weer werkend gekregen. Welke Linux OS draai jij ?

• hammerhead
ProZa schreef op 08 september 2004 @ 22:18:
Ik heb hem weer werkend gekregen. Welke Linux OS draai jij ?
Als je mij bedoelt, ik draai Debian - Unstable.

Als ik even vragen mag, hoe heb jij hem weer werkend gekregen? Heb je echt iets veranderd of deed hij het gewoon ineens weer?

Aviation is proof that given the will, we have the capacity to achieve the impossible.
--Eddie Rickenbacker

• ProZa|IA
hammerhead schreef op 09 september 2004 @ 09:06:
[...]

Als je mij bedoelt, ik draai Debian - Unstable.

Als ik even vragen mag, hoe heb jij hem weer werkend gekregen? Heb je echt iets veranderd of deed hij het gewoon ineens weer?
Ik heb met apt-get remove --purge alles van Samba weggehaald incl samba-common, webmin etc etc. Daarna van deze plek alles gedownload en geinstalleerd met dpkg -i Hij vroeg nog wel om libcupsys2 dus die er ook bijgezet, toen mijn eigen smb.conf weer terug gezet en het werkte weer.

Ik sprak gisteren op IRC ook met iemand die ook problemen had met samba en debian. Het lijkt op een debian-samba probleem want van andere distro's hoor je niets.

• hammerhead
Het vreemde is echter dat onze server debian-testing draait en wel dezelfde versie van samba heeft, maar het probleem totaal niet heeft.

Het is mij iig wel duidelijk dat het een debian-samba probleem is, maar ik snap niet waardoor het veroorzaakt wordt op dit moment.

--Eddie Rickenbacker

• ProZa|IA
Ik draai ook testing maar had het probleem wel. Wat mij opviel is dat libcupsys2 volgens de dependency nog geinstalleerd moest worden toen ik alles los installeerde maar dat bij de normale apt-get install zat hij er niet bij en bij de remove is hij niet verwijderd, maar libcupsys2 is volgens mij alleen maar voor het printen, dus echt logisch is het niet. Maar ok, dit heeft het wel opgelost bij mij. Misschien het proberen waard ?

• 0528973
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 15-05-2013
Dit klinkt mij als een bekend probleem in de oren,
de manier waarop het hier is opgelost is use sendfile = no toe te voegen aan de smb.conf.

Er draait hier een samba 3.0.7-1 onder debian testing, kernel 2.4.18...
Er is een heel bug report over oa dit probleem, ik zal is kijken of ik het kan vinden.

Het gevonden bugreport:
http://bugs.debian.org/cgi-bin/bugreport.cgi?bug=267766

[ Voor 13% gewijzigd door 0528973 op 21-09-2004 12:40 ]

Pascal

Pagina: 1